Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan jouw bedrijfsgebouw. Het gaat daarbij om schade door storm, brand en water. Of door gebeurtenissen zoals inbraak en diefstal.

Wat is verzekerd?

De gebouwen op het in de polis genoemde risico adres. En alles wat bij dit gebouw hoort en bedoeld is om lang te blijven staan. Als de schade te repareren is, vergoeden we de herstelkosten. Anders vergoeden we de herbouwwaarde.

Extra informatie

Je kunt deze gebouwenverzekering in sommige gevallen uitbreiden met de Uniekdekking. Hiertover lees je meer in de polisvoorwaarden van de Uniekdekking.

Verzekerd bedrag

Jouw bedrijfsgebouw is is verzekerd tot een maximumbedrag. Dit bedrag is gebaseerd op de herbouwwaarde van het gebouw.

Extra informatie

In bijzondere gevallen vergoeden we de verkoopwaarde, bijvoorbeeld als het gebouw al te koop stond OF de sloopwaarde als je het voornemen had het gebouw af te breken.

Extra kosten na schade

De extra kosten opgelegd door de overheid na schade, bijvoorbeeld omdat je aan nieuwe wet- en regelgeving moet voldoen, zijn ook verzekerd.

Huur

Als jij jouw gebouw vanwege de schade niet hebt kunnen verhuren, vergoeden we de misgelopen huuropbrengsten.

Extra informatie

Huurderving is meeverzekerd tot 10 % van de verzekerde som.

Tuinaanleg

De kosten voor het opnieuw aanleggen van de beplanting of de tuin na een verzekerde schade is gedekt tot maximaal € 5.000.

Extra informatie

Dit is niet verzekerd bij schade door neerslag, storm of hagel.

Contra-expert

Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je zelf een expert inschakelen. Dit noemen we een contra-expert. Jouw expert regelt dan namens jou de schade met onze expert. De kosten van jouw expert maken deel uit van de schade. Ze worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. Wel zijn er regels. Die lees je in de polisvoorwaarden.

Keuze: Glasverzekering

Schade door breuk van glas en de kosten van noodzakelijke noodvoorzieningen na een breuk (ongeacht hoe deze is ontstaan) zijn verzekerd. 

Extra informatie

Op de gebouwenverzekering is schade door glasbreuk verzekerd, maar dan alleen als deze het gevolg is van schade door brand, storm of inbraak. Dus niet bij schade door bijvoorbeeld vandalisme, harde wind (geen storm) of stoten of vallen.

Wat is niet verzekerd?

  • Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, of door slecht onderhoud. 

Extra informatie

Alle niet verzekerde gebeurtenissen vind je in de polisvoorwaarden.

Schade door grondwater

Schade die ontstaat door grondwater is niet verzekerd. Ook schade door terugstromen van rioolwater is niet gedekt.

Onderdelen die niet bij het gebouw horen

Niet verzekerd is schade aan onderdelen die niet bij je bedrijfsgebouw horen. Zoals zonweringen, antennes en lichtreclames.

Fraude, opzet, strafbare activiteiten, molest

Je bent niet verzekerd als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet of roekeloosheid of criminele en strafbare activiteiten. Je bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest of een atoomkernreactie.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.

Afspraken

Als je niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij mogelijk niet of niet het gehele schadebedrag uit.

Leegstand

Als jouw gebouw bijvoorbeeld leegstaat geldt een beperkte dekking. Check hiervoor de polisvoorwaarden.

Schade door water

Schade door vochtdoorlating van muren is niet gedekt. Ook waterschade die mogelijk is geworden door constructiefouten is niet gedekt. Schade door openstaande deuren en ramen is evenmin gedekt.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het polisblad staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie per kwartaal of in een andere termijn betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Opzeggen doe je schriftelijk.