Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade tijdens vakantiereizen. De verzekering is het hele jaar door geldig.
U krijgt altijd hulp van onze Alarmcentrale. Bij een ongeluk of ziekte regelen en vergoeden we vervoer naar huis en hulp aan uw gezin. Bijvoorbeeld na een ongeval of bij overlijden.
We vergoeden de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling, aanvullend op uw zorgverzekering. Overleg altijd eerst met de Alarmcentrale.
Het gaat om het vergoeden van het verschil tussen zorgkosten die u moet betalen en waarvoor u al via je zorgverzekering verzekerd bent (uw zorgverzekering dekt niet in alle landen alle zorgkosten).
Bagage is verzekerd.
De verzekering biedt standaard wintersport dekking. Hiermee vergoeden we ook de kosten van hulpverlening zoals bij een skiongeluk en uw skisport materiaal.
Bij pech met eigen vervoer, zoals auto, camper, motor of boot, bent u verzekerd van hulp door de Alarmcentrale.
Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een vast bedrag uit.
Heeft u een reis geboekt, maar kunt onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de (boekings)kosten die u al hebt gemaakt en niet terugkrijgt. Ook als u de reis moet afbreken, of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur, krijgt u een vergoeding.
Niet verzekerd is schade door opzet, fraude, alcoholgebruik of drugs.
Niet verzekerd is schade in landen waarvoor een negatief reisadvies geldt. Schade door bijvoorbeeld een epidemie of pandemie is uitgesloten van dekking.
Bel bij schade altijd meteen de Alarmcentrale. Doet u dit niet, dan krijg u misschien niet alle kosten vergoed. Dekkingsbeperkingen staan vermeld in de polisvoorwaarden.
Het eigen risico staat op de polis vermeld.
Wij vergoeden de schade niet als die veroorzaakt is door onvoldoende onderhoud en onvoldoende zorg.
De verzekering geldt in de hele wereld.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
U betaalt de premie maandelijks via een automatische incasso. U kunt er ook voor kiezen de premie per kwartaal of per jaar te betalen.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Dat doet u schriftelijk of per mail. De verzekering stopt dan een maand later.