Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan uw veehouderij of teelt in gebouwen. Welke schade is verzekerd, is afhankelijk van de dekking die u kiest. U kunt kiezen voor de dekking Basis of Uitgebreid.

Wat is verzekerd?

De veehouderij of de teelt in de gebouwen op het in het verzekeringsbewijs genoemde risicoadres. En de omzet van de veehouderij of de teelt. Ook de kosten van opruimen zijn verzekerd. Deze verzekering vergoedt schade aan uw levende have of teelt. Het gaat bij de dekking Basis om schades door brand, overspanning door bliksem, storm, hagel en gewicht van sneeuw of ijs.

Extra informatie

Wij spreken over 'storm' als er sprake is van wind met een snelheid van minimaal 14 meter per seconde.

Verzekerd bedrag

Wij verzekeren uw levende have of teelt tot maximaal de normaal te verwachten omzet per jaar.

Schade door brand

Schade aan de levende have of de teelt die ontstaat door brand is verzekerd, bijvoorbeeld na een blikseminslag.

Schade door hagel

Schade aan de levende have of de teelt die ontstaat door hagel is verzekerd.

Schade door storm

Schade aan de levende have of de teelt die ontstaat door storm is verzekerd. 

Keuze: Uitgebreid

Kiest u voor de dekking Uitgebreid dan is ook schade verzekerd door gewicht van water of smeltwater, neerslag, diefstal, vandalisme, water en transport.

Extra informatie

U kunt uw veehouderij- of teeltverzekering met een dekking Uitgebreid uitbreiden met een verzekering voor Koeling. Daarnaast kunt u uw veehouderijverzekering met een dekking Uitgebreid uitbreiden met een verzekering voor Stalklimaat of Diergezondheid.

Milieuschade

Ook de omzet die verzekerde misloopt door milieuschade is verzekerd.

Asbestverontreiniging

Ook de omzet die verzekerde misloopt door asbestverontreiniging is verzekerd.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, slijtage of constructiefouten of verkeerde bediening. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Extra informatie

Wilt u precies weten wat er niet verzekerd is? Kijk dan in uw verzekeringsvoorwaarden.

Schade door schimmels, bacteriën, virussen en insecten

Schade die onstaat door schimmels, bacteriën, virussen en insecten is niet verzekerd.

Schade door marktverlies of verlies van goodwill

Schade die ontstaat door marktverlies of verlies van goodwill is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. In uw verzekeringsvoorwaarden leest u precies wanneer u wel en wanneer u niet verzekerd bent voor schade door water.

Eigen risico

Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.

Extra informatie

U kunt ook kiezen voor een ander eigen risico. Bij een lager eigen risico betaalt u meer premie. Bij een hoger eigen risico betaalt u minder premie.

Preventie

Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het verzekeringsbewijs staan. Ook geldt de verzekering ergens anders in Nederland. 

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan
uw adviseur door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via uw adviseur of aan Schadeservice Avéro Achmea via
telefoonnummer 071 568 98 88, of stuur een e-mail naar agroschade@achmea.nl. U moet zoveel mogelijk doen om schade te
voorkomen en beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso. U kunt ook via een nota per kwartaal of per jaar betalen. In een aantal situaties is het mogelijk dat u de premie via uw adviseur betaalt.  

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kunt u telefonisch doorgeven via uw adviseur.