Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw huis. Het gaat daarbij om schade door brand, blikseminslag en ontploffing.
Bijna alle spullen in uw huis, bijvoorbeeld meubels. Voor (audio-)apparatuur is een maximum vergoeding van toepassing. Voor sieraden, verzamelingen en waardevolle spullen kunt u een aanvullende dekking afnemen.
U kunt zich in Europa aanvullend verzekeren voor huurdersaansprakelijkheid. In sommige landen kunt u aansprakelijk gesteld worden voor schade aan de gehuurde woning. Hiermee is er dekking voor schade veroorzaakt door brand, bevroren leidingen van de centrale verwarmingsinstallatie, water dat lekt van de (vaat)wasmachine of centrale verwarmingsinstallatie.
Uw inboedel is verzekerd op basis van gegevens die bij het afsluiten zijn opgegeven. Op het polisblad staat het verzekerd bedrag genoemd. Wij vergoeden schade op basis van nieuwwaarde, maar kunnen hier een bedrag van aftrekken vanwege veroudering of slijtage. Lees meer hierover in de polisvoorwaarden en de afschrijvingslijst.
Soms krijgt u toch de nieuwwaarde, ook al is de dagwaarde lager. Heeft u bijvoorbeeld een Inboedelverzekering en is de dagwaarde meer dan 40% van de nieuwwaarde? Dan vergoeden wij in de meeste gevallen de nieuwwaarde. Check de voorwaarden en de afschrijvingslijst of vraag advies aan uw adviseur.
Als wij een expert inschakelen, dan mag u dat ook zelf doen. Als u daarvoor kiest, laat u ons dit dan vóór de schadevaststelling weten.
Lijfsieraden, kostbaarheden en verzamelingen kunt u tegen extra premie verzekeren. Er is dan alleen dekking in de woning.
Op deze aanvullende verzekering zijn de ruimere Excellent voorwaarden van toepassing. Zie hiervoor de polisvoorwaarden.
We vergoeden de dagwaarde van uw apparatuur. Zijn uw spullen minder dan 1 jaar oud? Dan krijgt u de nieuwwaarde. Per gebeurtenis geldt een maximum van € 3.000,-.
U kunt aanvullend verzekeren tot een hoger verzekerd bedrag.
Schade door achterstallig onderhoud, schade tijdens verbouwing, voorzienbare schade, schade ontstaan in verband met illegale activiteiten, slijtage of constructiefouten. Ook als schade opzettelijk is veroorzaakt is die niet verzekerd. Zie de polisvoorwaarden voor alle uitsluitingen.
Schade aan uw inboedel door vallen en stoten is niet verzekerd.
Bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt. Of een mobieltje in je broekzak dat stukgaat omdat je ermee tegen de hoek van een tafel stoot.
Alleen de volgende spullen zijn verzekerd in uw tuin: tuinmeubels, tuingereedschap, buitenlantaarns, vlaggenstokken, wasgoed, zonwering en beveiligingsinstallaties. Verder verzekeren we geen spullen buiten uw huis.
Wij keren niet uit bij schade door natuurgeweld.
Er is geen dekking tijdens het transport van de inboedel.
Wij keren niet uit bij schade door diefstal, vandalisme, storm, water (uitgezonderd bluswater), stoom, neerslag, olie, rook, roet, aanrijding en aanvaring, afpersing en beroving.
Deze uitsluiting geldt niet voor aanvullend verzekerde sieraden. Op deze aavullende verzekering zijn de ruimere Excellent voorwaarden van toepassing. Zie hiervoor de polisvoorwaarden.
Uw kunt kiezen uit een eigen risico van € 250,- of van € 500,- per verzekeringsjaar.
Schade door een overstroming is niet verzekerd.
Deze verzekering dekt schade aan uw inboedel op het opgegeven adres, zolang u de woning bewoont.
U moet ons daarom informeren als u verhuist, de woning langer dan twee maanden niet bewoond wordt; de woning leeg komt te staan of de woning verhuurd wordt.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door. in de polisvoorwaarden ziet u welke wijzigingen u direct moet doorgeven.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. De verzekering stopt ook wanneer u definitief terugkeert naar Nederland.
Na het eerste jaar, en bij definitieve terugkomst naar Nederland kunt u de verzekering dagelijks opzeggen via uw adviseur.
U kunt uw opzegging ook schriftelijk sturen naar De Goudse, Postbus 9, 2800 MA Gouda.