Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering keert bij overlijden een bedrag uit. Dit bedrag keren wij uit aan de nabestaanden die jij hebt aangewezen. Of het kan gebruikt worden voor de (gedeeltelijke) aflossing van je hypotheek. Je verzekert het leven van jezelf en/of anderen.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering keert uit bij overlijden. Om de hoogte van het verzekerd bedrag te bepalen, kunt u contact opnemen met uw adviseur. Dit is namelijk afhankelijk van uw persoonlijke situatie.

Wanneer keren wij uit?

Je hebt recht op een uitkering indien de verzekerde overlijdt tussen de begindatum van de verzekering en vóór de einddatum van de verzekering. Na de einddatum wordt de verzekering beëindigd. Het verzekerd bedrag wordt dan niet uitgekeerd. Wordt de verzekerde terminaal ziek, kan de begunstigde een vooruitkering vragen van 50% van het verzekerd bedrag.

Uniek in Nederland, drie speciale kenmerken

(1) Ieder jaar kijken we of de premie omlaag kan; Ook voor onze bestaande klanten; (2) Daarnaast blijven we de voorwaarden verbeteren. We wijzigen deze alleen als het voor jou gunstiger wordt.

Wat is niet verzekerd?

Je bent niet verzekerd bij fraude. Of als je informatie over je gezondheid verzwijgt. Bijvoorbeeld als je niet eerlijk bent geweest over dat je rookt.

Geen premie bij arbeidsongeschiktheid

Het is niet mogelijk je hiervoor extra te verzekeren. Word je arbeidsongeschikt, dan blijf je de premievoor je verzekering betalen.
Wel kun je de verzekering makkelijk stopzetten als dat nodig is.

Premievrij

De verzekering wordt premievrij voortgezet, tegen verminderde verzekerde bedragen, indien en zolang er voldoende saldo in het premiedepot aanwezig is. Indien er geen (voldoende) saldo is komt de dekking te vervallen.

Waar moet ik op letten?

Het kan zijn dat je belasting moet betalen over de uitkering. Neem hierover contact op met je adviseur.

Digitaal en transparant aanvraagtraject

Het gehele aanvraagtraject verloopt digitaal. Ook de gezondheidsverklaring wordt digitaal afgenomen. Het aanvraagtraject verloopt snel en is volledig transparant.

Waar ben ik gedekt?

De dekking is wereldwijd, tenzij we anders met je afspreken

Wat zijn mijn verplichtingen?

Je moet een gezondheidsverklaring invullen. Soms is een medische keuring nodig. Of een medische keuring nodig is, hangt af van: (1) Wat je invult op de gezondheidsverklaring; (2) Het verzekerd bedrag; (3) Je leeftijd bij het afsluiten van de verzekering. 

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Je bepaalt zelf wanneer de verzekering begint en stopt. De verzekering eindigt bij overlijden (dan krijgen je nabestaanden een uitkering). Of op de einddatum (dan krijgen je nabestaanden geen uitkering).

Hoe zeg ik mijn contract op?

Het kan zo zijn dat je situatie zó verandert dat je jouw verzekering wilt wijzigen of beëindigen. Je kan je verzekering op ieder moment wijzigen of opzeggen door een e-mail te sturen naar servicedesk@dazure.nl.