Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoed onverwachte reiskosten en de kosten van repatriëring van het stoffelijk overschot.

Wat is verzekerd?

De kosten voor repatriëring en extra reiskosten.

Verzekerd bedrag

De maximale vergoeding voor het repatriëren van het stoffelijk overschot is  10.000,-. De maximale vergoeding voor extra reis- en verblijfkosten is  5.000,-.

Extra reis- en verblijfkosten

We vergoeden extra reis- en verblijfkosten als een verzekerde ernstig ziek is of bij een overlijden. U kunt dan twee familieleden in de eerste of tweede graad uit het buitenland laten overkomen. Wanneer een familielid in de eerste of tweede graad in het buitenland ernstig ziek is of is overleden vergoeden we uw reis-en verblijfkosten.

Maximale vergoedingen terugkeer verzekerde naar land van herkomst:
- verblijf van 15 dagen bij ziekte, ongeval of overlijden;
-​​  150 verblijfskosten per dag en  5.000 kosten retourreis voor maximaal twee verzekerden samen of heenreiskosten maximaal  5.000,- voor alle
verzekerden samen.

Maximale vergoedingen overkomst familieleden:
- verblijf van 15 dagen bij ziekte of ongeval;
- verblijf van 3 dagen bij overlijden.
-​​  150 verblijfskosten per dag en  5.000 reiskosten voor beide familieleden.

Repatriering van het stoffelijk overschot

We vergoeden de kosten voor het transport van het stoffelijk lichaam naar het thuisland. Wanneer de uitvaart in Nederland plaatsvindt betalen we de uitvaartkosten tot maximaal het bedrag dat de repatriëring naar het thuisland zou kosten.

Wat is niet verzekerd?

Algemene uitsluitingen

Kosten die op het moment van afsluiten van de verzekering niet onzeker zijn. En schade ontstaan doordat de verzekerde: - een misdrijf pleegt;
- wapens bezit of gebruikt;
- opzettelijk of bewuste roekeloos handelt;
- deelneemt aan vechtpartijen;
- alcohol of drugs gebruikt;
- gevaarlijke/professionele sporten uitoefent.

Schade in het eerste verzekeringsjaar die te voorzien was

Schade die binnen een jaar na de ingangsdatum gebeurt en die redelijkerwijs was te voorzien door de verzekerde op het moment van het afsluiten van de verzekering.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Als u kosten gaat maken moet vooraf contact op te nemen met De Goudse Alarmcentrale om onze toestemming te vragen. Het telefoonnummer is +31 182 544 557.

Eigen Risico

Er is geen eigen risico van toepassing.

Waar ben ik gedekt?

U bent in Nederland verzekerd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Heeft u schade? Informeer ons dan zo snel mogelijk, dit kan via claims@goudse.com. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Hoe en wanneer betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. De verzekering stopt ook wanneer u weer terugkeert naar uw land van herkomst.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Goudse. U kunt uw opzegging mailen naar expatriates@goudse.com.