Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering verzekert de financiële gevolgen wanneer uw bedrijf door schade geheel of gedeeltelijk stil komt te liggen. Zodat u bijvoorbeeld de salarissen kunt blijven betalen.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering vergoedt uw schade als uw bedrijf stilvalt door een gedekte gebeurtenis zoals bijvoorbeeld brand, diefstal, neerslag, luchtverkeer, blikseminslag, overspanning door bliksem, aanrijding, ontploffing en vandalisme.

Schadevergoeding

U verzekert de brutowinst die u tijdens de op het polisblad genoemde uitkeringstermijn misloopt door omzet- of productieverlies. Of omdat uw bedrijf onbereikbaar is, bijvoorbeeld door een schade bij de buren waarvoor u zelf ook op deze verzekering verzekerd bent.

Storing nutsvoorzieningen

Schade door het wegvallen, langer dan 6 uur achter elkaar, van de watervoorziening, elektriciteits- of gaslevering of internetverbinding als het toeleveringsbedrijf getroffen wordt door een gebeurtenis waarvoor u zelf ook op deze verzekering verzekerd bent.

Reconstructiekosten

Is bij een schade uw administratie ook beschadigd of verloren gegaan? Bijvoorbeeld uw financiële of klantenadministratie? En u heeft een goede back-up-procedure gevolgd, dan valt het herstel hiervan onder de dekking voor reconstructiekosten tot maximaal het verzekerd bedrag genoemd op het polisblad.

Publiekstrekker

Verzekerd is bedrijfsschade door sluiting van een publiekstrekker, die zich niet meer dan één kilometer van uw bedrijfsruimte bevindt. De sluiting moet het gevolg zijn van een gebeurtenis waarvoor u zelf ook op deze verzekering verzekerd bent. Deze vergoeding is maximaal 10% van het verzekerd bedrag per gebeurtenis.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij een aardbeving, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.

Boetes

Boetes zijn niet verzekerd. Bijvoorbeeld boetes die uw bedrijf krijgt voor contractbreuk of als u niet of te laat een opdracht uitvoert.

Geleidelijke of voorzienbare schade

Verminderde brutowinst door slecht of achterstallig onderhoud, bouw-, montage-, ontwerp- en constructiefouten of door gebruik van ondeugdelijke materialen is niet verzekerd. Ook is niet verzekerd schade door instorting, slijtage of in- of verzakking.

Meer uitsluitingen

In de polisvoorwaarden vindt u een volledig overzicht van de uitsluitingen.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Deze verzekering heeft geen eigen risico

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert niet langer uit dan het aantal weken dat vermeld wordt op het polisblad.

Afspraken

De afspraken over preventie die met u worden gemaakt moeten volledig uitgevoerd zijn om uw schade vergoed te krijgen. In de polisvoorwaarden, branchevoorwaarden of bijzondere voorwaarden op uw polisblad leest u welke preventiemaatregelen u in ieder geval moet uitvoeren. Vraag uw adviseur welke preventie afspraken er voor uw verzekering van toepassing zijn.

Leegstand

Als uw bedrijfsruimte langer dan twee maanden leeg staat, moet u dat aan ons doorgeven. Er kunnen wijzigingen in de dekking door ontstaan.

Uw bedrijf of de situatie van uw bedrijfsruimte wijzigt

Als het gebruik van uw bedrijfsruimte wijzigt, bijvoorbeeld doordat de bedrijfsactiviteiten wijzigen of er worden bouwkundige wijzigingen doorgevoerd moet u ons daarover informeren. Ook als het gebouw gekraakt wordt. In de polisvoorwaarden worden concreet alle wijzigingen genoemd die u door moet geven.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de bedrijfslocatie(s) die op het polisblad staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso of aan uw adviseur.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doet u schriftelijk.