Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van BrandMeester Advocaten & Juristen B.V. (BrandMR) bij een verzekerd conflict. Ook betaalt BrandMR tot een gemaximeerd bedrag eventuele bijkomende kosten, zoals proceskosten en de kosten van externe deskundigen. Deze verzekering is alleen bedoeld voor Verenigingen van Eigenaars (VvE's).
Let op: voor al onze verzekeringen gelden ook onze algemene polisvoorwaarden. Deze vindt u op https://www.dezeeuwse.nl/particulier/mijn-gezin-en-woning/vve-pakket
Juridische hulp bij conflicten die u als Vereniging van Eigenaars (VvE) heeft met bijvoorbeeld leden, leveranciers, buren of de overheid.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van juristen en advocaten van BrandMR. De interne kosten van BrandMR zijn zonder limiet. Voor externe kosten is er wel een maximum.
Juridische hulp bij conflicten die u heeft als VvE. Bijvoorbeeld als iemand een gemeenschappelijk eigendom heeft beschadigd, als er problemen zijn ontstaan bij het onderhoud van het verzekerde complex of als er een conflict is ontstaan met de overheid over het verzekerde complex.
Soms kan een zaak opgelost worden via mediation. BrandMR kan dan als u dat wilt een mediator inschakelen. BrandMR vergoedt dan uw aandeel in de kosten voor de mediation, niet de kosten van de tegenpartij. Maximaal 5 sessies.
Vrijwel elk geschil heeft een oplossing. Vaak zien partijen deze oplossing echter niet meer, omdat ze direct in het conflict verwikkeld zijn.
Een mediator kan dit veranderen. Een mediator legt niets op en neemt geen standpunt in, maar laat de partijen zelf de oplossing bepalen. Het uitgangspunt is vrijwilligheid en de tegenpartij moet mee willen doen. De uitkomst legt de mediator vast in een overeenkomst.
Recht op juridische hulp bij geschillen over de nieuwbouw van het gebouw. Het moet gaan om een gemeenschappelijk gedeelte van het gebouw, minder dan 5,5 jaar geleden opgeleverd. En u had niet eerder kunnen weten dat er een gebrek is.
U krijgt geen juridische hulp als u het conflict te laat meldt. Ook bij opzet en bestaande conflicten krijgt u geen juridische hulp.
Er is geen dekking voor privégeschillen. U krijgt alleen hulp bij geschillen die u heeft als VvE. En voor werknemers, directie en bestuur van de VvE, tijdens werkzaamheden die zij voor de VvE verrichten.
U krijgt geen juridische hulp bij schade aan uw motorvoertuig die is ontstaan in het verkeer tijdens activiteiten voor de VvE. Bijvoorbeeld schade aan uw auto die door iemand anders is veroorzaakt.
U krijgt geen juridische hulp bij conflicten over belastingrecht, zoals heffingen, leges of WOZ-waarden.
U krijgt geen juridische hulp bij problemen/geschillen over incasso van vorderingen uit overeenkomst, bijdragen in servicekosten en groot onderhoud als aan het uitblijven van betaling geen juridisch verweer van de schuldenaar ten grondslag ligt.
In de polisvoorwaarden vindt u een volledig overzicht van de uitsluitingen.
Voor deze verzekering geldt geen wachttijd. U bent direct verzekerd voor conflicten die ontstaan nadat u de verzekering heeft afgesloten.
Er geldt geen eigen risico.
Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen die BrandMR voor u inschakelt. Schakel nooit zelf een advocaat in.
Dit mag ook als de tegenpartij in uw conflict ook juridische hulp krijgt van BrandMR.
BrandMR vergoedt de externe kosten tot maximaal € 30.000,- inclusief BTW. Bij inschakeling van externe rechtshulpverleners, bijvoorbeeld een advocaat die u zelf kiest, is de vergoeding maximaal € 10.000,- inclusief BTW. U moet een belang hebben van minimaal € 450,-. Voor juridische adviezen geldt geen minimumbelang.
Maakt u gebruik van een BrandMR rechtshulpverlener of advocaat? Er is geen maximum voor de interne kosten van BrandMR.
U krijgt juridische hulp bij conflicten in Nederland.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij BrandMR voordat u actie onderneemt. Zij proberen het conflict dan zo snel mogelijk voor u op te lossen.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
Uw verzekering begint op de ingangsdatum op uw polisblad en eindigt wanneer u de verzekering opzegt. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering beëindigen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Zeeuwse. U kunt uw opzegging mailen naar info@dezeeuwse.nl.