Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoed onverwachte reiskosten en de kosten van repatriëring van het stoffelijk overschot.
This insurance reimburses unexpected travel costs and the cost of repatriation of mortal remains.
De kosten voor repatriëring en extra reiskosten.
The costs of repatriation and extra travel costs.
De maximale vergoeding voor het repatriëren van het stoffelijk overschot is € 10.000,-. De maximale vergoeding voor extra reis- en verblijfkosten is € 5.000,-.
The maximum reimbursement for the repatriation of the mortal remains is € 10.000,-. The maximum reimbursement for extra travel and accomodation costs is € 5.000,-.
We vergoeden extra reis- en verblijfkosten als een verzekerde ernstig ziek is of bij een overlijden. U kunt dan twee familieleden in de eerste of tweede graad uit het buitenland laten overkomen. Wanneer een familielid in de eerste of tweede graad in het buitenland ernstig ziek is of is overleden vergoeden we uw reis-en verblijfkosten.
Maximale vergoedingen terugkeer verzekerde naar land van herkomst:
- verblijf van 15 dagen bij ziekte, ongeval of overlijden;
- € 150 verblijfskosten per dag en € 5.000 kosten retourreis voor maximaal twee verzekerden samen of heenreiskosten maximaal € 5.000,- voor alle
verzekerden samen.
Maximale vergoedingen overkomst familieleden:
- verblijf van 15 dagen bij ziekte of ongeval;
- verblijf van 3 dagen bij overlijden.
- € 150 verblijfskosten per dag en € 5.000 reiskosten voor beide familieleden.
We reimburse extra travel and accomodation expenses if an insured person is seriously ill or has died. The cost of two first or second-degree family members coming in from abroad are compensated. When a family member inn the first or second-degree is seriously ill or has died, we reimburse your travel and accommodation expenses.
Maximum reimbursements for return to country of origin:
- 15 day stay in case of illness, accident or death;
- €150 accommodation costs per day and €5.000 return travel costs for a maximum of two insured persons together or outward travel costs of a maximum of €5.000 for all insured persons together.
Maximum reimbursements for family members coming over:
- 15 day stay in case of illness or accident;
- 3 day stay in case of death;
- €150 accommodation costs per day and €5.000 travel costs for both family members.
We vergoeden de kosten voor het transport van het stoffelijk lichaam naar het thuisland. Wanneer de uitvaart in Nederland plaatsvindt betalen we de uitvaartkosten tot maximaal het bedrag dat de repatriëring naar het thuisland zou kosten.
We reimburse the costs of transporting the mortal remains to the home country. When the funeral takes place in the Netherlands, we pay the funeral expenses up to a maximum of the amount that the repatriation to the home country would cost.
Kosten die op het moment van afsluiten van de verzekering niet onzeker zijn. En schade ontstaan doordat de verzekerde: - een misdrijf pleegt;
- wapens bezit of gebruikt;
- opzettelijk of bewuste roekeloos handelt;
- deelneemt aan vechtpartijen;
- alcohol of drugs gebruikt;
- gevaarlijke/professionele sporten uitoefent.
Costs that are not uncertain at the time the insurance is taken out. And damage occured because the insured: - commits a crime;
- possesses or uses weapons;
- acts intentionally or consciously recklessly;
- participates in fights;
- used alcohol or drugs;
- exercising dangerous / professional sports.
Schade die binnen een jaar na de ingangsdatum gebeurt en die redelijkerwijs was te voorzien door de verzekerde op het moment van het afsluiten van de verzekering.
Damage that occurs within one year after the effective date and that could reasonably have been foreseen by the insured at the time the insurance was taken out.
Als u kosten gaat maken moet vooraf contact op te nemen met De Goudse Alarmcentrale om onze toestemming te vragen. Het telefoonnummer is +31 182 544 557.
If you are going to incur costs, you must contact De Goudse Assistance in advance to request our permission. The telephone number is +31 182 544 557.
Er is geen eigen risico van toepassing.
There is no excess applicable.
U bent in Nederland verzekerd.
You have coverage in the Netherlands.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Heeft u schade? Informeer ons dan zo snel mogelijk, dit kan via claims@goudse.com. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
When you apply for the insurance, you must answer our questions honestly. You must do as much as possible to prevent and limit damage (take good care of your belongings). Do you have any damage? Please inform us as soon as possible, this can be
done via claims@goudse.com. And pass on changes in your situation as quickly as possible.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
You can choose whether you pay the premium monthly, quarterly, half-yearly or once a year. You can pay by direct debit. Or you transfer the amount yourself. With monthly payment, direct debit is mandatory.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. De verzekering stopt ook wanneer u weer terugkeert naar uw land van herkomst.
The insurance starts on the date stated on the policy schedule. Do you not pay the premium on time? Then we can stop the insurance. The insurance also stops when you return to your country of origin.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Goudse. U kunt uw opzegging mailen naar expatriates@goudse.com.
After the first year, you can cancel the insurance on any day, with a notice period of one month. This can be done via your advisor and directly at De Goudse. You can email your cancellation to expatriates@goudse.com.