Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan bestuurder en inzittenden en hun spullen bij een verkeersongeval met het verzekerd motorrijtuig.
Wij vergoeden schade als u in het motorrijtuig bent, in- of uitstapt, onderweg het motorrijtuig repareert of iemand helpt. Ook als u zelf schuldig bent, of als onduidelijk is wie aansprakelijk is.
We vergoeden medische kosten en zorgkosten bij letselschade.
Bijvoorbeeld tandartskosten en uitsluitingen of beperkingen van de zorgverzekering.
We vergoeden schade aan uw bagage, kleding of spullen in het motorrijtuig.
Tot maximaal € 5.000,-.
We vergoeden de werkelijke kosten bij overlijden. Bijvoorbeeld de kosten die gemaakt worden voor de uitvaart.
Raakt een inzittende blijvend invalide? Dan vergoeden we de werkelijke kosten. Bijvoorbeeld schade doordat deze persoon niet meer kan werken en daardoor verlies aan inkomen heeft of kosten voor huishoudelijke hulp.
Smartengeld is verzekerd. Smartengeld is een tegemoetkoming in geld voor de geleden immateriële schade (leed, gederfde levensvreugde) die iemand heeft ondervonden (en dus een vorm van schadevergoeding).
Een volledige lijst van uitsluitingen staat in de voorwaarden.
Geld, cheques, creditcards zijn niet verzekerd.
Schade aan het motorrijtuig, de caravan of de aanhanger is niet verzekerd.
Geen veiligheidsgordel om? Dan is de uitkering 25% lager.
We vergoeden per gebeurtenis maximaal € 1.000.000 voor schade aan personen. We vergoeden per gebeurtenis maximaal € 5.000 voor schade aan spullen.
Deze kosten betalen wij alleen als deze noodzakelijk zijn om de hoogte van een verzekerde schade vast te stellen. Deze kosten betalen wij maximaal tot en met de kosten die wij maken voor de vaststelling van de hoogte van de schade. Rekent de expert van verzekerde meer? Dan beoordelen wij of die extra kosten redelijk zijn. Extra kosten die niet redelijk zijn blijven voor rekening van de verzekerde.
U bent verzekerd in Europa, Marokko, Tunesië en Turkije.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U moet bijvoorbeeld doorgeven als u het motorrijtuig verkoopt of als u verhuist naar het buitenland of langer dan 1 jaar in het buitenland verblijft.
U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar.
Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Als we de verzekering stoppen op de verlengingsdatum of na de behandeling van een schade houden we rekening met een opzegtermijn van 2 maanden. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kunt u doorgeven aan uw adviseur.