Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade als u op reis bent. De doorlopende reisverzekering is het hele jaar geldig. De maximale reisduur is 90 dagen per reis. In Nederland bent u alleen verzekerd als er een betaalde en vooraf geboekte overnachting is.

Wat is verzekerd?

Bij een ongeluk, ziekte of overlijden verleent onze Alarmcentrale hulp. Zij regelt en verzorgt de noodzakelijke (medische) begeleiding tijdens de terugreis en geeft advies.

U bent ook verzekerd voor onverwachte extra reis- en verblijfskosten, bijvoorbeeld als een familielid overlijdt en u eerder terug moet keren. Of als het motorrijtuig waarmee u vanuit Nederland bent gereisd:
– niet meer bruikbaar is door diefstal, brand, ontploffing, inbeslagname na een verkeersongeval;
– kapotgaat door een mechanisch of elektrisch defect.

Wij vergoeden de kosten voor het huren van een gelijkwaardig vervangend voertuig totdat uw voertuig weer gebruikt kan worden.

Medisch

U heeft recht op vergoeding van kosten voor een spoedeisende en onverwachte medische behandeling in het buitenland. Het is noodzakelijk dat u een Nederlandse zorgverzekering heeft. Het verplichte eigen risico van uw zorgverzekering is verzekerd. Wij vergoeden de kosten van een spoedeisende tandheelkundige behandeling tot maximaal  225,-.

Bagage

U bent verzekerd tegen schade door diefstal, beschadiging of verlies. Uw spullen zijn verzekerd voor een dagwaarde tot maximaal  3.000. Sommige spullen hebben een lager maximaal bedrag. Geld is verzekerd tot maximaal  250. Voor het bepalen van de dagwaarde gebruiken we een afschrijvingslijst.

Bijzondere sporten

Gaat u bijvoorbeeld op wintersport of duiken? Dan vergoeden we medische kosten bij een ongeluk, aanvullend op uw zorgverzekering. Ook schade aan eigen of huurmateriaal is verzekerd tot  900,-.

Ongevallen

Met het onderdeel Ongevallen bent u verzekerd in geval van blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval. Wij keren dan eenmalig een bedrag uit.

Keuze: doorlopende annuleringsverzekering

Deze dekking vergoedt de kosten die het reisbureau of de reisorganisatie u in rekening brengt bij een annulering. Ook als u een reis moet afbreken, of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur, krijgt u een vergoeding. De maximale vergoeding is  2.500,- per persoon en  8.750,- per reis.

Reisadvies van de overheid

Ook als uw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse heeft bent u verzekerd.

Wat is niet verzekerd?

Wij vergoeden geen schade die is ontstaan doordat de verzekerde:
– een misdrijf pleegt;
– deelneemt aan vechtpartijen;
– alcohol- of drugs heeft gebruikt;
– gevaarlijke sporten beoefent.

Bagage

U bent niet verzekerd als u onzorgvuldig met uw spullen omgaat.

Pech op reis

Pech met eigen vervoer, zoals auto, camper, motor of boot, is niet verzekerd. Schade aan of diefstal van uw vervoermiddel is ook niet verzekerd.

Zakelijke reizen

Als de schade onstaat tijdens een zakelijke reis.

Molest, terrorisme of kwaadwillige besmetting

Er is geen dekking voor schade die het gevolg is van molest.

Stage of studie

Voor schade tijdens reizen of verblijven in het kader van uw studie of stage.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Is uw bagage vermist of gestolen? Doe dan onmiddellijk aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval plaatsvond. Is uw bagage tijdens het vervoer, bijv. een vlucht, beschadigd of vermist? Laat dan tijd een P.I.R. (Property Irregularity Report) opmaken door de vervoerder. Doet u dit niet? Dan kan het zijn dat er geen recht is op een uitkering.

Eigen risico

Er is een eigen risico voor Bagage van  50,- per gebeurtenis.

Medisch

Het is noodzakelijk dat u een geldige Nederlandse zorgverzekering hebt. Geneeskundige kosten zijn alleen verzekerd als de noodzaak voor de medische zorg tijdens uw reis is ontstaan en u kon dit niet voorzien toen u op reis ging.

Wij vergoeden het vrijwillig verhoogd eigen risico op de zorgverzekering niet.

Vooraf contact opnemen met de Alarmcentrale

Bij repatriëring, ziekenhuisopname en bij eerdere terugkeer op medische indicatie neemt u vooraf contact op met De Goudse Alarmcentrale. Het telefoonnummer is +31 182 544 555.

Extra reis- en verblijfkosten bij uitvallen voertuig

Het motorvoertuig moet een geldig APK hebben, mag niet ouder zijn dan 9 jaar en mag niet binnen 24 uur gerepareerd kunnen worden. De vergoeding geldt tot het einde van uw oorspronkelijke reisdatum, maar niet langer dan 28 dagen. De maximale vergoeding bedraagt ​​ 100 per dag per incident.

In Nederland

In Nederland bent u alleen verzekerd voor vooraf geboekte reizen met minimaal één overnachting.

Waar ben ik gedekt?

U bent wereldwijd verzekerd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Heeft u schade? Informeer ons dan zo snel mogelijk, dit kan via claims@goudse.com. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. De verzekering stopt ook wanneer u weer terugkeert naar uw land van herkomst.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Goudse. U kunt uw opzegging mailen naar expatiates@goudse.com.