Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan de handelsvoorraad van uw bedrijf, zoals auto’s, brommers, campers, vrachtwagens.

Wat is verzekerd?

De objecten die niet ouder zijn dan 10 jaar zijn Uitgebreid Casco verzekerd tegen schade ontstaan door alle van buiten komende onheilen. Objecten ouder dan 10 jaar zijn Beperkt Casco verzekerd tegen schade ontstaan door brand, diefstal, storm, natuurgeweld en ruitschade.

Kosten om de schade te beperken

Boven het verzekerd bedrag worden bereddingskosten (kosten van maatregelen die moeten worden gemaakt om direct dreigende schade te voorkomen of te verminderen) vergoed tot maximaal 100% van het verzekerd bedrag.

Extra kosten na schade

Tot totaal maximaal 10% van het verzekerd bedrag bent u verzekerd voor opruimingskosten, noodvoorzieningen en vervoer en opslag van de handelsvoorraad.

Handelsvoorraad

Bij objecten jonger dan drie jaar, waar u de 1e eigenaar van bent en waarvan de oorspronkelijke catalogusprijs niet meer dan  90.000,- bedraagt, keren we op basis van nieuwwaarde uit.

Bij beschadiging van overige objecten vergoeden wij de herstelkosten of de dagwaarde onder aftrek van de waarde van de restanten. Bij totaal verlies van een object uit de handelsvoorraad vergoeden wij de vervangingswaarde.

De handelsvoorraad is alleen verzekerd op het risico-adres.

Keuze: transportdekking

Voor transport door een transportonderneming en door eigen transport is de handelsvoorraad onderweg net zo verzekerd als op het risicoadres.

Keuze: consignatievoertuigen

Verkoopt u voor rekening van een derde objecten? Dan is de aanvullende dekking consignatievoertuigen een verstandige keuze.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Software

Het verloren gaan van computerprogramma’s of bestanden is niet verzekerd.

Objecten in huurkoop en/of als onderpand overgedragen

Als u het object niet in eigendom hebt, bent u niet verzekerd.

Onvoldoende zorg en beveiliging

U bent niet verzekerd als u:

- contactsleutels in het object achterlaat
- niet alle deuren en ramen van het object heeft gesloten
- de contactsleutels niet opbergt in een goedgekeurde inbraakwerende kluis of kast

Buiten openingstijden moeten de objecten op een afgesloten terrein staan en de objecten met de hoogste inkoopwaarde moeten binnen worden gestald.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

 450,- per gebeurtenis.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Afspraken

De afspraken over preventie die met u worden gemaakt moeten volledig uitgevoerd zijn om uw schade vergoed te krijgen. In de polisvoorwaarden, branchevoorwaarden of bijzondere voorwaarden op uw polisblad leest u welke preventiemaatregelen u in ieder geval moet uitvoeren. Vraag uw adviseur welke preventie afspraken er voor uw verzekering van toepassing zijn.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt op de locaties die op het polisblad vermeld staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Uw verzekering begint op de ingangsdatum op uw polisblad en eindigt wanneer u de verzekering opzegt. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering beëindigen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Zeeuwse. U kunt uw opzegging mailen naar info@dezeeuwse.nl.