Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw huis. We verzekeren schade door gebeurtenissen zoals schade door brand, diefstal, inbraak, neerslag, storm en lekkage, vallen en stoten.
Alle spullen in uw huis, zoals meubels, TV's, boeken, (audio)apparatuur, sieraden, keukengerei, kleding, gordijnen, tuinmeubilair en spullen in de garage.
Het maximale verzekerd bedrag is € 250.000. Tot dit bedrag bent u verzekerd. In geval van schade vergoeden wij de nieuwwaarde voor uw spullen die nog geen 10 jaar oud zijn. Voor spullen ouder dan 10 jaar of tweedehands spullen ontvangt u de dagwaarde.
Wilt u zelf een expert inschakelen, dan kan dat. Naast de vergoeding voor uw schade krijgt u dan ook de kosten vergoed voor het inschakelen van uw eigen expert. Neem vooraf over de hoogte van deze vergoeding contact met ons op.
Sieraden zijn standaard verzekerd tot een gemaximeerd bedrag. Dit bedrag staat in de polis. Hebben uw sieraden een hogere waarde en wilt u die verzekeren? Dan kunt u een hoger bedrag verzekeren. Neem hiervoor contact met ons op.
Als u een hoger bedrag heeft verzekerd, dan geldt het afgesproken hogere bedrag als maximum. Blijkt bij diefstal dat het verzekerde bedrag nog steeds lager is dan de uiteindelijke schade, dan verhogen wij de vergoeding met maximaal 25% van het verhoogde bedrag.
Audiovisuele- en/of computerapparatuur is verzekerd tot een gemaximeerd bedrag. Dit bedrag staat in de polis. Heeft uw apparatuur een hogere waarde en wilt u die verzekeren? Dan kunt u een hoger bedrag verzekeren. Neem hiervoor contact met ons op.
Uw spullen zijn standaard buiten beperkt verzekerd. Voor een ruimere dekking kunt u kiezen voor een uitbreiding van de dekking. Neem hiervoor contact met ons op.
De Cyberservice is onderdeel van uw Inboedelverzekering en biedt dekking voor veel voorkomende cyberincidenten. Hieronder een overzicht: * Hulp en advies door Cyberwacht * Diefstal van geld van de (bank)rekening * Identiteitsdiefstal * Dataherstel en verwijderen van malware * Vervanging van hardware * Hulp bij cyberafpersing Inzet van specialisten
De Cyberwacht is onze telefonische hulplijn en maakt deel uit van de Cyberservice. De Cyberwacht is altijd uw eerste aanspreekpunt bij een cyberincident. Direct telefonische hulp zonder eigen risico! Per jaar vergoeden wij voor alle dekkingen samen maximaal € 5.000. De hulp van Cyberwacht telt niet mee voor dit maximum.
In onze voorwaarden leest u uitgebreid wat niet verzekerd is.
Schade aan je inboedel door vallen en stoten is verzekerd.
Bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt. Of een mobieltje in uw broekzak dat stukgaat omdat u ermee tegen de hoek van een tafel stoot.
Niet alle schades zijn gedekt. Zo bent u bijvoorbeeld niet verzekerd voor verlies van spullen omdat u die bent kwijtgeraakt.
Ook ontvangt u geen vergoeding voor voorzienbare, te verwachten gebeurtenissen of geleidelijk ontstane schade.
Bij deze verzekering geldt € 100 eigen risico per gebeurtenis.
Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald.
Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer, het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.
Deze verzekering dekt schade aan uw spullen in uw huis in Nederland. Voor sommige spullen bent u ook verzekerd buiten uw woning.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via automatische incasso.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Na het eerste jaar dat u verzekerd bent kan de verzekering dagelijks worden opgezegd. Aan het eind van elk jaar verlengen wij uw verzekering automatisch met weer één jaar. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U kunt de verzekering opzeggen via e-mail of een brief.