Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt de extra kosten die u maakt na een verzekerde schade aan uw gebouw, inventaris of handelsgoederen.

Wat is verzekerd?

Verzekerd is onder andere schade door brand, storm, blikseminslag, inbraak, neerslag, lekkage, aanrijding, sneeuw- en waterdruk.

Verzekerd bedrag

U bepaalt zelf het verzekerde bedrag. Wij vergoeden de schade met een uitkeringstermijn van maximaal 52 weken tot maximaal dit verzekerde bedrag.

Wat is niet verzekerd?

In een aantal situaties is schade niet verzekerd. Bijvoorbeeld schade door overstroming en aardbeving, door ongedierte en geleidelijk werkende invloeden.

Boete en dubieuze debiteuren

Boetes, kosten door contractbreuk en afschrijvingen op dubieuze debiteren zijn niet verzekerd.

Onderhoud en constructie

Niet verzekerd is schade door sneeuwdruk en wateraccumulatie die ontstaat of wordt verergerd door de onderhoudstoestand en/of constructie van het gebouw.

Waterschaden

Een aantal schades die verband houden met water zijn niet verzekerd. Het gaat dan bijvoorbeeld om vochtdoorlating van muren, binnendringen van grondwater, neerslag door openstaande ramen, deuren of andere niet afgesloten openingen, permanent gebruik van vulslangen en terugstromen van rioolwater anders dan via buizen en sanitair.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

U moet een back-up van uw gegevensbestanden hebben, die maximaal een week oud is. Zonder deze back-up bent u niet verzekerd.

Eigen Risico

Er geldt geen eigen risico, tenzij wij iets anders met u afspreken. Dit vermelden wij dan op de polis.

Overige preventie

Wij kunnen u vragen om preventieve maatregelen te treffen. Preventie kan gaan om het verwijderen van brandbare zaken rond het gebouw tot het laten keuren van uw elektrische installatie. De preventieve maatregelen vermelden wij op de polis.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor het adres dat op de polis staat.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Hoe en wanneer betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Na het 1e jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u schriftelijk aan ons doorgeven of uw adviseur..

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na {periode} kun je de verzekering dagelijks opzeggen .