Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering beschermt jouw bedrijf tegen schadeclaims als jouw bedrijf wettelijk aansprakelijk wordt gesteld voor de schade aan anderen die ontstaat door jouw bedrijf, jouw medewerkers, jouw producten of door jezelf.

Wat is verzekerd?

Schade aan personen, losse spullen en onroerend goed.

Wie zijn verzekerd?

De onderneming, de medewerkers (ook uitzendkrachten, stagiaires of vrijwilligers), bestuurders, commissarissen en maten. Ook de meewerkende familieleden zijn verzekerd.

Productaansprakelijkheid

Schade door een gebrekkig product.

Werkgeversaansprakelijkheid

Schade aan werknemers of hun spullen tijdens of door het werk.

Keuze: juridische hulp

Verzekerd zijn de kosten voor rechtsbijstand, een strafproces, tuchtprocedure of geschiloplossing zonder rechter als je wordt aangesproken voor een verzekerde zaak en wij van mening zijn dat de aansprakelijkheid ongegrond is.

Omstandigheden

Aansprakelijkheid voor schade door een handelen of nalaten als je hiervan een vermoeden hebt is verzekerd als je ons dat meldt vóór het stoppen van de verzekering.

Goed werkgeverschap

Aansprakelijkheid voor schade aan werknemers door het ontbreken van een behoorlijke verzekering waarvoor je had moeten zorgen.

Wat is niet verzekerd?

Schade aan jezelf of jouw bedrijf.

Opnieuw leveren van product of dienst

Schade aan het geleverde product of de kosten die moeten worden gemaakt voor opnieuw uitvoeren van werk.

Opzet

Schade die met opzet door jou of een werknemer is veroorzaakt.

(Lucht)vaartuig of motorvoertuig

Schade door een (lucht)vaartuig of motorvoertuig.

Milieuschade

Schade aan het milieu

Asbest

Schade door asbest en alles wat daarmee te maken heeft.

Wettelijke voorschriften

Schade die het gevolg is van bewuste overtreding van overheidsvoorschriften.

Uitloop

De aansprakelijkheid voor schade door een handelen of nalaten nadat de verzekering is gestopt.

Inloop

Schade door een handelen of nalaten van vóór de ingangsdatum dat je op het moment van de ingangsdatum van de verzekering nog niet wist.

Opzicht

Schade aan zaken van een derde in de tijd dat je deze in behandeling, beheer, bewaring, bewerking, bruikleen, huur, reparatie, ten vervoer of om een andere reden onder je hebt.

Medisch handelen

Aansprakelijkheid van een verzekerde die direct of indirect voortvloeit uit de uitoefening van een medisch, paramedisch, farmaceutisch of farmacologisch beroep of bedrijf of uit handelen, waaronder ook onderzoek en advisering worden verstaan die tot dit werkterrein behoren is uitgesloten.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Per schade geldt een eigen risico. Het eigen risico staat op het verzekeringsbewijs.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt wereldwijd, behalve voor de Verenigde Staten en Canada.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie per kwartaal of in een andere termijn betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Opzeggen doe je schriftelijk.