Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering keert bij overlijden een bedrag uit. Dit bedrag keren wij uit aan de nabestaanden die jij hebt aangewezen. Hoort de verzekering bij je hypotheek? Dan keren wij het bedrag uit aan je bank.
Deze verzekering is bedoeld voor particulieren tussen 18 en 65 jaar met een woonadres in Nederland, die een hypotheek hebben gesloten of gaan afsluiten en het financiële risico na overlijden voor hun nabestaanden willen afdekken.
Je kiest zelf het verzekerd bedrag op basis van het doel van de verzekering. En of dit bedrag daalt of gelijk blijft tijdens de looptijd. We keren het bedrag in één keer uit.
Neem voor meer informatie contact op met je adviseur.
Je kiest zelf op welke levens je een verzekering afsluit. Ook kan je zelf bepalen aan wie de uitkering bij overlijden toekomt en de volgorde waarin deze begunstigden rechten kunnen doen gelden op de uitkering van deze polis.
De keuze die je maakt kunnen verstrekkende gevolgen hebben, jouw adviseur kan je hierover adviseren.
Het verzekerde bedrag is minimaal € 25.000 en maximaal (afhankelijk van de leeftijd van de verzekerde bij aanvang) € 750.000 t/m 60 jaar en € 500.000 vanaf 61 t/m 65 jaar.
Neem contact op met je adviseur voor het bepalen van het te verzekeren bedrag.
Je mag de verzekering (gedeeltelijk) verpanden. Je koppelt de verzekering dan aan je lening. De geldgever wordt de pandhouder.
Bij overlijden gaat de uitkering naar de pandhouder. De pandhouder weet zo zeker dat (een deel) van de lening wordt afgelost. En voor je nabestaanden blijft er een lagere (hypotheek)schuld over. Vraag je adviseur om advies hierover.
Je kunt niet verzekeren dat je geen premie betaalt als je arbeidsongeschikt wordt. Word je arbeidsongeschikt, dan blijf je de premie voor de verzekering betalen. Wel kun je de verzekering eenvoudig stoppen als dat nodig is.
Neem voor meer informatie contact op met je adviseur.
Als de verzekerde rookt en er wordt premie betaald voor een niet-roker. We keren dan 50% van het verzekerd bedrag uit. Geef ons dus altijd door als de verzekerde geen recht meer heeft op de niet-rokers korting. De premie zal dan hoger worden.
Soms kan het zijn dat je belasting moet betalen over de uitkering.
Neem voor meer informatie hierover contact op met je adviseur.
Het gehele aanvraagtraject verloopt digitaal. Ook de gezondheidsverklaring wordt digitaal afgenomen. Het aanvraagtraject verloopt snel en is volledig transparant.
Na afsluiten van de verzekering zijn alleen wijziging van rookgedrag, begunstiging en het SEPA incasso bankrekeningnummer mogelijk.
De dekking is wereldwijd, maar vervalt bij emigratie naar een land buiten de Europese Unie (EU), tenzij wij vooraf hebben ingestemd met voortzetting van de dekking. Als een verzekerde overlijdt in een land waarvoor op moment van afreizen een negatief reisadvies gold, dan is er geen dekking.
Voor militairen gelden andere regels. Meer informatie hierover kun je vragen bij je adviseur.
Voordat je de verzekering kunt afsluiten stellen wij je een aantal vragen over je gezondheid. Deze vragen moet je eerlijk beantwoorden. Je antwoorden kunnen invloed hebben op de hoogte van je premie. Of je kunt je verzekering niet afsluiten. Soms is een medische keuring nodig.
Voor meer informatie zie: https://www.dazure.nl/medische-gegevens
Je kan de premie per maand of per jaar betalen. Betaling gaat altijd via een automatische incasso.
Je bepaalt zelf wanneer de verzekering start en stopt. De verzekering eindigt bij overlijden. Dan keren we het verzekerde bedrag uit. Of de verzekering stopt op de einddatum. Dan keren we niets uit.
Tussen het moment van aanvragen en de startdatum van de verzekering bestaat een tijdelijk beperkte dekking bij overlijden als gevolg van een ongeval. Neem voor meer informatie contact op met je adviseur.
Het kan zo zijn dat je situatie zo verandert dat je de verzekering wilt wijzigen of stoppen. Je kan de verzekering op ieder moment wijzigen of stoppen door een e-mail te sturen naar servicedesk@dazure.nl.
Let op! Je kan niet altijd zomaar de verzekering wijzigen. Als er bijvoorbeeld twee verzekeringnemers zijn, moeten beide verzekeringnemers akkoord gaan met de wijziging. Is je verzekering verpand? Dan dient de pandhouder schriftelijk akkoord te gaan met het beëindigen van de verzekering.