Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan de goederenvoorraad. Voorraad voor bijvoorbeeld verkoop, eigen verbruik of inkoop.
Kijk in uw polisvoorwaarden voor de exacte omschrijving wat onder het begrip voorraad valt.
Verzekerd is de voorraad op het in het verzekeringsbewijs genoemde risicoadres. Het gaat
daarbij bijvoorbeeld om schade door brand, storm,
neerslag, inbraak of een botsing.
Welke schade is verzekerd, is afhankelijk van de
dekking die u kiest.
Voorraad van derden is alleen verzekerd als dat op het verzekeringsbewijs is vermeld.
U kunt de Voorraadverzekering uitbreiden met de dekking Bederf gekoelde voorraad.
Uw inventaris kunt u bij ons verzekeren op een aparte verzekering. Uw voorraad is verzekerd tot een maximum bedrag. Dit bedrag is gebasseerd op de vervangingswaarde.
Uw (extra) seizoensvoorraad kan worden meeverzekerd.
Wij vergoeden extra kosten die u moet maken om de schade aan uw voorraad te beperken, herstellen of op te ruimen na schade. Zoals bereddingskosten en opruimingskosten.
Kosten omdat u aan nieuwe wet- en regelgeving moet voldoen en kosten op voorschrift van de
overheid vergoeden wij tot maximaal € 250.000,- per
gebeurtenis. Controleer uw polisvoorwaarden voor
de vergoedingen en maximeringen.
We vergoeden de schade aan de inhoud van koelkasten en diepvriezers indien u heeft gekozen voor de dekking Bederf gekoelde voorraad.
Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten verzekerd tot en met de kosten van onze expert. Rekent uw expert meer? Dan zijn die extra kosten voor uw rekening.
In de polisvoorwaarden staan eisen beschreven waaraan de experts dienen te voldoen. Wordt aan deze eisen niet voldaan dan zijn de kosten niet gedekt.
Wij vergoeden de extra kosten die u moet maken om de schade aan uw voorraad te beperken, herstellen of op te ruimen na schade. Zoals bereddingskosten en opruimingskosten.
Kosten omdat u aan nieuwe wet- en regelgeving moet voldoen en kosten op voorschrift van de overheid vergoeden wij tot maximaal € 250.000,- per gebeurtenis. Controleer uw polisvoorwaarden voor de vergoedingen en maximeringen.
In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hieronder vindt u enkele uitsluitingen.
Een aardbeving, overstroming van primaire waterkeringen of ernstige conflicten (molest). Ook schade door opzet of illegale activiteiten op het risico-adres zijn niet verzekerd.
Schade aan computers of bestanden door niet goed werkende software is niet verzekerd.
Schade ontstaan door veranderingen of aanpassingen die u als huurder aan uw pand hebt aangebracht is niet verzekerd.
Waterschade bij neerslag doordat bijvoorbeeld ramen of deuren open staan, is niet verzekerd. In de polisvoorwaarden vindt u terug wanneer schade door water niet onder de polisdekking valt.
De dekkingsbeperkingen vindt u in de polisvoorwaarden. Hieronder enkele voorbeelden.
Wij hanteren een eigen risico per gebeurtenis.
Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald.
Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijde deel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.
Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.
Als het gebouw leegstaat of buiten gebruik is, geldt meestal een beperkte dekking. Controleer hiervoor het polisblad.
De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het polisblad staan.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. En u moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. U betaalt via automatische incasso.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar. Let op: wij kunnen de verzekering stoppen als u de premie niet of niet op tijd betaalt.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kunt u schriftelijk of via internet aan ons doorgeven.