Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan het glas dat onderdeel is van het gebouw en bedoeld is om licht door te laten.

Wat is verzekerd?

De herstelkosten van het gebroken glas van het gebouw dat op uw polis staat.

Het begrip glas is uitgebreid. Onder glas valt ook lichtdoorlatend kunststof dat dezelfde functie heeft als glas;

Er is expliciet opgenomen dat glas als (onderdeel van een) erfafscheiding bij een tuin is meeverzekerd en dat dit alleen geldt bij een allriskdekking (van de bijbehorende woonhuis- of inboedelverzekering)

Ook het niet primair lichtdoorlatende glas dat dient als balkonscheiding is gedekt.

Verzekerd bedrag

Herstelkosten:

Schakel bij schade altijd Clarixy in (0800-0207207) en het gebroken glas wordt volledig hersteld. Schakelt u Clarixy niet in dan kan de schadevergoeding beperkt worden tot de tarieven die Clarixy hanteert.

Extra kosten:

Kosten van een noodvoorziening zonder dat u Clarixy heeft ingeschakeld, worden vergoed tot een maximum van  125 per gebeurtenis.

Vergoedingen

De vergoedingen zijn uitgebreid tot:
o voor het weer opnieuw aanbrengen van folie dat door de glasbreuk beschadigd is;
o het vervangen en gronden van glaslatten als dit door de glasbreuk noodzakelijk is;
o voor het opnieuw aanbrengen van versieringen en opschriften die door de glasbreuk beschadigd zijn. Maar alleen zolang niet sprake is van kunst.

Wat is niet verzekerd?

Schade door:

opzet van een verzekerde of anderen die met goedvinden van een verzekerde de schade veroorzaken;

werkzaamheden (reparatie, aan- of verbouw);

het bewerken of verplaatsen van het glas;

een slechte eigenschap van het materiaal zelf (zoals lekkage van isolatieglas en het geheel of gedeeltelijk ondoorzichtig worden van het glas);

molest, terrorisme en atoomkernreacties;

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Er geldt geen eigen risico, tenzij dit uitdrukkelijk op het polisblad of in de clausules vermeld staat.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade aan je inboedel/je spullen in je huis in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via automatische incasso. Of u kunt het bedrag zelf overmaken. Bij maandelijkse betaling is automatische incasso verplicht.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Als de verzekering begint, bent u 1 jaar verzekerd. Aan het eind van elk jaar verlengen wij uw verzekering automatisch met weer 1 jaar. Betaalt u de premie niet op tijd? Of is er fraude? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen via een brief of e-mail via uw Gevolmachtigde Agent of uw verzekeringsadviseur. De verzekering eindigt op de dag die u opgeeft. Is uw opzegging pas ontvangen na die dag, dan eindigt de verzekering pas op de dag dat de opzegging is ontvangen.