Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u binnen Nederland juridische hulp van Brandmeester Advocaten en Juristen B.V. als een gebeurtenis leidt tot een juridisch geschil tijdens het uitoefenen van uw hippisch bedrijf.
Juridische hulp bij conflicten met bijvoorbeeld personeel, klanten of afnemers.
U kunt van BrandMR een telefonisch advies krijgen of een eenmalig schriftelijk advies, ook als er geen sprake is van een juridisch geschil. Is er wel een geschil, dan kunt u daarnaast ook volledige rechtsbijstand krijgen. In alle gevallen wordt bijstand of advies gegeven uitsluitend op basis van Nederlands recht en binnen uw verzekerde hoedanigheid.
BrandMR heeft gespecialiseerde advocaten in dienst die u bij kunnen staan in een gerechtelijke of administratieve procedure. Wilt u toch zelf een rechtshulpverlener zoals een advocaat kiezen, dan kan dat. U geeft aan BrandMR door welke rechtshulpverlener uw voorkeur heeft. U mag de rechtshulpverlener niet zelf inschakelen. Dat doet BrandMR voor u. Doet u dat toch? Dan vergoedt BrandMR de kosten hiervoor niet.
Weigert een afnemer ondanks diverse verzoeken te betalen? Dan neemt BrandMR het incassotraject van u over.
Dit is de dekking voor juridische geschillen die te maken hebben met het gebruik en bezit van een motorrijtuig/voer- of vaartuig voor het hippisch bedrijf.
Denkt BrandMR dat de zaak opgelost kan worden via mediation? Dan kan BrandMR een mediator inschakelen. Deze verzekering dekt alleen uw kosten voor mediation, niet de kosten van de tegenpartij. Vergoed worden maximaal 5 sessies.
Vrijwel elk geschil heeft een oplossing. Vaak zien partijen deze oplossing echter niet meer, omdat ze direct in het conflict verwikkeld zijn.
Een mediator kan dit veranderen. Een mediator legt niets op en neemt geen standpunt in, maar laat de partijen zelf de oplossing bepalen. Het uitgangspunt is vrijwilligheid en de tegenpartij moet mee willen doen. De uitkomst legt de mediator vast in een overeenkomst.
Rechtshulp bij geschillen over quota en milieu tussen bedrijven onderling en verhaal van schade wegens aantasting milieu.
U bent niet verzekerd als u het conflict te laat meldt. Ook opzet en bestaande conflicten zijn uitgesloten.
BrandMR beoordeelt of er een redelijke kans van slagen is om het resultaat te bereiken dat u wenst. Als er geen redelijke kans van slagen (meer) is, dan laat BrandMR u dat gemotiveerd weten. In de geschillenregeling in de polisvoorwaarden is vastgelegd wat u kunt doen als u het niet eens bent met deze beoordeling.
Conflicten die geen verband houden met de normale en gebruikelijke werkzaamheden van uw beroep of bedrijf (hoedanigheid) vallen niet onder de dekking van deze verzekering.
Uitgesloten is juridische hulp bij een conflict over belastingrecht, zoals heffingen, leges of WOZ-waarden.
Gebeurtenissen die u had kunnen voorzien toen u de verzekering afsloot zijn tijdens deze wachttijd niet verzekerd.
U kunt een beroep doen op deze verzekering als uw financiële belang bij de zaak minstens € 450,- is. Dit geldt niet als het om juridische adviezen gaat. Dan geldt er geen eigen risico.
Kiest u bij een gerechtelijke procedure over door u geleverde goederen of diensten zelf een rechtshulpverlener of advocaat dan kan dat. Maximaal wordt dan door BrandMR € 25.000,- vergoed.
Bij een incassoprocedure geldt in die gevallen een maximum vergoeding van € 10.000,-.
Deze beperkingen in de verzekerde bedragen gelden niet als u gebruik maakt van een BrandMR-advocaat.
Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden speciale voorwaarden.
Als het komt tot een procedure bij de rechter vraagt BrandMR u om een advocaat te kiezen. Dit is in de wet geregeld. U kunt dan toch kiezen voor uw eigen specialist /advocaat van BrandMR óf voor een externe advocaat. BrandMR licht u hierover tijdig en duidelijk in.
U bent verzekerd bij juridische conflicten uitsluitend in Nederland. Of anders indien dit bij het betreffende artikel in de voorwaarden is opgenomen.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij BrandMR voordat u andere actie onderneemt. Zij proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
U verzekert zich van juridische ondersteuning door specialisten van BrandMR. Meld daarom altijd eerst uw zaak bij BrandMR. BrandMR gaat altijd eerst zelf voor u aan de slag. Schakel nooit zelf een advocaat in!
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso of aan uw adviseur.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering beëindigen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan schriftelijk of via onze website via www.dezeeuwse.nl/algemeen/contact.