Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan uitrusting, in dit geval aan uw harnachement. Het gaat daarbij o.a. om schade door brand, storm, neerslag, lekkage, inbraak of aanrijding.

Wat is verzekerd?

Uw harnachement is verzekerd in het woonhuis of in een gebouw voor schade door diverse oorzaken. Daarnaast is er ook dekking in een afgesloten auto of afgesloten paardentrailercompartiment of op andere plaatsen. De dekking in deze situaties is wel beperkter dan in het woonhuis of gebouw. U leest daar alles over in de voorwaarden.

Verzekerd bedrag

Uw harnachement is te verzekeren tot een maximumbedrag van  25.000,-. Het maximaal vergoedingsbedrag staat op de polis. Als de schade te repareren is vergoeden we die kosten, maar nooit meer dan het verzekerde bedrag.

Extra kosten na schade

Na schade worden, indien noodzakelijk, extra kosten vergoed tot maximaal  100,- per gebeurtenis per onderdeel. Deze vergoeding geldt voor opruimingskosten, kosten van noodvoorzieningen en noodzakelijke kosten van vervoer en opslag van het harnachement.

Vergoeding kosten deskundige

Boven het verzekerd bedrag worden de kosten van een deskundige, die u na een schade inschakelt, vergoed tot maximaal het bedrag dat wij aan onze deskundige vergoeden.

Verzekeringsgebied

De meest uitgebreide verzekeringsdekking is er in Nederland, daarnaast is er een beperktere dekking in Europa.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, schoonmaken, slijtage of achterstallig onderhoud. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Schade door huisdieren

Schade aangebracht door huisdieren en ongedierte.

Verhuur van het woonhuis

Er is geen dekking wanneer u uw woonhuis verhuurt en het harnachement ligt daar opgeslagen.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen Risico

Er geldt een eigen risico van  50,- per gebeurtenis.

Afspraken

Als u niet voldoet aan de afspraken over preventie die wij met u gemaakt hebben, dan keren wij niet altijd uit.

Leegstand

Als het pand waar het harnachement is opgeslagen leeg staat, is er een beperkte dekking.

Uw situatie of de situatie van de opslag van uw harnachement wijzigt

Als de situatie van u wijzigt of de opslag van uw harnachement wijzigt dan moet u ons daarover informeren. In de polisvoorwaarden worden concreet alle wijzigingen genoemd die u door moet geven.

Tijdens een aanbouw of verbouwing

Tijdens een aanbouw of verbouwing Bent u bezig met een aanbouw of verbouwing? En is tijdens de bouwwerkzaamheden: – de woning of een deel daarvan niet glasdicht; of – het dak niet van definitieve dakbedekking voorzien; of – een buitendeur niet van een slot voorzien? Dan geldt er alleen dekking voor schade door brand, storm, blikseminslag, ontploffing, motorrijtuigen en (lucht)vaartuigen. U krijgt dus geen vergoeding als er bijvoorbeeld waterschade ontstaat als het dak niet van definitieve dakbedekking voorzien is. Of als uw harnachement wordt gestolen doordat er geen slot op een buitendeur zit of de woning niet glasdicht is. Let op! Wij vergoeden de schade wél als u kunt aantonen dat de oorzaak van de schade geen verband houdt met de bouwwerkzaamheden. In dat geval geldt de dekking zoals omschreven in het eerste deel van artikel 1.1.1.

Waar ben ik gedekt?

Uw harnachement kan op verschillende plaatsen aanwezig zijn. De dekking hangt af van de plaats waar uw harnachement beschadigd raakt of gestolen wordt.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Hoe en wanneer betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Uw verzekering begint op de ingangsdatum op uw polisblad en eindigt wanneer u de verzekering opzegt. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering beëindigen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Zeeuwse. U kunt uw opzegging mailen naar info@dezeeuwse.nl.