Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade door of aan je bedrijfsauto('s). De Wettelijke Aansprakelijkheids-verzekering (WA) is verplicht. Je kiest zelf voor aanvullende dekkingen.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan uw bestelauto verzekerd is.

Aansprakelijkheid (WA)

Wij betalen de schade die u met uw motorrijtuig veroorzaakt aan andere voertuigen, personen of zaken.

Beperkt Casco

Wij betalen bij deze keuze schade door bijvoorbeeld brand, storm, natuurrampen, botsing met loslopende dieren, bliksem, inbraak en diefstal. Wij betalen ook ruitschade.

Volledig Casco

Wij betalen bij deze keuze schade door bijvoorbeeld brand, storm, natuurrampen, botsing met loslopende dieren, bliksem, inbraak, diefstal en vandalisme. Wij betalen ook ruitschade. Wij betalen daarnaast schade aan uw motorrijtuig door een botsing of door een andere plotselinge gebeurtenis.

Hulpverlening

Na een ongeval regelen wij het bergen en vervoer van uw motorrijtuig naar bijvoorbeeld een herstelbedrijf. Ook het vervoer van de bestuurder en de inzittenden is verzekerd.

Auto-elektronica en/of accessoires

Bent u Volledig Casco of Beperkt Casco verzekerd? Dan zijn accessoires aan uw auto tot  1.000,- meeverzekerd. Heeft u meer accessoires dan kunt u deze aanvullend verzekeren.

Pechhulp buitenland

Bent u Volledig Casco verzekerd? Dan bieden wij noodhulp bij pech in het buitenland. Wij regelen daarnaast het bergen en slepen van uw motorrijtuig en zorgen voor vervoer van de inzittenden.

Keuze: schadeverzekering Inzittenden of Ongevallen Inzittenden

Bij de keuze Schadeverzekering Inzittenden betalen wij schade aan zaken en inzittenden in het motorrijtuig door een verkeersongeval tot maximaal  1.000.000,-. Bij de keuze Ongevallen Inzittenden betalen wij een bedrag bij overlijden of bij blijvende invaliditeit van de inzittenden van het motorrijtuig door een verkeersongeval.

Wat is niet verzekerd?

Er zijn situaties waarin wij de schade niet betalen aan u. Bijvoorbeeld als u rijdt zonder geldig rijbewijs of als u rijdt onder invloed van alcohol of drugs. Je bent niet verzekerd als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet of roekeloosheid.

Schade door onvoldoende onderhoud en slijtage

Niet verzekerd.

Schade aan zaken die u vervoert

Niet verzekerd.

Verhuur en personenvervoer tegen betaling

Niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Let op bij pech. U heeft bij de Volledig Casco verzekering alleen recht op hulp bij pech in het buitenland. Let op bij de Schadeverzekering Inzittenden. Schade aan zaken uit een handelsvoorraad is niet verzekerd.

Eigen risico

Als wij aan iemand anders schade moeten betalen, heeft u geen eigen risico. Als wij schade aan uw bestelauto moeten betalen, heeft u een eigen risico van  250,- per keer.
Bij alleen ruitschade heeft u een eigen risico van  135,- per keer.

Beveiliging

Als de verzekerde waarde van uw motorrijtuig  35.000,- of meer is en u Volledig Casco of Beperkt Casco verzekerd bent, kunnen wij een beveiligingsysteem eisen. Bij het ontbreken van de juiste beveiliging is schade door diefstal en joyriding niet verzekerd.

Reparatie

Laat u bij ruitschade de ruit vervangen bij een met ons samenwerkend ruitherstelbedrijf en u bent daarvoor verzekerd? Dan wordt het eigen risico met  135,- verminderd. Laat u bij overige schade de reparatie uitvoeren bij een met ons samenwerkend herstelbedrijf en u bent daarvoor verzekerd? Dan wordt het eigen risico met  250,- verminderd.

Diefstal of total loss-schade

Als u Volledig Casco of Beperkt Casco verzekerd bent, betalen wij bij diefstal of total loss van uw motorrijtuig op basis van de dagwaarde.

Waar ben ik gedekt?

U bent verzekerd in Europa, Israël, Marokko, Tunesië en Turkije. Bij de polis krijgt u een groene kaart. Hierop staat precies in welke landen u verzekerd bent.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betaalt u niet per jaar dan is automatische incasso verplicht.

Beloning bij geen schade

Voor elk jaar dat wij geen schade betalen, krijgt u premiekorting (tot maximaal 80%). Als wij schade betalen dan kan de korting (deels) komen te vervallen.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U bent verzekerd vanaf de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het 1e jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u schriftelijk aan ons doorgeven of aan uw adviseur.