Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade als u op reis bent. De doorlopende reisverzekering is het hele jaar geldig. De maximale reisduur is 90 dagen per reis. In Nederland bent u alleen verzekerd als er een betaalde en vooraf geboekte overnachting is.
This insurance reimburses damage if you are traveling. The continuous travel insurance is valid throughout the year. The maximum travel period is 90 days per trip. For coverage in the Netherlands there must be a paid and pre-booked overnight stay.
Bij een ongeluk, ziekte of overlijden verleent onze Alarmcentrale hulp. Zij regelt en verzorgt de noodzakelijke (medische) begeleiding tijdens de terugreis en geeft advies.
U bent ook verzekerd voor onverwachte extra reis- en verblijfskosten, bijvoorbeeld als een familielid overlijdt en u eerder terug moet keren. Of als het motorrijtuig waarmee u vanuit Nederland bent gereisd:
– niet meer bruikbaar is door diefstal, brand, ontploffing, inbeslagname na een verkeersongeval;
– kapotgaat door een mechanisch of elektrisch defect.
Wij vergoeden de kosten voor het huren van een gelijkwaardig vervangend voertuig totdat uw voertuig weer gebruikt kan worden.
In the event of an accident, illness or death, Gouda Assistance provides assistance. They arrange and provide the necessary (medical) guidance during the return journey and provides advice.
You are also insured for unexpected additional travel and accommodation costs,. For example if a family member dies and you have to return earlier or If the motor vehicle with which you travelled from the Netherlands:
– can not be used due to theft, fire, explosion, impounding following a traffic accident;
– breaks down due to a mechanical or electrical fault.
We will reimburse the costs of renting an equivalent replacement vehicle until your vehicle is available for use again.
U heeft recht op vergoeding van kosten voor een spoedeisende en onverwachte medische behandeling in het buitenland. Het is noodzakelijk dat u een Nederlandse zorgverzekering heeft. Het verplichte eigen risico van uw zorgverzekering is verzekerd. Wij vergoeden de kosten van een spoedeisende tandheelkundige behandeling tot maximaal € 225,-.
You are entitled to reimbursement of costs for urgent and unexpected medical treatment abroad. It is necessary that you have a Dutch health insurance. The mandatory excess of your health insurance is covered. We reimburse the cost of an urgent dental treatment up to a maximum of €225.
U bent verzekerd tegen schade door diefstal, beschadiging of verlies. Uw spullen zijn verzekerd voor een dagwaarde tot maximaal € 3.000. Sommige spullen hebben een lager maximaal bedrag. Geld is verzekerd tot maximaal € 250. Voor het bepalen van de dagwaarde gebruiken we een afschrijvingslijst.
You are entitled to reimbursement if your luggage gets stolen, damaged or lost. You will be compensated for their current market value up to a maximum of € 3,000. Some items have a lower maximum amount. Money is insured up to € 250. We use a devaluation list to determine the current market value. You find this list on our website.
Gaat u bijvoorbeeld op wintersport of duiken? Dan vergoeden we medische kosten bij een ongeluk, aanvullend op uw zorgverzekering. Ook schade aan eigen of huurmateriaal is verzekerd tot € 900,-.
Are you going on a winter sport or diving or another adventures sport? Then we reimburse medical expenses in the event of an accident, in addition to your health insurance. Damage to your own or to rental equipment is also insured up to € 900,-.
Met het onderdeel Ongevallen bent u verzekerd in geval van blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval. Wij keren dan eenmalig een bedrag uit.
With the Accident cover you are insured in case of permanent disability or death due to an accident. We then pay a one-off amount.
Deze dekking vergoedt de kosten die het reisbureau of de reisorganisatie u in rekening brengt bij een annulering. Ook als u een reis moet afbreken, of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur, krijgt u een vergoeding. De maximale vergoeding is € 2.500,- per persoon en € 8.750,- per reis.
This cover will reimburse the costs that the travel agency or tour operator will charge you in the event of a cancellation. You will also be reimbursed if you have to cancel a trip early or if you have a delay on the outward journey of more than 8 hours. The maximum reimbursement is € 2,500 per person and € 8,750 per journey.
Ook als uw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse heeft bent u verzekerd.
You are also insured if your destination has a negative travel advice from the Ministry of Foreign Affairs.
Wij vergoeden geen schade die is ontstaan doordat de verzekerde:
– een misdrijf pleegt;
– deelneemt aan vechtpartijen;
– alcohol- of drugs heeft gebruikt;
– gevaarlijke sporten beoefent.
We do not reimburse damage caused by the insured person:
– commits a crime;
– participates in fights;
– has used alcohol or drugs;
– practices dangerous sports.
U bent niet verzekerd als u onzorgvuldig met uw spullen omgaat.
You are not insured if you are careless with your belongings.
Pech met eigen vervoer, zoals auto, camper, motor of boot, is niet verzekerd. Schade aan of diefstal van uw vervoermiddel is ook niet verzekerd.
Breakdown with own transport, such as car, camper, motorcycle or boat, is not insured. Damage to or theft of your vehicle is also not insured.
Als de schade onstaat tijdens een zakelijke reis.
If the damage occurs during a business trip.
Er is geen dekking voor schade die het gevolg is van molest.
There is no coverage for damage resulting from war risks.
Voor schade tijdens reizen of verblijven in het kader van uw studie of stage.
For damage during trips or stays in the context of your studies or work placement.
Is uw bagage vermist of gestolen? Doe dan onmiddellijk aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval plaatsvond. Is uw bagage tijdens het vervoer, bijv. een vlucht, beschadigd of vermist? Laat dan tijd een P.I.R. (Property Irregularity Report) opmaken door de vervoerder. Doet u dit niet? Dan kan het zijn dat er geen recht is op een uitkering.
Is your luggage missing or did it got stolen? Immediately report this to the police in the place where the incident took place. Has your luggage been damaged or dit it get lost during transport, for instance during a flight? Then alwyas get a P.I.R. (Property Irregularity Report) from the carrier. When you don't do this there maybe no entitlement to a benefit.
Er is een eigen risico voor Bagage van € 50,- per gebeurtenis.
An excess of € 50 per incident applies for Luggage..
Het is noodzakelijk dat u een geldige Nederlandse zorgverzekering hebt. Geneeskundige kosten zijn alleen verzekerd als de noodzaak voor de medische zorg tijdens uw reis is ontstaan en u kon dit niet voorzien toen u op reis ging.
Wij vergoeden het vrijwillig verhoogd eigen risico op de zorgverzekering niet.
It is necessary that you have a valid Dutch health insurance. Medical expenses are only insured if the need for medical care arose during your trip and you could not have foreseen this when you went on your trip.
We do not reimburse the voluntary increased deductible on the health insurance.
Bij repatriëring, ziekenhuisopname en bij eerdere terugkeer op medische indicatie neemt u vooraf contact op met De Goudse Alarmcentrale. Het telefoonnummer is +31 182 544 555.
In case of repatriation, hospital admission and on previous return on medical grounds, you should contact De Goudse Alarmcentrale in advance. The telephone number is +31 182 544 555.
Het motorvoertuig moet een geldig APK hebben, mag niet ouder zijn dan 9 jaar en mag niet binnen 24 uur gerepareerd kunnen worden. De vergoeding geldt tot het einde van uw oorspronkelijke reisdatum, maar niet langer dan 28 dagen. De maximale vergoeding bedraagt € 100 per dag per incident.
The motor vehicle must have a valid APK (MOT), must not be older than 9 years and must not be repairable within 24 hours. The compensation applies until the end of your original travel date, but no longer than 28 days. The maximum compensation is €100 per day per incident.
In Nederland bent u alleen verzekerd voor vooraf geboekte reizen met minimaal één overnachting.
In the Netherlands you are only insured for pre-booked trips with at least one overnight stay.
U bent wereldwijd verzekerd.
You have worldwide coverage.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Heeft u schade? Informeer ons dan zo snel mogelijk, dit kan via claims@goudse.com. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
When you apply for the insurance, you must answer our questions honestly. You must do as much as possible to prevent and limit damage (take good care of your belongings). Do you have any damage? Please inform us as soon as possible, this can be
done via claims@goudse.com. And pass on changes in your situation as quickly as possible.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
You can choose whether you pay the premium monthly, quarterly, half-yearly or once a year. You can pay by direct debit. Or you transfer the amount yourself. With monthly payment, direct debit is mandatory.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. De verzekering stopt ook wanneer u weer terugkeert naar uw land van herkomst.
The insurance starts on the date stated on the policy schedule. Do you not pay the premium on time? Then we can stop the insurance. The insurance also stops when you return to your country of origin.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Goudse. U kunt uw opzegging mailen naar expatiates@goudse.com.
After the first year, you can cancel the insurance on any day, with a notice period of one month. This can be done via your advisor and directly at De Goudse. You can email your cancellation to expatiates@goudse.com.