Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering verzekert de kosten van reconstructie van uw administratie nadat deze verloren is gegaan na een schade op uw hippisch bedrijf.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering vergoedt de kosten van de reconstructie van uw administratie van uw bedrijf als uw bedrijf stilvalt door brand, storm, inslag hagelstenen, luchtverkeer, blikseminslag, sneeuwdruk, ontploffing, overspanning door bliksem, aanrijding, diefstal, neerslag, olie, rook en roet, vandalisme en water of stoom.

Verzekerd bedrag

Tot het verzekerd bedrag worden vergoed de reconstructiekosten van de administratie die tijdens de uitkeringstermijn ontstaan. Niet gedekt is de materiƫle schade zelf en de opruimingskosten.

Storing nutsvoorziening

Schade door het wegvallen van minimaal 6 uur van de watervoorziening, elektriciteits- of gaslevering of internetverbinding als het toeleveringsbedrijf getroffen wordt door een gebeurtenis waarvoor u zelf ook op deze verzekering verzekerd bent.

Reconstructiekosten door een onzekere gebeurtenis elders

Ook door gebeurtenissen buiten uw bedrijf kan het voorkomen dat uw administratie hersteld moet worden. In een aantal gevallen vergoeden wij dan ook de reconstructiekosten, die gedurende de uitkeringstermijn ontstaan. In de aanvullende voorwaarden vindt u een opsomming van de situaties waarvoor deze verzekering dekking biedt.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, slijtage, constructiefouten en milieuschade. Ook schade door opzet, illegale activiteiten en schade door een sprinklerinstallatie is niet verzekerd.

Geleidelijke of voorzienbare schade

Extra kosten door slecht of achterstallig onderhoud, bouw-, montage-, ontwerp- en constructiefouten of door gebruik van ondeugdelijke materialen is niet verzekerd. Ook is niet verzekerd schade door instorting, slijtage of in- of verzakking.

Waterschade

Schade door grondwater, door het terugstromen van water via afvoerleidingen en schade als gevolg van neerslag die op een andere manier dan door lekkage of overlopen van daken, dakgoten en afvoerpijpen binnendringt, is niet verzekerd.

Meer uitsluitingen

In de polisvoorwaarden vindt u een volledig overzicht van de uitsluitingen.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen Risico

Deze verzekering heeft geen eigen risico.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert maximaal 52 weken uit.

Preventie

De afspraken over preventie die met u worden gemaakt moeten volledig uitgevoerd zijn om uw schade vergoed te krijgen. In de polisvoorwaarden, branchevoorwaarden of
bijzondere voorwaarden op uw polisblad leest u welke preventiemaatregelen u in ieder geval moet uitvoeren. Vraag uw adviseur welke preventie afspraken er voor uw verzekering van toepassing zijn.

Leegstand

Als uw bedrijfsruimte langer dan twee maanden leeg staat, moet u dat aan ons doorgeven. Er kunnen wijzigingen in de dekking door ontstaan.

Uw bedrijf of de situatie van uw bedrijfsruimte wijzigt

Als het gebruik van uw bedrijfsruimte wijzigt, bijvoorbeeld doordat de bedrijfsactiviteiten wijzigen of er worden bouwkundige wijzigingen doorgevoerd moet u ons daarover informeren. Ook als het gebouw gekraakt wordt. In de polisvoorwaarden worden concreet alle wijzigingen genoemd die u door moet geven.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de bedrijfslocatie(s) die op het polisblad staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Hoe en wanneer betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Uw verzekering begint op de ingangsdatum op uw polisblad en eindigt wanneer u de verzekering opzegt. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering beƫindigen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Zeeuwse. U kunt uw opzegging mailen naar info@dezeeuwse.nl.