Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade als je op reis bent. De doorlopende reisverzekering is het hele jaar geldig.
Je krijgt altijd hulp van onze alarmcentrale EuroCross. Bij een ongeluk of ziekte regelen en vergoeden wij vervoer naar huis, hulp aan je gezin en repatriëring.
Repatriëring betekent dat wij je naar huis brengen na een ongeval, bij ziekte, medische begeleiding op terugreis of bij overlijden.
Je kunt ervoor kiezen om de verzekering uit te breiden met een dekking voor medische kosten aanvullend op je zorgverzekering.
Bagage verzekeren wij tot maximaal € 3.000,- per persoon per reis. Voor bepaalde eigendommen gelden maximum vergoedingen. Check de polisvoorwaarden of vraag advies aan je verzekeringsadviseur.
Spullen die niet ouder zijn dan 1 jaar vergoeden wij naar nieuwwaarde. Zijn spullen ouder dan 1 jaar, dan vergoeden wij de dagwaarde.
Je kunt er voor kiezen om een aparte dekking voor winter- en/of onderwatersport af te sluiten. Dan is de verzekering ook van kracht tijdens skieën en duiken.
Langlaufen is in de standaarddekking inbegrepen.
Bij pech met eigen vervoer, zoals auto, camper of caravan, ben je verzekerd van hulp door de alarmcentrale.
Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een vast bedrag uit.
Heb je een reis geboekt, maar kun je onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de (boekings)kosten die je al hebt gemaakt en niet terugkrijgt. Ook als je een reis moet afbreken, of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur, krijg je een vergoeding.
Zie voor een overzicht van de dekkingen van deze aanvullende verzekering de kaart ‘Doorlopende annuleringsverzekering.’
Heeft jouw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is je reis niet verzekerd.
Zakenreizen (waarbij commerciële of administratieve werkzaamheden worden uitgeoefend) kun je meeverzekeren. Reizen voor studie, stage, vrijwilligers- of vakantiewerk zijn standaard meeverzekerd en hoef je dus niet apart bij te verzekeren.
Wij vergoeden geen schade als er sprake is van fraude. Of als voor je bestemming door het Ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies is afgegeven.
De annulering van een reis is niet gedekt als de verzekering meer dan 14 dagen na het boeken van de reis is afgesloten.
Ga zorgvuldig met je spullen om. Zo voorkom je schade. Als je schade te maken heeft met onvoorzichtig gedrag van jezelf, wordt schade niet altijd (geheel) vergoed.
Standaard is er geen eigen risico. Eventueel kun je voor het onderdeel bagage kiezen voor een eigen risico van € 135. Hiervoor wordt premiekorting verleend.
Je kiest zelf voor dekking in Europa of in de hele wereld. Het dekkingsgebied Europa omvat alle Europese landen en de landen rond de Middellandse Zee. Het dekkingsgebied de hele wereld omvat alle landen van de wereld.
In Nederland ben je alleen verzekerd bij een betaalde overnachting en gedurende de heen- en terugreis naar een buitenlandse bestemming.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.
Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.
Het verzekeringscontract begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kan de verzekeraar de verzekering stoppen.
Je verzekeringsdekking begint op de ingangsdatum van de reis en stopt automatisch op de einddatum van je reis. Beland je tijdens je reis in het ziekenhuis en kun je niet terug naar huis? Dan loopt de verzekering door, totdat je weer thuis bent.
Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand.