Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan uw teelt in kassen. Welke schade is verzekerd, is afhankelijk van de dekking die u kiest. U kunt kiezen voor de dekking Basis, Uitgebreid of Totaal.

Wat is verzekerd?

De teelt in de kassen op het in het verzekeringsbewijs genoemde risicoadres. En de omzet van de teelt. Ook de kosten van opruimen zijn verzekerd. Deze verzekering vergoedt schade aan uw teelt. Het gaat bij de dekking Basis om schades door brand, overspanning door bliksem, storm, hagel en gewicht van sneeuw of ijs.

Schade door brand

Schade aan de teelt die ontstaat door brand is verzekerd, bijvoorbeeld na een blikseminslag.

Schade door hagel

Schade aan de teelt die ontstaat door hagel is verzekerd.

Schade door storm

Schade aan de teelt die ontstaat door storm is verzekerd.

Keuze: uitgebreid

Kiest u voor de dekking Uitgebreid dan is ook schade verzekerd door gewicht van water of smeltwater, wolkbreuk, diefstal, vandalisme, water en transport.

Keuze: totaal

Kiest u voor de dekking Totaal dan is ook schade verzekerd door uitvallen of onjuist functioneren van de koelcel, uitvallen of onjuist functioneren van regelapparatuur voor gewenste klimaat in de kas, oververhitting van zwavel, vallen van apparatuur, installaties of systemen en andere van buiten komende gevaren.

Verzekerd bedrag

Wij verzekeren uw teelt tot maximaal de normaal te verwachten omzet per jaar.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, slijtage of constructiefouten of verkeerde bediening. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Schade door schimmels, bacteriën, virussen en insecten

Schade die onstaat door schimmels, bacteriën, virussen en insecten is niet verzekerd.

Schade door marktverlies of verlies van goodwill

Schade die ontstaat door marktverlies of verlies van goodwill is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.

Preventie

Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het verzekeringsbewijs staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan uw adviseur door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via uw adviseur of aan Schadeservice Avéro Achmea via telefoonnummer 071 568 98 88, of stuur een e-mail naar agroschade@achmea.nl. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso. U kunt ook via een nota per kwartaal of per jaar betalen. In een aantal situaties is het mogelijk dat u de premie via uw adviseur betaalt.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kunt u telefonisch doorgeven via uw adviseur.