Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade als u voor uw werk op reis bent. Een reis mag maximaal 180 dagen duren. Voor een langere reis moet toestemming zijn verleend. U sluit de verzekering voor uzelf en voor uw personeel dat in opdracht van het bedrijf op reis gaat.
Bij een ongeluk, ziekte of overlijden verleent onze Alarmcentrale hulp. Zij regelt en verzorgt de noodzakelijke medische begeleiding tijdens de terugreis en geeft advies. U bent ook verzekerd voor onverwachte extra reis- en verblijfskosten, bijvoorbeeld als een familielid overlijdt en u eerder terug moet keren.
We vergoeden de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling, aanvullend op uw zorgverzekering. Het verplichte eigen risico van uw zorgverzekering valt ook onder de dekking.
De noodzaak voor de medische zorg moet tijdens uw reis zijn ontstaan en mag niet te voorzien zijn geweest toen u op reis ging. Het vrijwillige eigen risico van uw zorgverzekering is niet gedekt. Overleg indien mogelijk altijd vooraf met de Alarmcentrale.
Heeft uw bestemming een code oranje? Dan bent u verzekerd. Heeft uw bestemming een code rood? Dan vergoeden wij alleen schade die geen verband houdt met de oorzaak waarvoor de code rood is afgegeven.
U bent verzekerd tegen schade door diefstal, beschadiging of verlies. Uw spullen zijn verzekerd voor een dagwaarde tot maximaal € 5.000,- per reis. Geld en geldswaardig papier zijn verzekerd tot maximaal € 500,-. Voor het bepalen van de dagwaarde gebruiken we een afschrijvingslijst.
Een overzicht vind je hier.
Er geldt een eigen risico van € 50,- per gebeurtenis.
Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een vast bedrag uit.
Heeft u een reis geboekt, maar kunt u onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de (boekings)kosten die u al heeft gemaakt en niet terugkrijgt. Ook als u een reis moet afbreken, of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur, krijgt u een vergoeding.
Met het onderdeel Rechtsbijstand bent u verzekerd van de deskundige hulp van Brandmeester. Heeft u een geschil over een schriftelijke overeenkomst die u heeft gesloten in rechtstreeks verband met uw reis? Of wilt u schade verhalen die is ontstaan tijdens uw reis? Dan kunt u beroep doen op Brandmeester.
Wij hebben het verlenen van rechtsbijstand aan Brandmeester overgedragen om volledig onafhankelijke, gespecialiseerde rechtsbijstandverlening te waarborgen.
U bent wel zorgvuldig als u uw bezittingen en vooral uw waardevolle papieren en waardevolle zaken opbergt op de veiligste plaats op die op dat moment beschikbaar is, bijvoorbeeld in een hotelkluis.
Deze verzekering is niet voor privéreizen. Maakt de verzekerde aansluitend aan de zakenreis een privéreis? Dan is die privéreis voor maximaal vijf dagen meeverzekerd.
U bent niet verzekerd tijdens reizen met uitvoerende werkzaamheden in de sectoren/beroepen internationaal transport en personenvervoer, offshore, bouw en schoonmaak, professionele sport en (foto)journalist.
Is uw bagage vermist of gestolen? Doe dan onmiddellijk aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval plaatsvond. Is uw bagage tijdens het vervoer, bijv. een vlucht, beschadigd of vermist? Laat dan tijd een P.I.R. (Property Irregularity Report) opmaken door de vervoerder. Doet u dit niet? Dan kan het zijn dat er geen recht is op een uitkering.
Bij repatriëring, ziekenhuisopname en bij eerdere terugkeer op medische indicatie neemt u vooraf contact op met De Goudse Alarmcentrale. Het telefoonnummer is +31 182 544 555.
Voor het onderdeel Bagage geldt een eigen risico van € 50 per gebeurtenis.
Diverse spullen hebben een maximale vergoeding. Dit geldt onder andere voor telefoons, laptops, sieraden, horloges, (zonne)brillen, fietsen, luxe kleding en muziekinstrumenten. Alle maximale vergoedingen staan in de voorwaarden.
De verzekering geldt wereldwijd. In Nederland bent u alleen verzekerd als u minimaal één betaalde overnachting hebt geboekt.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
Heeft u een schade of maakt u kosten? Meldt dit zo snel mogelijk aan ons, en doe aangifte als er sprake is van diefstal.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kunt u via een automatische incasso of u kunt het bedrag zelf over maken. Bij betaling per maand is automatische incasso verplicht.
Eenmaal per jaar vragen we het aantal gemaakte reisdagen op, hierna ontvangt u een eindafrekening voor dat jaar.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kan De Goudse de verzekering beëindigen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen via uw adviseur.
U kunt uw opzegging ook schriftelijk sturen naar De Goudse, Postbus 9, 2800 MA Gouda.