Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan uw voorraad. Welke schade is verzekerd, is afhankelijk van de dekking die u kiest. U kunt kiezen voor de dekking Basis, Uitgebreid of Totaal.

Wat is verzekerd?

De voorraad op het in het verzekeringsbewijs genoemde risicoadres. Ook de kosten van opruimen zijn verzekerd. Deze verzekering vergoedt schade aan uw voorraad. Het gaat bij de dekking Basis om schades door brand, overspanning door bliksem, storm, hagel en gewicht van sneeuw of ijs.

Inventaris en voorraad

Wij verzekeren uw voorraad op basis van marktwaarde. In bepaalde situaties vergoeden wij de contractwaarde.

Kosten om de schade te beperken

Wij vergoeden de kosten die u maakt om de direct dreigende schade zoveel mogelijk te voorkomen. Of de kosten om schade te beperken.

Keuze: koelschade

Kiest u voor de dekking Top dan is ook schade verzekerd door uitvallen of onjuist functioneren van de koelcel.

Keuze: uitgebreid

Kiest u voor de dekking Uitgebreid dan is ook schade verzekerd door gewicht van water of smeltwater, wolkbreuk, diefstal, vandalisme, water en transport.

Kosten van experts

Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten verzekerd tot en met de kosten van onze expert. Rekent uw expert meer? Dan blijven die extra kosten voor uw rekening.

Verzekerd bedrag

Wij verzekeren uw voorraad tot maximaal het bedrag dat nodig is om de voorraad te vervangen. Door zaken van dezelfde soort, kwaliteit en ouderdom en in dezelfde staat als de beschadigde voorraad.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet of illegale activiteiten op het risicoadres is niet verzekerd.

Schade door software

Schade aan software, administratieve-, boekhoudkundige- en technische gegevens is niet verzekerd.

Huurdersbelang

Wij vergoeden niet de veranderingen of aanpassingen die u als huurder aan uw gebouw heeft aangebracht.

Onderdelen die niet bij de voorraad horen

Schade aan zaken die niet bij de voorraad horen is niet verzekerd. Een omschrijving van wat wij met voorraad bedoelen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.

Waterschade bij neerslag

Waterschade bij neerslag doordat ramen of deuren openstaan is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald.

Afspraken

Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het verzekeringsbewijs staan. Ook geldt de verzekering ergens anders in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan uw adviseur door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via uw adviseur of aan Schadeservice AvĂ©ro Achmea via telefoonnummer 071 568 98 88, of stuur een e-mail naar agroschade@achmea.nl. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso. U kunt ook via een nota per kwartaal of per jaar betalen. In een aantal situaties is het mogelijk dat u de premie via uw adviseur betaalt.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kunt u telefonisch doorgeven via uw adviseur.