Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan uw voorraad. Welke schade is verzekerd, is afhankelijk van de dekking die u kiest. U kunt kiezen voor de dekking Basis, Uitgebreid of Totaal.
De voorraad op het in het verzekeringsbewijs genoemde risicoadres. Ook de kosten van opruimen zijn verzekerd. Deze verzekering vergoedt schade aan uw voorraad. Het gaat bij de dekking Basis om schades door brand, overspanning door bliksem, storm, hagel en gewicht van sneeuw of ijs.
Wij spreken over 'storm' als er sprake is van wind met een snelheid van minimaal 14 meter per seconde.
Wij verzekeren uw voorraad op basis van marktwaarde. In bepaalde situaties vergoeden wij de contractwaarde.
Wij vergoeden de kosten die u maakt om de direct dreigende schade zoveel mogelijk te voorkomen. Of de kosten om schade te beperken.
Kiest u voor de dekking Top dan is ook schade verzekerd door uitvallen of onjuist functioneren van de koelcel.
Kiest u voor de dekking Uitgebreid dan is ook schade verzekerd door gewicht van water of smeltwater, wolkbreuk, diefstal, vandalisme, water en transport.
Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten verzekerd tot en met de kosten van onze expert. Rekent uw expert meer? Dan blijven die extra kosten voor uw rekening.
In de voorwaarden staan eisen waaraan de experts dienen te voldoen. Wordt aan deze eisen niet voldaan dan zijn de kosten niet gedekt.
Wij verzekeren uw voorraad tot maximaal het bedrag dat nodig is om de voorraad te vervangen. Door zaken van dezelfde soort, kwaliteit en ouderdom en in dezelfde staat als de beschadigde voorraad.
Wij keren niet uit bij een aardbeving, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet of illegale activiteiten op het risicoadres is niet verzekerd.
Wilt u precies weten wat er niet verzekerd is? Kijk dan in uw verzekeringsvoorwaarden.
Schade aan software, administratieve-, boekhoudkundige- en technische gegevens is niet verzekerd.
Wij vergoeden niet de veranderingen of aanpassingen die u als huurder aan uw gebouw heeft aangebracht.
Schade aan zaken die niet bij de voorraad horen is niet verzekerd. Een omschrijving van wat wij met voorraad bedoelen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
Waterschade bij neerslag doordat ramen of deuren openstaan is niet verzekerd.
Wel verzekerd is waterschade bij neerslag als de brandweer eist dat de (lucht)ramen opengaan bij een brandalarm.
Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.
U kunt ook kiezen voor een ander eigen risico. Bij een lager eigen risico betaalt u meer premie. Bij een hoger eigen risico betaalt u minder premie.
Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald.
Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer, het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.
Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.
De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het verzekeringsbewijs staan. Ook geldt de verzekering ergens anders in Nederland.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan uw adviseur door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via uw adviseur of aan Schadeservice Avéro Achmea via telefoonnummer 071 568 98 88, of stuur een e-mail naar agroschade@achmea.nl. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken.
De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso. U kunt ook via een nota per kwartaal of per jaar betalen. In een aantal situaties is het mogelijk dat u de premie via uw adviseur betaalt.
U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kunt u telefonisch doorgeven via uw adviseur.