Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Kun u onverwachts niet op reis of moet u een reis afbreken? Dan vergoedt deze verzekering de kosten die u niet terugkrijgt. Ook krijgt u een vergoeding bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.
De verzekering is geldig vanaf de ingangsdatum. Na een jaar wordt de verzekering automatisch verlengd voor het volgende jaar. De dekking geldt voor alle reizen die u in dat jaar maakt. Zowel in Nederland als naar het buitenland.
U bent met deze verzekering verzekerd als u onverwachts niet op reis kunt of als u onverwachts eerder naar huis moet in verband met een annuleringsreden die in de polisvoorwaarden staat, de belangrijkste annuleringsredenen staan op deze verzekeringskaart. Ook krijgt u een vergoeding bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.
U bent verzekerd tot maximaal het verzekerd bedrag op uw polisblad.
Wij vergoeden uw annuleringskosten als u uw reis moet annuleren of onderbreken als gevolg van overlijden, een ongeval, een ernstige ziekte of een onverwachte medische behandeling. Of als u door complicaties bij uw zwangerschap niet kunt reizen.
Voor sommige reizen zijn inentingen of medicijnen nodig. Mag u op medische gronden die inentingen of medicijnen niet gebruiken? En moet u daardoor de reis annuleren? Dan vergoeden wij de annuleringskosten.
De verzekering biedt dekking als een familielid in de 1e, 2e of 3e graad overlijdt of een familielid in de 1e of 2e graad een ernstig ongeval krijgt of ernstig ziek wordt. Er zijn meer gebeurtenissen in de familiesfeer die binnen de dekking van de verzekering vallen, zoals een echtscheiding. Kijk voor het volledige overzicht in de polisvoorwaarden.
Familieleden in de 1e of de 2e graad:
– Echtgeno(o)t(e), geregistreerd partner.
– Diegene(n) met wie de verzekerde duurzaam in gezinsverband samenwoont.
– Ouders, adoptieouders, pleegouders, stiefouders, schoonouders.
– Kinderen.
– Schoonzonen en schoondochters.
– Broers, zussen, stiefbroers, stiefzussen.
– Grootouders.
– Kleinkinderen.
– Zwagers en schoonzussen.
Familieleden in de 3e graad.
– Kinderen van uw (half)broers of (half)zussen;
– Broers of zussen van uw biologische ouders (ooms en tantes met bloedverwantschap);
– Overgrootouders;
– Achterkleinkinderen.
Wij vergoeden uw annuleringskosten als u uw reis annuleert doordat u tijdens uw reis moet starten met een nieuwe baan, voor tenminste 20 uur per week, waardoor u niet langer werkeloos bent. Of als u buiten uw schuld ontslagen bent.
Wij vergoeden uw annuleringskosten als u uw reis annuleert omdat u onverwacht een huurwoning toegewezen krijgt waarvoor u minimaal 6 maanden stond ingeschreven. Of als u schade heeft aan uw woning waardoor u genoodzaakt bent thuis te blijven of terug te keren van uw vakantieadres.
Heeft u zelf alle onderdelen van uw reis los van elkaar geboekt? Ook voor deze reizen vergoedt deze verzekering de annuleringskosten als u door een van de verzekerde gebeurtenissen uw reis moet annuleren of afbreken.
De verzekering biedt geen dekking als een familielid vanaf de 3e graad overlijdt of in een levensbedreigende situatie komt.
Familie in de 3e graad zijn ooms, tantes en kinderen van broers en zussen.
Annulering wegens een natuurramp, epidemie of aanslag in het vakantieland is niet verzekerd, dus ook niet als de Nederlandse overheid een negatief reisadvies afgeeft. De reisorganisatie of het Calamiteitenfonds vergoedt soms (een deel van) de schade.
De verzekering biedt geen dekking als een familielid vanaf de 3e graad ernstig ziek wordt of een ernstig ongeval krijgt. Er is wel dekking als een familielid in de 3e graad overlijdt.
Valt er een onderdeel uit waardoor u uw reis niet kan vervolgen of de hele reis niet door kan gaan? Dan krijgt u geen vergoeding voor de reisonderdelen die niet uitvallen.
Als de reden van de annulering was te voorzien op het moment van het aanvragen van de verzekering of als dat later is op het moment van het boeken van de reis.
Wij keren niet uit als u ons opzettelijk probeert te misleiden (fraude).
Er zijn meer uitsluitingen, alle uitsluitingen staan in de polisvoorwaarden.
Moet u uw reis annuleren/afbreken omdat uw reisgenoot iets overkomt? Dan vergoeden wij uw annuleringskosten alleen als uw reisgenoot een eigen annuleringsverzekering heeft, de gebeurtenis verzekerd is op zowel uw als zijn annuleringsverzekering en zijn verzekering uw annuleringskosten niet vergoed.
Dit is van toepassing als uw reisgenoot niet op uw verzekering is verzekerd.
De maximale vergoeding is afhankelijk van de dekkingsvariant die u kiest. We hebben 5 varianten.
- maximaal € 1.000,- per verzekerde en € 3.500,- per reis.
- maximaal € 1.500,- per verzekerde en € 5.250,- per reis.
- maximaal € 2.500,- per verzekerde en € 8.750,- per reis.
- maximaal € 4.000,- per verzekerde en € 14.000,- per reis.
- maximaal € 5.000,- per verzekerde en € 17.500,- per reis.
Bij eerdere terugkeer naar Nederland door een gedekte gebeurtenis vergoeden wij uw aandeel in de reissom per dag voor elke niet benutte vakantiedag. Dit berekenen wij vanaf de dag dat u bent teruggekeerd in Nederland, tot een maximum van 45 dagen.
U kiest zelf voor dekking in Europa of wereldwijd. Tot Europa rekenen we ook alle landen aan de Middellandse Zee. In Nederland bent u alleen verzekerd als u minimaal één betaalde overnachting hebt geboekt. Annuleren kan alleen voor reizen die starten vanuit Nederland. Het kan dan wel zijn dat uw eventuele vlucht – na maximaal één overnachting – vertrekt uit Duitsland, België, Engeland, Frankrijk of Luxemburg, daarvoor geldt dan dezelfde dekking als wanneer uw vlucht vanuit Nederland zou gaan.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Heeft u schade? Informeer ons dan zo snel mogelijk, dit kan via claims@goudse.com. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
Uw verzekering begint op de ingangsdatum op uw polisblad en eindigt wanneer u de verzekering opzegt. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering beëindigen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Goudse. U kunt uw opzegging mailen naar info@goudse.com.
Als u de dekking van de annuleringskostenverzekering verhoogt geldt dit voor één jaar. Pas daarna kunt u een verhoogde dekking weer verlagen.