Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van Brandmeester Advocaten en Juristen B.V. (BrandMR) bij een onverwacht conflict. Ook krijgt u een vergoeding voor proceskosten, kosten van onafhankelijke deskundigen etc.
De rechtsbijstand wordt verleend door het onafhankelijke BrandMR. BrandMR behandelt uw zaak in principe zelf. Zonodig worden derden ingeschakeld.
U kiest zelf waarvoor u wel of niet verzekerd bent. U kunt kiezen uit verschillende opties.
Juridische hulp als u schade wilt verhalen die u in het verkeer heeft opgelopen. Bijvoorbeeld schade aan uw auto door iemand anders.
Verzekerd zijn ook conflicten naar aanleiding van deelname aan het verkeer als u loopt of fietst.
Juridische hulp als u letselschade op een ander wilt verhalen, en u deze aanvullende dekking heeft meeverzekerd. Bijvoorbeeld na een aanrijding, arbeidsongeval, of door een medische fout.
Juridische hulp bij een conflict over huur, (ver)koop of (ver)bouw van uw woning. Of conflicten met buren of de overheid over uw woning.
Juridische hulp bij een conflict met werkgever of uitkeringsinstantie.
BrandMR verleent u rechtsbijstand als u een conflict heeft dat verband houdt met een mondelinge of schriftelijke consumentenovereenkomst. hieronder vallen onder andere: reisovereenkomsten, overeenkomsten met telecom- of energiebedrijven, overeenkomsten voor aankopen via internet en overeenkomsten over medische behandelingen.
Ook krijgt u rechtsbijstand als u een conflict heeft met een onderwijsinstelling of een conflict over studiefinanciering.
Juridische hulp bij een conflict over uw persoonlijke staat, uw persoonlijke bevoegdheden of familiebetrekkingen. bv adoptie, ouderlijk gezag, erkenning van kinderen, curatele en bewind.
Ook juridische hulp bij een conflict over een erfenis is verzekerd.
Juridische hulp bij een beroepsprocedure tegen de Belastingdienst. Of bij een conflict over een tweede huis in het buitenland of vermogensbeheer.
U kunt gebruikmaken van een mediator bij scheiding of ontbinding van uw geregistreerd partnerschap. Hiervoor zijn de kosten gedekt tot maximaal € 2.000,- .
Er geldt een wachttermijn van een 24 maanden vanaf de ingangsdatum van de dekking. Na deze 24 maanden bent u verzekerd.
Er geldt een wachttermijn van 3 maanden voor de basisdekking. Ook geldt er een wachttermijn van 3 maanden voor de volgende aanvullende dekkingen: 1) Verkeer, 2) Personen, familie en erfrecht en 3) Belasting en vermogen. Tot slot geldt er een wachttermijn van 6 maanden voor zaken over sociale zekerheid (bij de aanvullende dekking Arbeid en inkomen).
Er geldt geen eigen risico. Wel moet het conflict gaan om minimaal € 250,-. Bij een lager bedrag verleent BrandMR geen rechtsbijstand, maar is er wel recht op advies.
Voor de aanvullende dekkingen (exclusief mediation bij echtscheiding) geldt een maximale vergoeding voor externe kosten van € 10.000,- . Voor Mediation bij echtscheiding geldt een maximale dekkingssom van € 2.000,- (incl. btw).
U mag voor uw zaak nooit zelf een rechtshulpverlener of advocaat inschakelen. U mag wel zelf kiezen welke rechtshulpverlener u wilt hebben. Als u kiest voor een rechtshulpverlener van buiten BrandMR dan schakelt BrandMR die in.
Als u toch zelf een rechtshulpverlener inschakelt, krijgt u de kosten hiervan niet vergoed
Dat is afhankelijk van de dekking en het soort conflict. U bent in ieder geval verzekerd voor conflicten in Nederland.
Soms heeft u dekking in Europa en soms in de hele wereld. Meer informatie hierover vindt u in de polisvoorwaarden.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij BrandMR voordat u andere acties onderneemt.
U meldt bij BrandMR alle gegevens, feiten en omstandigheden die tot de gebeurtenis hebben geleid, zodat zij kunnen beoordelen of u voor deze zaak recht heeft op rechtsbijstand
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan schriftelijk of via onze website: https://schade.mijngoudse.nl/