Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze aanvullende verzekering biedt hulp bij pech onderweg met uw motorrijtuig. Hieronder valt ook de aangekoppelde toercaravan, vouwwagen, trailer of aanhangwagen.
Bij pech met uw motorrijtuig krijgt u ter plaatse hulp van onze hulporganisatie. De pech ontstaat doordat er onverwacht iets kapot is aan het motorrijtuig. Het motorrijtuig kan niet meer veilig rijden.
Met Pechhulp Nederland bent u verzekerd van hulp bij pech met het motorijtuig in Nederland. We regelen de reparatie ter plaatse (alleen het arbeidsloon van de hulporganisatie wordt vergoed). Is reparatie van het motorijtuig ter plaatse niet mogelijk, dan brengen we het motorijtuig en inzittenden naar een adres in Nederland. En heeft u max. 5 werkdagen recht op vervangend vervoer of huur van een ander motorrijtuig.
Met Pechhulp Nederland is vervangend vervoer of huur van een ander motorvoertuig verzekerd als reparatie door onze hulporganisatie niet mogelijk is. Maximaal 5 werkdagen en maximaal € 25,- per dag.
Hieronder staat een opsomming van de belangrijkste uitsluitingen. In de voorwaarden staat per dekking beschreven waarvoor u nog meer niet verzekerd bent.
Een ongeval of een reparatie als gevolg van bijvoorbeeld normaal onderhoud is niet verzekerd.
Er is alleen dekking voor pech in Nederland.
Pechhulp is niet verzekerd als het motorrijtuig zonder olie stil staat.
Pechhulp is niet verzekerd als het motorrijtuig zakelijk wordt gebruikt. Het rijden op een circuit en deelname aan wedstrijden en rally's is niet verzekerd. Off-road rijden in een gebied waar de hulporganisatie niet kan komen is niet verzekerd.
Er is wel dekking als de behendigheidsrit of training hiervoor wordt begeleid door een instructeur met het diploma Wrm (Wet rijonderricht motorrijtuigen).
Als u met het motorrijtuig langer dan 180 dagen aaneengesloten in het buitenland verblijft, dan stopt de verzekering en is er geen dekking meer.
Met Pechhulp Nederland heeft u maximaal 5 werkdagen recht op vervangend vervoer of huur van een ander motorrijtuig.
In Nederland, ook in uw woonplaats
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door. Dit kan bijvoorbeeld via de Centraal Beheer App, online via MijnCB of telefonisch. Meld een pechgeval altijd zo snel mogelijk bij onze Alarmcentrale via +31 (55) 579 79 79. U moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken.
U moet doorgeven als u bijvoorbeeld gaat verhuizen, als u het motorrijtuig verkoopt of als iemand anders de regelmatige bestuurder van het motorrijtuig wordt.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Betaalt u per jaar dan kunt u het bedrag zelf overmaken.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar.
Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Als we de verzekering stoppen op de verlengingsdatum of na de behandeling van een schade houden we rekening met een opzegtermijn van 2 maanden. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via de Centraal Beheer App, online via MijnCB of telefonisch.