Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw huis. Het gaat om schade door brand, diefstal, neerslag, storm en lekkage. U kunt ook kiezen voor een All Risk dekking. 

Wat is verzekerd?

Alle losse spullen in uw huis, zoals meubels, vloerbedekking, apparatuur, levensmiddelen, kleding of sieraden. 

Verzekerd bedrag

De verzekering kent geen maximum verzekerd bedrag. Per voorwerp of verzameling vergoeden wij maximaal € 200.000,-. Wij vergoeden meestal de nieuwwaarde van uw spullen. Dit is het bedrag om uw spullen nieuw te kopen. Soms betalen wij de dagwaarde. Dat is het geval als de waarde net voor de schade minder is dan 40% van de nieuwwaarde.

Een overzicht vind je hier.

Extra informatie

Er gelden soms maximeringen. Dat geldt voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, aanhangwagens en dergelijke, inboedel in uw kantoor, inboedel van anderen en dieren. Dit leest u in de verzekeringsvoorwaarden.

Contra-expertise na schade

Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u zelf een expert inschakelen. Dit noemen we een contra-expert. Uw expert regelt dan namens u de schade met onze expert. De kosten van uw expert maken deel uit van uw schade. Ze worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. Wel zijn er regels. Die leest u in de polisvoorwaarden.

Sieraden

Bij diefstal betalen we maximaal € 5.000,-. Liggen de sieraden opgeborgen in een kluis die voldoet aan onze voorwaarden? Dan zijn de sieraden tot de maximale waardeberging van de kluis verzekerd.

(Audio-) apparatuur

Bij diefstal betalen we maximaal € 35.000,-. Een hoger bedrag verzekeren is mogelijk. De woning moet dan voldoen aan de door Centraal Beheer gestelde diefstal beveiligingseisen.

Diefstalgevoelige Inboedel

Bij diefstal betalen we maximaal € 35.000,-. Een hoger bedrag verzekeren is mogelijk. De woning moet dan voldoen aan de door Centraal Beheer gestelde diefstal beveiligingseisen.

Extra informatie

Er gelden soms maximeringen. Dat geldt voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, aanhangwagens en dergelijke, inboedel in uw kantoor, inboedel van anderen en dieren. Dit leest u in de verzekeringsvoorwaarden.

Keuze: All Risk

Met All Risk is schade door een andere plotselinge gebeurtenis die niet onder de standaard dekking valt ook verzekerd. Bijvoorbeeld val- of stootschade van uw inboedel, of het knoeien van rode wijn op uw witte bank. 

Extra informatie

Bij een All Risk schade geldt altijd een eigen risico van € 100,-.

Spullen in de tuin

Uw spullen in de tuin zijn verzekerd onder de inboedelverzekering, als deze spullen bedoeld zijn om in de tuin te gebruiken, zoals een tuinset of tuingereedschap. Andere spullen in de tuin zijn niet verzekerd.

Wat is niet verzekerd?

  • We keren niet uit bij slijtage, slecht onderhoud, aardbeving en overstroming van primaire waterkeringen. Of als u de schade met opzet hebt veroorzaakt. Of als u fraudeert.

Extra informatie

Schade door overstroming is gedekt als dat het gevolg is van overstroming of doorbreken van niet primaire (secundaire) waterkeringen. Schade door overstroming als gevolg van hevige lokale neerslag is verzekerd.   

Spullen buiten huis

Spullen buiten de woning zijn niet verzekerd op de Inboedelverzekering. Ook niet in de tuin die bij de woning hoort. Deze kunt u verzekeren op de Kostbaarheden Buitenshuisverzekering.

Extra informatie

In de tuin die bij de woning zijn spullen wel verzekerd als deze spullen zijn bedoeld om in de tuin te gebruiken, zoals een tuinset of tuingereedschap.

Vallen en stoten

Schade aan uw inboedel door vallen en stoten is niet standaard verzekerd. Hiervoor moet u de aanvullende All Risk dekking sluiten.

Extra informatie

Per dekking staat in de polisvoorwaarden staat beschreven waarvoor u nog meer niet bent verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Geen dekking bij schade door neerslag via openstaande ramen of deuren. Of door lekkage via kitnaden en door vocht dat door de muren komt. Schade door overstroming of grondwater is ook niet verzekerd.

Extra informatie

Schade door overstroming is alleen gedekt als dat het gevolg is van hevige lokale neerslag.

Eigen risico

Bij schade op de All Risk dekking geldt een eigen risico van € 100,- per gebeurtenis. Bij schade door storm aan veranderingen aan uw huurwoning of appartement hebt u een eigen risico van € 250,-.

Extra informatie

U kunt een hoger vrijwillig eigen risico nemen.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Extra informatie

Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.

Maximeringen

Er wordt maximaal 200.000,- per voorwerp of verzameling uitgekeerd. Er gelden ook andere maximeringen. Bijvoorbeeld voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, aanhangwagens en dergelijke, inboedel in uw kantoor, inboedel van anderen en dieren. Dit leest u in de polisvoorwaarden.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt de schade aan uw spullen in huis, bijgebouwen en garage in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door. Dit kan onder andere via de Centraal Beheer App, online via MijnCB of telefonisch. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan onder andere via de Centraal Beheer App, online via MijnCB of telefonisch. U moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken.

Extra informatie

U moet bijvoorbeeld doorgeven als het aantal personen met wie u samenwoont verandert. Zorg dat u het goede aantal personen doorgeeft. Klopt de gezinssamenstelling niet? Dan kan het zijn dat u minder krijgt uitgekeerd bij schade. Of u verhuist of u blijft langer dan 1 jaar in het buitenland.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Betaalt u per jaar dan kunt u het bedrag zelf overmaken.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. U sluit de verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar. 

Extra informatie

Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Als we de verzekering stoppen op de verlengingsdatum of na de behandeling van een schade houden we rekening met een opzegtermijn van 2 maanden. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de polisvoorwaarden.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan onder andere via de Centraal Beheer App, online via MijnCB of telefonisch.