Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade als u op reis bent. Bijvoorbeeld bij diefstal of een ongeval. Een reis mag maximaal 45 dagen duren. Verlengen is mogelijk.
U krijgt altijd hulp van onze Alarmcentrale. Bij een ongeluk of ziekte regelen en vergoeden we vervoer naar huis en hulp aan uw gezin. Bijvoorbeeld na een ongeval of bij overlijden.
We vergoeden de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling, aanvullend op uw zorgverzekering. Overleg altijd eerst met de Alarmcentrale.
Wij vergoeden het deel van de zorgkosten die uw zorgverzekering niet dekt.
Verzekerd voor een dagwaarde tot maximaal € 2.500,--. Er geldt een eigen risico van € 45 per gebeurtenis. Geld en bankpassen zijn verzekerd tot maximaal € 125,-- per verzekerde. Uitbreiding is mogelijk.
Gaat u bijvoorbeeld op wintersport? Schade aan eigen of huurmateriaal is verzekerd tot € 2.500,--.
Bij pech in het buitenland met eigen vervoer, zoals auto, camper of motor, bent u verzekerd van hulp door de Alarmcentrale. We vergoeden vervangend vervoer. En vervoer van uw defecte vervoermiddel naar huis.
Kosten van vervangend vervoer is verzekerd voor € 75,-- per dag met een max. van 45 dagen.
Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een vast bedrag uit.
Heeft u een reis geboekt, maar kunt u onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de (boekings)kosten die u al hebt gemaakt en niet terugkrijgt. Ook als u een reis moet afbreken of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur krijgt u een vergoeding.
Bij fraude of als je onzorgvuldig met uw spullen omgaat. Of als schade ontstaat tijdens zakenreizen of vrijwilligerswerk.
Heeft jouw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is je reis niet verzekerd.
Bel bij ernstige ziekte, ongeval of overlijden altijd de Alarmcentrale.
Bij bagageschade is een eigen risico van € 45,-- van toepassing.
Standaard werelddekking
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betaalt u per maand dan kan dit alleen via een automatische incasso. Voor de betaling per half jaar of jaar kunt u ook kiezen om het bedrag zelf over te maken.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen via een brief of een e-mail.