Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan de spullen die u nodig heeft om het werk uit te voeren zoals de inrichting van uw bedrijf, machines en goederen die u verkoopt.
De inventaris en voorraad op het in de polis genoemde risicoadres. U bent verzekerd tegen schade ontstaan door evenementen als bijvoorbeeld brand, storm en diefstal.
In sommige gevallen kunt u kiezen voor een “Alle van buiten komende onheilen” dekking. Een beperktere dekking kan ook, Brand of Brand/storm. U kunt de verzekering verder uitbreiden met de dekkingen: Geld, Koelschade en Glas.
Bij inventaris vergoeden we op basis van nieuwwaarde (in uitzonderingsgevallen op dag- of vervangingswaarde) en bij voorraad op vervangingswaarde.
Wij vergoeden de kosten die je moet maken om de acute schade zoveel mogelijk te beperken.
We vergoeden de schade aan de inhoud van koelkasten en diepvriezers als deze kapot gaan, waardoor de inhoud ontdooit, tot € 1.500,-.
Alle veranderingen of aanpassingen die je als huurder aan je pand hebt aangebracht kunnen worden meeverzekerd.
Als de zaken na een verzekerde schade moeten worden verplaatst, dan zijn de kosten van vervoer en opslag tot 10% van het verzekerde bedrag verzekerd met een maximum van € 5.000,-.
Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten verzekerd tot en met de kosten van onze expert. Rekent uw expert meer? Dan blijven die extra kosten voor uw rekening.
In de voorwaarden staan eisen beschreven waaraan de experts dienen te voldoen. Wordt aan deze eisen niet voldaan dan zijn de kosten niet gedekt.
Schade door breuk van glas en de kosten van noodzakelijke noodvoorzieningen na een breuk (ongeacht hoe deze is ontstaan) zijn verzekerd.
Als huurder van een pand kunt u zelf verantwoordelijk zijn voor ruitschade.
Je bent niet verzekerd als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet of roekeloosheid of criminele en strafbare activiteiten. Je bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest, een aardbeving, een overstroming of een atoomkernreactie. Wilt u precies weten wat er niet verzekerd is, check uw polisvoorwaarden.
Schade aan computers of bestanden door niet goed werkende software is niet verzekerd.
Een aantal schades die verband houden met water zijn niet verzekerd. Het gaat dan bijvoorbeeld om vochtdoorlating van muren, binnendringen van grondwater, neerslag door openstaande ramen, deuren of andere niet afgesloten openingen, permanent gebruik van vulslangen en terugstromen van rioolwater anders dan via buizen en sanitair.
Schade aan de roerende zaken die ontstaat of wordt verergerd door de onderhoudstoestand en/of constructie van het gebouw of de roerende zaken zelf is niet verzekerd.
Schade die ontstaat door ongedierte en geleidelijk werkende invloeden is niet verzekerd.
Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.
Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.
Afhankelijk van bijvoorbeeld de soort en waarde van de inventaris en/of handelsgoederen vragen wij u om preventieve maatregelen te treffen. Dit doen we om de kans op schade te verminderen, wat bijdraagt aan de continuïteit van uw bedrijf.
Preventie kan variëren van het aanbrengen van inbraakbeveiliging tot het verwijderen van brandbare zaken rond het gebouw of het laten keuren van uw elektrische installatie. De preventieve maatregelen vermelden wij op de polis.
De verzekering geldt voor de risicoadressen die op de polis staan.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen om per maand, kwartaal, half jaar of jaar te betalen. Bij jaarbetaling is automatische incasso verplicht. Als wij niet incasseren, dan ontvangt u een nota van ons. U heeft 30 dagen de tijd om te betalen.
U bent verzekerd vanaf de datum die op uw polis staat. De verzekering eindigt bij opzegging door u of door ons. De verzekering stopt ook als u de premie niet op tijd betaalt.
Nadat de eerste contracttermijn is afgelopen, kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Opzeggen doet u schriftelijk aan uw assurantieadviseur of aan ons.