Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan de spullen die u nodig heeft om het werk uit te voeren zoals de inrichting van uw bedrijf, machines en goederen die u verkoopt.

Wat is verzekerd?

De inventaris en voorraad op het in de polis genoemde risicoadres. U bent verzekerd tegen schade ontstaan door evenementen als bijvoorbeeld brand, storm en diefstal.

Inventaris en voorraad

Bij inventaris vergoeden we op basis van nieuwwaarde (in uitzonderingsgevallen op dag- of vervangingswaarde) en bij voorraad op vervangingswaarde.

Kosten om de schade te beperken

Wij vergoeden de kosten die je moet maken om de acute schade zoveel mogelijk te beperken.

Koelschade

We vergoeden de schade aan de inhoud van koelkasten en diepvriezers als deze kapot gaan, waardoor de inhoud ontdooit, tot  1.500,-.

Keuze: huurdersbelang

Alle veranderingen of aanpassingen die je als huurder aan je pand hebt aangebracht kunnen worden meeverzekerd.

Vervoer en opslag

Als de zaken na een verzekerde schade moeten worden verplaatst, dan zijn de kosten van vervoer en opslag tot 10% van het verzekerde bedrag verzekerd met een maximum van  5.000,-.

Kosten van experts

Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten verzekerd tot en met de kosten van onze expert. Rekent uw expert meer? Dan blijven die extra kosten voor uw rekening.

Keuze: glasverzekering

Schade door breuk van glas en de kosten van noodzakelijke noodvoorzieningen na een breuk (ongeacht hoe deze is ontstaan) zijn verzekerd.

Wat is niet verzekerd?

Je bent niet verzekerd als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet of roekeloosheid of criminele en strafbare activiteiten. Je bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest, een aardbeving, een overstroming of een atoomkernreactie. Wilt u precies weten wat er niet verzekerd is, check uw polisvoorwaarden.

Schade door software

Schade aan computers of bestanden door niet goed werkende software is niet verzekerd.

Waterschade bij neerslag

Een aantal schades die verband houden met water zijn niet verzekerd. Het gaat dan bijvoorbeeld om vochtdoorlating van muren, binnendringen van grondwater, neerslag door openstaande ramen, deuren of andere niet afgesloten openingen, permanent gebruik van vulslangen en terugstromen van rioolwater anders dan via buizen en sanitair.

Onderhoud en constructie

Schade aan de roerende zaken die ontstaat of wordt verergerd door de onderhoudstoestand en/of constructie van het gebouw of de roerende zaken zelf is niet verzekerd.

Ongedierte en geleidelijk werkende invloeden

Schade die ontstaat door ongedierte en geleidelijk werkende invloeden is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.

Afspraken

Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.

Preventie

Afhankelijk van bijvoorbeeld de soort en waarde van de inventaris en/of handelsgoederen vragen wij u om preventieve maatregelen te treffen. Dit doen we om de kans op schade te verminderen, wat bijdraagt aan de continuïteit van uw bedrijf.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de risicoadressen die op de polis staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen om per maand, kwartaal, half jaar of jaar te betalen. Bij jaarbetaling is automatische incasso verplicht. Als wij niet incasseren, dan ontvangt u een nota van ons. U heeft 30 dagen de tijd om te betalen.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U bent verzekerd vanaf de datum die op uw polis staat. De verzekering eindigt bij opzegging door u of door ons. De verzekering stopt ook als u de premie niet op tijd betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Nadat de eerste contracttermijn is afgelopen, kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Opzeggen doet u schriftelijk aan uw assurantieadviseur of aan ons.