Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan uw gebouw. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om schade door storm, brand, water, inbraak en diefstal. In deze verzekering is de appartementenclausule opgenomen.
De gebouwen op de op de polis genoemde risicoadressen. Ook de bijgebouwen op hetzelfde terrein waar de vereniging eigenaar van is, zijn verzekerd.
U kunt uw opstalverzekering uitbreiden met de extra dekkingen: Glasschade en Milieuschade op eigen locatie. Ook kunt u eigenaarsbelang meeverzekeren. Hierbij kunt u denken aan keukens, sanitair en vloeren of gestuukte muren.
U verzekert uw gebouw op basis van de herbouwwaarde van het gebouw inclusief funderingen. Bij taxatie ben u verzekerd tot een maximum bedrag. Als u de herbouwwaarde laat bepalen door Centraal Beheer dan bent u nooit onderverzekerd.
Als de schade te repareren is vergoeden we de herstelkosten. Anders vergoeden we de herbouwwaarde.
Wij vergoeden de extra kosten zoals bereddingskosten, opruimingskosten en kosten omdat u aan nieuwe wet- en regelgeving moet voldoen.
Wij vergoeden de misgelopen huuropbrengsten aan particulieren die hun appartement vanwege een gedekte schade niet konden verhuren.
De kosten voor het opnieuw aanleggen van de beplanting of de tuin na een verzekerde schade is verzekerd tot € 15.000,-.
Dit is niet verzekerd bij schade door diefstal, relletjes of plundering.
Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft u zelf een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten verzekerd tot en met de kosten van onze expert. Rekent uw expert meer? Dan blijven die extra kosten voor uw rekening.
In de voorwaarden staan eisen beschreven waaraan de experts dienen te voldoen. Wordt aan deze eisen niet voldaan dan zijn de kosten van de expert die niet voldoet niet gedekt.
In het geval er schade ontstaat door opzet of illegale activiteiten, dan betalen wij niet de schade aan het appartement van de veroorzaker zelf. Of we betalen wel volledig maar we eisen dan het deel van de veroorzaker van hem terug. Dit is conform de appartementenclausule.
Schade die ontstaat als door neerslag grondwater omhoog komt is niet verzekerd.
Niet verzekerd is schade aan onderdelen die niet bij het gebouw horen. Zoals zonweringen, antennes en lichtreclames. De VvE kan deze verzekeren onder de gezamelijke inboedelverzekering van de VvE.
Het eigen risico dat op uw polisblad vermeld staat.
Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.
Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.
Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit. Deze afspraken kunt u vinden op uw polisblad of in de polisvoorwaarden.
Als uw gehele gebouw leegstaat geldt een beperkte dekking. Dat geldt niet bij de leegstand van 1 of meerdere appartementen.
De verzekering geldt voor de risicoadressen die op uw polisblad staan.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso of nota.
U bent verzekerd vanaf de datum die op uw polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. U kunt dit aan ons doorgeven via 'Mijn Centraal Beheer'.