Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade door of aan uw bedrijfsauto('s). De Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA) is verplicht. U kiest zelf voor aanvullende dekkingen.
Hieronder staat welke schade veroorzaakt door of aan uw bedrijfsauto('s) verzekerd is.
Als u met uw auto en/of daaraan gekoppelde aanhangwagen schade veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen bent u daarvoor aansprakelijk. Voor deze aansprakelijkheid is een WA-verzekering wettelijk verplicht. U bent verzekerd voor maximaal de volgende bedragen:
- bij letselschade € 6.450.000,-;
- bij schade aan spullen € 2.500.000,-.
Hierbij bent u ook verzekerd voor schade door plotselinge en onverwachte gebeurtenissen van buitenaf. En voor schade door eigen toedoen, bijvoorbeeld een botsing. De schadevergoeding vindt plaats op basis van de dagwaarde, aanschafwaarde of nieuwwaarde.
Wordt uw bedrijfsauto gestolen? Dan vergoeden wij de schade alleen als de auto goed beveiligd was. Controleer de polisvoorwaarden of vraag advies aan uw verzekeringsadviseur.
Kan uw auto en/of daaraan gekoppelde aanhangwagen door een ongeval, brand of een ander van buiten komend geweld, dus niet bij pech, niet meer rijden? Dat regelt u via De Zeeuwse Alarmcentrale Verkeer.
Kan uw auto en/of daaraan gekoppelde aanhangwagen door een mechanisch defect niet meer
rijden? Dan regelen of vergoeden wij buiten Nederland in
alle landen waarvoor de verzekering geldt:
– noodzakelijke kosten van hulp langs de weg, tot € 125,- per gebeurtenis. De kosten van
onderdelen en reparatie vallen hier niet onder. Ook de kosten van reparatie in een garage
vallen hier buiten;
– kosten van het bestellen en verzenden van onderdelen om de auto en/of aanhangwagen
weer rijklaar te maken. De kosten van de onderdelen zelf vallen hier niet onder. Bij bedragen
boven € 750,- kunnen wij u vragen om vooraf te betalen.
Bij hulpverlening moet u denken aan het vervoer van de bestuurder en alle passagiers naar een, door u te bepalen, adres in Nederland. Tevens regelen we de berging en het vervoer van uw beschadigde auto en/of aanhangwagen. Bij schade in het buitenland vervoeren we uw beschadigde auto en/of aanhangwagen naar de dichtstbijzijnde garage waar de schade kan worden beoordeeld en eventueel hersteld.
Schade aan uw elektronica en/of aan de accessoires is standaard meeverzekerd. Dan vergoeden wij:
– maximaal € 1.250,- in of aan de auto gemonteerde accessoires zoals een trekhaak, belettering en een beveiligingssysteem;
– maximaal € 500,- later ingebouwde audio- en audiovisuele apparatuur;
– maximaal € 125,- losse accessoires. Zoals een gevarendriehoek en EHBO-doos.
U kunt de standaard dekking voor accessoires uitbreiden met een Accessoirepakket.
Met deze verzekering dekt u de kosten voor juridische ondersteuning door het onafhankelijke BrandMR bij:
-het verhalen van schade aan de auto;
-geschillen die ontstaan bij de koop, verkoop of onderhoud van de auto bij een merkdealer of een autobedrijf dat is aangesloten bij de BOVAG;
-het verhalen van personenschade en/of overige zaakschade die ontstaat tijdens deelname aan het verkeer.
Deze verzekering keert een bedrag uit bij blijvende invaliditeit of overlijden van inzittenden door een verkeersongeval. De uitkering bij overlijden bedraagt € 15.000,- per inzittende. De maximale uitkering bij blijvende invaliditeit bedraagt € 45.000,- per inzittende.
De verzekering geldt voor alle inzittenden van de auto. Met auto bedoelen wij hier uitsluitend de personenauto die op het polisblad staat. De inzittenden van de auto hebben dekking als er sprake is van een ongeluk of verkeersongeval. En zij moeten daarbij schade hebben opgelopen. Een verkeersongeval is een botsing-, aan- of overrijding. Een ongeluk kan nog ruimer zijn. De precieze omschrijving van deze beide begrippen vindt u in de voorwaarden. Het maximale verzekerde bedrag per gebeurtenis bedraagt € 1.000.000,-.
Als u veel accessoires heeft kan de standaarddekking onvoldoende zijn. Met het accessoirepakket kunt u uw accessoires meer op maat verzekeren. Er is keuze uit meerdere pakketten. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
– als u deze dekking heeft gekozen, dan vervalt de standaarddekking voor accessoires. De dekking voor losse accessoires vervalt echter niet;
– de voorwaarden die gelden voor Volledig casco zijn verder ongewijzigd van toepassing.
Vergoeding van de reparatiekosten bij een herstelbedrijf naar keuze. Wij vergoeden schade aan een of meer ruiten van uw auto.
Uw keuze voor het herstelbedrijf heeft wel invloed op de hoogte van het eigen risico.
Bij schade door opzet of bij rijden zonder geldig rijbewijs. Of door misbruik van alcohol, medicijnen of drugs. En bij schade tijdens verhuur of vervoer tegen betaling. In deze gevallen kan het zijn dat u de vergoede schade moet terugbetalen aan de verzekeraar. Check uw polisvoorwaarden of vraag uw verzekeringsadviseur om advies.
Heeft u schade aan een ander veroorzaakt? Dan vergoeden wij de schade wel aan de benadeelde partij. Maar wij hebben het recht om de schade op u te verhalen. In dat geval moet u de schade aan ons terugbetalen.
U bent niet verzekerd als u bij het afsluiten van de verzekering of bij een schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet of roekeloosheid of criminele en strafbare activiteiten. U bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest of een atoomkernreactie.
Onder molest verstaan we binnenlandse onlusten, burgeroorlog, gewapend conflict, muiterij, oproer en opstand.
Voor de WA dekking is geen eigen risico van toepassing.
Bij autoschade is het standaard eigen risico € 0,- per gebeurtenis. In plaats daarvan kan er ook een hoger eigen risico met u zijn afgesproken.
Uw eigen risico:
– blijft onveranderd als u de schade laat repareren door een geselecteerd herstelbedrijf (zie voor geselecteerde bedrijven: dezeeuwse.nl/personenauto-zakelijk).
– is € 150,- als u de schade laat repareren door een niet geselecteerd herstelbedrijf.
– is € 150,- in geval van total loss.
– is € 150,- als er geen sprake is van total loss en u niet tot reparatie overgaat.
Als er een hoger eigen risico is afgesproken, dan geldt dit hogere eigen risico.
Bij ruitschade is het standaard eigen risico € 0,- per gebeurtenis. In plaats daarvan kan er ook een hoger eigen risico met u zijn afgesproken.
Uw eigen risico:
– blijft onveranderd als u de ruit laat repareren door een geselecteerd herstelbedrijf.
– is € 75,- als u de ruit laat vervangen door een geselecteerd herstelbedrijf.
– is € 150,- als u de ruit laat repareren of vervangen door een niet geselecteerd herstelbedrijf.
Als er een hoger eigen risico is afgesproken, dan geldt dit hogere eigen risico.
Bij diefstal, joyriding of inbraak vergoeden wij de schade alleen als uw auto goed beveiligd was. In de polisvoorwaarden leest u welke beveiligingseisen wij in ieder geval stellen. Als er daarnaast nog andere eisen zijn, dan staan die op uw polisblad. Vraag uw adviseur welke eisen er voor uw auto van toepassing zijn.
De keuzedekking Accessoirepakket kan alleen gekozen worden icm Beperkt casco of Volledig casco.
U bent verzekerd in de landen die op uw Internationaal Verzekeringsbewijs staan vermeld en niet zijn doorgehaald.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
Voor elk jaar dat u geen schade claimt, kunt u premiekorting krijgen (tot een maximum van 80%). Als u schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of u betaalt een toeslag.
Uw verzekering begint op de ingangsdatum op uw polisblad en eindigt wanneer u de verzekering opzegt. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering beëindigen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Zeeuwse. U kunt uw opzegging mailen naar info@dezeeuwse.nl.