Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering verzekert u zich tegen tegen de gevolgen van hacking, systeeminbraak, diefstal van gegevens, verlies van gegevens, en cyberaanvallen. Ook als dit gebeurt bij uw IT-dienstverlener en u daardoor schade lijdt.
Deze verzekering dekt uw aansprakelijkheid voor schade geleden door derden, de kosten van uw eigen bedrijf en de gevolgschade. Daarnaast kunt u 24/7 rekenen op hulp van een incident response provider als uw bedrijf door een gebeurtenis getroffen wordt.
Het verzekerd bedrag staat op uw polis. Dit is het maximale bedrag dat wij in een verzekeringsjaar betalen.
Let op! Voor Bedrijfsschade en Cyberafpersing vergoeden wij maximaal 50% van het verzekerd bedrag.
U bent verzekerd voor schade die anderen lijden als gevolg van uw cyberincident. Als u daarvoor aansprakelijk bent. Bijvoorbeeld door een gegevensinbreuk (digitaal datalek). Of door de verspreiding van een cyberincident via uw computersystemen naar de computersystemen van een ander.
U bent verzekerd voor de kosten om uw computerysteem, digitale data en software te herstellen en te configureren na een cyberincident op uw computersystemen.
U bent verzekerd voor hulp bij cyberafpersing. En voor vergoeding van kosten om de cyberafpersing op te lossen. U bent ook verzekerd voor de vergoeding van losgeld als dat mag volgens de wet.
Let op! Wij vergoeden losgeld dat u moet betalen.
• Alleen als er geen andere opties meer zijn om de cyberafpersing op te lossen.
• Alleen als u hebt overlegd met een expert cyber afpersing voordat u besluit losgeld te betalen.
• Alleen als dat mag volgens de wet.
- Vergoeding van losgeld is volgens de wet meestal niet toegestaan.
U bent verzekerd voor de vergoeding van verlies van uw brutowinst als een cyberincident uw digitale data en/of computersystemen volledig of gedeeltelijk onbeschikbaar maakt. U bent ook verzekerd voor schade die ontstaat als uw computersystemen door het cyberincident minder goed werken dan direct voor het cyberincident.
Kosten voor een expert die het digitale datalek voor u onderzoekt. Hulp en kosten voor het nakomen van verplichtingen vanuit privacywetten. Kosten voor een expert die uw reputatie beschermt. Juridische hulp als de toezichthouder maatregelen tegen u neemt. Vergoeding van een bestuurlijke boete na een gegevensinbreuk.
Let op! Wij vergoeden een bestuurlijke boete alleen als deze wettelijk verzekerbaar is.
Cyberdiefstal van geld van uw rekening. Of cyberdiefstal van geld doordat iemand zonder uw toestemming gegevens in uw computersysteem wijzigt. Telefoonhacking: kosten die het gevolg zijn van een cyberincident op uw telefoonsysteem. Bijvoorbeeld belkosten die zonder uw toestemming gemaakt zijn.
Bij cyberdiefstal en telefoonhacking is het verzekerd bedrag 10% van het totale verzekerd bedrag.
U bent verzekerd voor de kosten van overtreding van de PCI-DSS standaard door een cyberincident. Vergoed worden:
* Kosten voor een expert om de overtreding te onderzoeken.
* Kosten om opnieuw gecertificeerd te worden voor PCI-DSS.
* Kosten om betaalkaarten opnieuw uit te geven.
* Boetes die een betaalkaartmerk u oplegt.
De aansprakelijkheid voor schade van een ander door uw online media-activiteiten. Als u door het digitaal verspreiden van van tekst, beeld, video of geluid aansprakelijk bent voor de gevolgen van: smaad, schending van privacy, inbreuk op auteursrecht, eigendomsrecht.
Is de schade ontstaan door data die u illegaal verkregen hebt? Dan is dat niet gedekt.
Uw aansprakelijkheid voor schade in of volgens het recht van de Verenigde Staten of Canada is niet standaard verzekerd.
U kunt dit op aanvraag wel meeverzekeren.
Is de schade ontstaan door een cyberoperatie? Dan is deze niet verzekerd. Een cyberoperatie is gebruik van een computersysteem door een soevereine staat met het doel om schade te veroorzaken.
Ook: gebruik van een computersysteem op aanwijzing van een soevereine staat.
Ook: gebruik van een computersysteem onder controle van een soevereine staat.
Wij moeten bewijzen dat de schade werd veroorzaakt door een cyberoperatie.
Het eigen risico staat op uw polisblad. Voor bedrijfsschade geldt geen eigen risico. Hier geldt een wachttermijn. De wachttermijn is het aantal uren waarbij de bedrijfsschade door een cyberincident voor uw eigen rekening komt. De wachttermijn staat op uw polisblad.
U bent niet of gedeeltelijk verzekerd als u zich niet houdt aan de preventieafspraken. En de schade daardoor veroorzaakt wordt. Of de schade daardoor verergerd. U bent wel verzekerd als u bewijst dat u zich per ongeluk niet aan de preventieafspraken hield.
De preventieafspraken staan in uw polisvoorwaarden.
De verzekering geldt wereldwijd behalve voor aansprakelijkheid. Uw aansprakelijkheid voor schade in of volgens het recht van de Verenigde Staten of Canada is niet standaard verzekerd.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Veranderingen in uw situatie ontvangen wij graag zo snel mogelijk. Als u schade heeft vragen wij u dit spoedig door te geven. Daarnaast verwachten wij dat u er zoveel mogelijk aan doet om schade te voorkomen en te beperken. En u doet aangifte bij de politie bij een strafbaar feit. Bijvoorbeeld bij cyberafpersing.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
U bent verzekerd vanaf de datum die op het polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het 1e jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Geef uw opzegging schriftelijk aan ons door.