Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt de extra kosten die u maakt door materiele schade op het risicoadres.
Kijk in uw polisvoorwaarden voor de exacte omschrijving wat onder het begrip extra kosten valt.
Verzekerd zijn de extra kosten die u maakt door schade aan uw gebouw, huurdersbelang, inventaris of voorraad op een risicoadres als gevolg van bijvoorbeeld brand, storm, neerslag, inbraak of botsing.
Welke schade is verzekerd, is afhankelijk van de dekking die u kiest.
Het gaat om de extra kosten die nodig zijn om de normale bedrijfsvoering te hervatten. Niet de kosten die nodig zijn voor herstel of vervanging van de beschadigde zaken.
Extra kosten zijn verzekerd tot het op het verzekeringsbewijs vermelde verzekerde bedrag per gebeurtenis voor een periode van maximaal 52 weken.
De extra kosten die u maakt na verlies van gegevens door een gedekte schade. Het gaat om de extra kosten die nodig zijn om de normale bedrijfsvoering te hervatten en zorgen voor herstel in de oorspronkelijke staat van de administratieve, boekhoudkundige of technische gegevens.
Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft
u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten
verzekerd tot en met de kosten van onze expert.
Rekent uw expert meer? Dan zijn die extra kosten
voor uw rekening.
In de polisvoorwaarden staan eisen beschreven waaraan de experts dienen te voldoen. Wordt aan deze eisen niet voldaan dan zijn de kosten niet gedekt.
In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hieronder vindt u enkele uitsluitingen.
Een aardbeving, overstroming of ernstige conflicten (molest). Ook schade door opzet of illegale activiteiten op het risico-adres zijn niet verzekerd.
Bijvoorbeeld boetes die uw bedrijf krijgt omdat u contracten niet op tijd of volgens afspraak kunt nakomen.
Huuropbrengsten die u misloopt vanwege de materiƫle schade aan uw bedrijfsgebouw of de inventaris zijn niet verzekerd.
Schade door een storing van nutsvoorzieningen korter dan 6 uur.
Waterschade bij neerslag doordat ramen of deuren open staan is niet verzekerd. In de polisvoorwaarden
vindt u terug wanneer schade door water niet onder
de dekking valt.
Als uw gebouw bijvoorbeeld leeg komt te staan dan geldt mogelijk een beperkte dekking. Bekijk hiervoor uw polisvoorwaarden.
Wij hanteren geen standaard eigen risico per gebeurtenis.
Overstroming is niet verzekerd.
De maximale uitkeringstermijn is 52 weken.
Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.
De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het polisblad staan.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. En u moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar. Let op: wij kunnen de verzekering stoppen als u de premie niet of niet op tijd betaalt.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kunt u schriftelijk of via internet aan ons doorgeven.