Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt na een gedekt gebeurtenis de bedrijfsschade (verlies aan bruto winst) van je bedrijf gedurende de uitkeringstermijn.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering vergoedt de bedrijfsschade als je bedrijf stilvalt door een gedekte gebeurtenis, zoals brand, storm, neerslag en diefstal na braak. Kijk voor een volledig overzicht van de dekkingen in je polisvoorwaarden.

Schadevergoeding

Je bent verzekerd voor bedrijfsschade door een bedrijfsstilstand, die het gevolg is van schade aan of verlies van gebouwen, bedrijfsuitrusting, inventaris of goederen die je gebruikt voor je bedrijfsactiviteiten. De bedrijfsschade is het totaal van de vaste kosten plus het verlies aan nettowinst (ofwel de bruto winst) tijdens de uitkeringstermijn.

Storing nutsvoorzieningen

Bedrijfsschade door wegvallen van levering van water, elektriciteit of gas is verzekerd. Storing in de levering van elektriciteit, gas of water is verzekerd als de storing langer dan 6 uur achter elkaar duurt.

Reconstructiekosten

Is bij een schade je administratie ook beschadigd of verloren gegaan? Bijvoorbeeld je financiële of klantenadministratie? Dan valt het herstel hiervan onder de dekking voor reconstructiekosten.

Onbereikbaarheid van je gebouw

Je bent ook verzekerd voor bedrijfsschade door schade aan of verlies van zaken in de buurt, als de schade of het verlies is veroorzaakt door een verzekerde gebeurtenis die in de polisvoorwaarden staat. Of omdat bevoegde autoriteiten om veiligheidsredenen de toegang tot je gebouw ontzeggen.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, slijtage of een constructiefout. Ook schade door opzet en tijdens transport is niet verzekerd. Kijk voor een volledig overzicht van de niet verzekerde evenementen in je polisvoorwaarden.

Boetes

Boetes zijn niet verzekerd. Bijvoorbeeld boetes die je bedrijf krijgt voor contractbreuk of als je niet of te laat een opdracht uitvoert.

Huur

Huuropbrengsten die je misloopt vanwege de schade aan je bedrijfsgebouw zijn niet verzekerd op de Bedrijfsschadeverzekering. Dit is wel verzekerd onder onze Bedrijfsgebouwenverzekering.

Software

Uitgesloten zijn gebeurtenissen die verband houden met schade aan software veroorzaakt door het geheel of gedeeltelijk wissen van computerprogramma’s of computerbestanden.

Saneringskosten

Uitgesloten zijn gebeurtenissen die verband houden met verontreiniging van bodem, lucht en water. Of gebeurtenissen die verband houden met door de lucht verspreide verontreinigende stoffen vanaf een andere locatie dan die van jou.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Deze verzekering heeft geen standaard eigen risico.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Uitkeringstermijn

De bedrijfsschade verzekering keert niet langer uit dan gedurende een bepaald aantal dagen, de gekozen uitkeringstermijn.

Leegstand

Het aantal verzekerde gebeurtenissen is beperkt tot brand, ontploffing, blikseminslag, luchtvaartuigen en storm in de periode dat het gebouw langer dan twee maanden aaneengesloten niet meer in gebruik is.

Afspraken

Als je niet voldoet aan de afspraken over preventie die wij met je gemaakt hebben, dan keren wij niet altijd uit.

Neerslag en waterschade

Neerslag- en waterschades zijn in verschillende situaties niet verzekerd. Bijvoorbeeld bedrijfsschade door vochtdoorlating van muren. Maar ook in geval van het binnenkomen van neerslag door openstaande ramen, deuren of luiken. Of door grondwater.

 

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de bedrijfslocatie(s) die op het polisblad staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je betaalt de premie per jaar. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt het bedrag zelf over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering bij ons opzeggen per mail of per post.