Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Met deze verzekering krijgt u hulp van DAS bij een verzekerd conflict. Ook betaalt DAS tot een gemaximeerd bedrag eventuele bijkomende kosten, zoals proceskosten en de kosten van externe deskundigen. Er geldt geen maximum bedrag bij verkeers- en strafzaken binnen Europa en de niet-Europese landen rond de Middellandse Zee.

Extra informatie

U kiest geeft aan wat uw gezinssamenstelling is, welk bedrag aan externe kosten u wilt verzekeren en welke modules u wilt verzekeren. Deze factoren hebben invloed op uw premie. Op deze verzekering zijn ook de algemene voorwaarden Bruns ten Brink BTBALG1507 van toepassing. Deze vindt u op https://www.saa.nl/particulier/producten/bruns-ten-brink-das-rechtsbijstandverzekering/. 

Wat is verzekerd?

Het product heeft een vaste basismodule en 3 modules die u aanvullend kunt meeverzekeren. U kiest dus zelf waarvoor u wel of niet verzekerd bent.

Extra informatie

Naast de basismodule Consument & Wonen kunt u kiezen voor de volgende modules:
- Verkeer;
- Werk;
- Belasting & Vermogen.

Keuze: verkeer

Juridische hulp bij het verhalen van schade die u in het verkeer hebt opgelopen. Bijvoorbeeld schade aan uw auto of aan uw pleziervaartuig.

Extra informatie

Dit is onderdeel van de module Verkeer.
Deze dekking geldt voor alle vormen van verkeersdeelname. Dus bijvoorbeeld ook als u loopt of fietst.

Letsel

Juridische hulp bij het verhalen van aan u toegebracht persoonlijk letsel. Bijvoorbeeld na een aanrijding, na een arbeidsongeval of door een medische fout.

Extra informatie

Het verhalen van letsel na een aanrijding is onderdeel van de module Verkeer.
Het verhalen van ander letsel (ook na een bedrijfsongeval) is onderdeel van de basismodule Consumeren & Wonen.

Wonen

Juridische hulp bij een conflict dat te maken heeft met uw woning. Zoals over de koop of verkoop. Of conflicten met de verhuurder, de overheid of uw buren.

Extra informatie

Wonen kunt u meeverzekeren door middel van de aanvullende module Consumeren en Wonen. Deze wordt in aanvulling op de basismodule afgesloten.

Keuze: werk en inkomen

Juridische hulp bij een conflict met een werkgever (zowel loondienst als ambtenaar).

Extra informatie

Werk kunt u meeverzekeren door middel van de aanvullende module Werk. Deze wordt in aanvulling op de basismodule Consument & Wonen afgesloten. Een conflict met een uitkeringsinstantie is verzekerd onder de basismodule.

Aankopen

Juridische hulp als u een conflict hebt over spullen of diensten die u voor uzelf koopt. Zoals een conflict over consumentenartikelen of een vakantieboeking. Maar ook bijvoorbeeld over energie en telefonie, of over de plaatsing van een keuken.

Extra informatie

Aankopen kunt u meeverzekeren door middel van de aanvullende module Consumeren en Wonen. Deze wordt in aanvulling op de basismodule afgesloten.

Familie en relaties

Juridische hulp bij conflicten over een erfenis. Of mediation bij een echtscheiding.

Extra informatie

Mediation bij echtscheiding is onderdeel van de module Belasting & Vermogen.
Conflicten over een erfenis zijn onderdeel van de basismodule Consument & Wonen.

Keuze: fiscaal en vermogen

Juridische hulp om in beroep te gaan tegen een beslissing van de Belastingdienst. Of bij een conflict over een tweede huis of over vermogensbeheer of scheidingsmediation.

Extra informatie

Fiscaal & vermogen kunt u meeverzekeren door middel van de aanvullende module Fiscaal & vermogen. Deze wordt in aanvulling op de basismodule Consument & Wonen afgesloten.

Extra: Speciaal kenmerk

Met deze verzekering kunt u zelf bepalen welke juridische hulp u verzekerd.

Extra informatie

Met verschillende aanvullende modules kunt u de basismodule verder uitbreiden.

Letsel

Juridische hulp bij het verhalen van aan u toegebracht persoonlijk letsel. Bijvoorbeeld na een aanrijding, na een arbeidsongeval of door een medische fout.

Extra informatie

Het verhalen van letsel na een aanrijding is onderdeel van de module Verkeer.
Het verhalen van ander letsel (ook na een bedrijfsongeval) is onderdeel van de basismodule Consumeren & Wonen.

Telefonisch advies

Is er nog geen sprake van een conflict, maar dreigt dat wel te ontstaan? Dan kunt u DAS bellen voor juridisch advies.

Extra informatie

Voor conflicten die niet onder uw verzekering vallen, kunt u via Flexx van DAS juridische hulp krijgen tegen betaling van een vooraf afgesproken tarief.

Wat is niet verzekerd?

  • U krijgt geen juridische hulp als u het conflict te laat meldt. Ook bij opzet en bestaande conflicten krijgt u geen juridische hulp. Net als bij zakelijke conflicten.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. Nadat u de verzekering hebt afgesloten, zijn conflicten die daarna ontstaan gelijk verzekerd.Let op: voor scheidingsmediation moet de verzekering minstens drie jaar hebben gelopen en moet het huwelijk of geregistreerd partnerschap minstens drie jaar hebben geduurd.

Maximum kosten en drempel

DAS vergoedt voor de externe kosten van juridische hulp maximaal het bedrag dat op uw polis staat. En u krijgt geen juridische hulp als uw zaak gaat over minder dan € 175. Voor het verhalen van schade of bij een strafzaak geldt geen minimum bedrag of maximum vergoeding binnen Europa en de niet-Europese landen rond de Middellandse Zee.

Vrije keuze rechtshulpverlener

Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een eigen rechtshulpverlener kiezen. Dit mag ook als de tegenpartij in uw conflict ook juridische hulp krijgt van DAS.

Extra informatie

Is het niet verplicht om een advocaat in te schakelen? En kiest u toch voor een externe rechtshulpverlener? Dan geldt er een maximum vergoeding voor de kosten van deze rechtshulpverlener. Ook moet u dan een eigen risico betalen.

Waar ben ik gedekt?

Je krijgt in ieder geval juridische hulp bij conflicten in Nederland. Soms is er ook dekking in de Europese Unie (bijvoorbeeld werk en aankopen) of zelfs in alle landen van de wereld (bijvoorbeeld verkeer).

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden.
Meld een conflict direct bij DAS voordat je andere actie onderneemt. DAS probeert het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Het contract kan zowel telefonisch, schriftelijk en via de website worden opgezegd.