Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan je woonhuis. Je kunt kiezen uit een uitgebreide of een allrisk dekking.
Met 'een uitgebreide dekking' is je woonhuis verzekerd tegen risico's zoals brand, ontploffing, blikseminslag, neerslag, lekkage, vandalisme, diefstal en inbraak. Met 'een allrisk dekking' ben je ook verzekerd voor schade als gevolg van een andere plotselinge en onvoorziene gebeurtenis.
Je woonhuis is verzekerd bij schade. Bij het woonhuis horen onder andere de bijgebouwen, funderingen, terreinafscheidingen, zonnepanelen en laadpalen. Maar ook een zwembad of jacuzzi die duurzaam is verbonden met de grond.
De bijgebouwen met een totale vloeroppervlakte tot 50 m2 zijn alleen verzekerd op hetzelfde adres als je woonhuis.
Je woonhuis is verzekerd voor maximaal € 1.000.000. Wij vergoeden de herbouwwaarde of de herstelkosten. Als je je woonhuis niet wilt of mag herbouwen vergoeden wij de verkoopwaarde of de sloopwaarde.
Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.
Wij betalen de kosten van die expert, maar tot de kosten van onze eigen expert. Zijn de kosten van je expert hoger? Dan beoordelen we of die extra kosten redelijk zijn. Zijn ze niet redelijk? Dan betalen wij de extra kosten niet.
Schade aan glas is niet standaard verzekerd. Je kunt dit apart bijverzekeren met de keuzedekking Glas.
De glasverzekering is alleen van toepassing voor woningen, niet voor appartementen.
Schade aan je tuin en beplanting is standaard verzekerd tot maximaal € 30.000. Wij vergoeden de herstelkosten als de schade is veroorzaakt door bijvoorbeeld brand, ontploffing, blikseminslag, aanrijding, aanvaring, luchtverkeer en omvallende bomen.
Ga je verbouwen of aanbouwen? Dan is je woonhuis en de (bouw)materialen die in je woonhuis staan beperkt verzekerd. Controleer de polisvoorwaarden voor de exacte dekking of vraag advies aan je verzekeringsadviseur.
Staat je woonhuis langer dan 1 jaar leeg of is het onbewoond? Dan is er een beperkte dekking. Deze situaties moet je altijd aan ons melden.
Schade door vandalisme aan je woonhuis is verzekerd.
Je kunt kiezen voor de aanvullende dekking Verhuur. Bijvoorbeeld als je je woonhuis tijdelijk verhuurt voor maximaal 60 dagen per kalenderjaar. Maar ook als je het woonhuis voor meer dan 3 maanden of onbeperkte tijd verhuurt. Je verhuurt aan 1 persoon of 1 gezin en er moet een huurovereenkomst zijn waaruit blijkt wie de huurder is.
Tijdens de periodes van verhuur geldt alleen de Uitgebreide dekking voor je woonhuis, ook als je Allrisk dekking hebt gekozen. Let op: zonder deze keuzedekking is je woonhuis niet verzekerd tijdens verhuur.
In de polisvoorwaarden lees je uitgebreid wat er niet verzekerd is.
Waterschade is niet altijd verzekerd, bijvoorbeeld als er neerslag binnenkomt door openstaande ramen of deuren. Ook is er een beperkte dekking tijdens aan- en/of verbouw van je woonhuis en als je woonhuis langer dan 1 jaar onbewoond is. Controleer je polisvoorwaarden. Of vraag je verzekeringsadviseur om advies.
Voor storm en verhuur van je woonhuis kun je kiezen voor een eigen risico van € 0 of € 250. Voor de overige schades kun je kiezen voor een eigen risico van € 0, € 100, € 300 of € 500. Voor glasschades geldt er geen eigen risico.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Als er iets verandert aan je situatie moet je dit zo snel mogelijk aan ons doorgeven. Meld schade zo snel mogelijk. En je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken.
De premie moet je vooraf betalen. Je kunt de premie per jaar, halfjaar, kwartaal of maand betalen. Betalen kan via automatische incasso. Of je kunt het bedrag zelf overmaken.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Als de verzekering begint, ben je één jaar verzekerd. Aan het eind van elk jaar verlengen wij je verzekering automatisch met weer één jaar. Betaal je de premie niet op tijd? Of is er fraude? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.
Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen via een brief of e-mail via je verzekeringsadviseur. De verzekering eindigt op de dag die je opgeeft. Is je opzegging pas ontvangen na die dag, dan eindigt de verzekering op de dag waarop de opzegging is ontvangen.