Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Uw inboedel is verzekerd bij schade. U kunt kiezen uit de dekking Inboedel Standard of Inboedel Excellent. De standarddekking biedt u dekking voor de meest voorkomende risico's zoals brand, diefstal en lekkage. De excellentdekking biedt u daarnaast ook dekking voor schade veroorzaakt door andere onvoorziene gebeurtenissen, zoals schade door vallen, stoten of botsen.
Your household contents are insured in case of damage. You can choose between the Household Contents Standard or Household Contents Excellent coverage. The standard coverage offers you coverage for the most common risks such as fire, theft and leakage. The excellent coverage also offers you coverage for damage caused by other unforeseen events, such as damage due to falling, bumping or crashing.
Alle spullen in uw huis, zoals meubels, kleding, keukengerei, gordijnen. Er geldt een maximale vergoeding voor geld, sieraden, audio-, video- en computerapparatuur, collecties, antiek, kunst en instrumenten. En er is dekking voor huurdersbelang van maximaal €25.000,-. U kunt de verzekering uitbreiden met de aanvullende dekkingen voor glas, sieraden en waardevolle spullen, en eigenaarsbelang.
All items in your home, such as furniture, clothing, kitchenware, curtains. There is a maximum reimbursement for money, jewelry, audio, video and computer equipment, collections, antiques, art and instruments. And there is coverage for tenants' interest of up to €25,000. You can extend the insurance with additional coverage for glass, jewelry and speciasl effects, and owner's interest.
Op het polisblad staat het verzekerd bedrag genoemd. Wij vergoeden schade op basis van nieuwwaarde, maar kunnen hier een bedrag van aftrekken vanwege veroudering of slijtage. Lees meer hierover in de polisvoorwaarden en de afschrijvingslijst.
The insured amount is mentioned on the policy schedule. We reimburse damage on the basis of new value, but can deduct an amount here due to aging or wear and tear. Read more about this in the policy conditions and the depreciation list.
Als wij een expert inschakelen, dan mag u dat zelf ook doen. Als u daarvoor kiest, laat u ons dit dan vóór de schadevaststelling weten.
If we call in an expert, you may do so yourself. If you choose to do so, please let us know before the damage assessment.
Sieraden zijn binnen de woning standaard tot € 5.000,- verzekerd, ook tegen diefstal. Dit verzekerde bedrag is tegen een premieopslag te verhogen naar € 15.000,-. Er is dan ook dekking van maximaal € 3.500,- voor schade buiten de woning.
Jewelry is insured up to €5,000,- as standard inside the home, also against theft. This insured amount can be increased to €15,000,- for a premium surcharge. There is also coverage of up to €3,500,- for damage outside the home.
Foto-, video-, audio- en computerapparatuur is binnen de woning standaard tot € 15.000,- verzekerd, ook tegen diefstal.
Photo, video, audio and computer equipment is insured within the home up to €15.000,-, also in case of theft.
Er is alleen dekking als de inboedel zich op het perceel bij het huis bevindt of als de inboedel is bevestigd aan de buitenkant van uw huis. Hiervoor geldt dezelfde dekking als binnenshuis, maar met uitsluitingen voor schade veroorzaakt door stormen, water (zware lokale) neerslag, diefstal, poging tot diefstal en vandalisme. Sieraden zijn aanvullend te verzekeren ook buiten het perceel. Zie meer onder het kopje "Sieraden".
There is only coverage if the contents are on the property near the house or if the contents are attached to the outside of your house. The same coverage applies here as indoors, but with exclusions for damage caused by storms, water (heavy local) precipitation, theft, attempted theft and vandalism. Jewelry can be additionally insured outside the property. See more under the heading "Sieraden".
Schade aan uw inboedel door vallen en stoten is alleen verzekerd als u gekozen heeft voor Excellentdekking. Bijvoorbeeld als u een kopje koffie omstoot op de bank. Deze dekking geldt niet voor telefoons en mobiele apparaten.
Damage to your household effects due to falls and bumps is only insured if you have chosen Excellent cover. For example, if you knock over a cup of coffee on the couch. This cover does not apply to mobile phones/devices.
Als iemand uw inboedel steelt uit een goed afgesloten auto en er sprake van braak, dan vergoeden wij maximaal € 250, - per gebeurtenis.
If someone steals your household contents from a well-locked car and there is burglary, then we will reimburse a maximum of € 250 per incident.
Wij vergoeden schade aan het glas door een plotselinge en onvoorziene gebeurtenis. Voor schade aan bijzonder glas geldt een maximumvergoeding van € 2.000,- per gebeurtenis.
We will compensate for damage to the glass caused by a sudden and unforeseen event. For damage to special glass, a maximum compensation of €2,000 per event applies.
Wij vergoeden geen schade die is ontstaan door:
– grondwater, tenzij via een afvoerleiding van uw woning;
– wind en windvlagen, tenzij het om storm gaat;
– neerslag via openstaande ramen en dergelijke of aan de buitenkant van de woning;
– water dat afkomstig is van de zee of van een binnenwater doordat een primaire waterkering is bezweken, is overgelopen of heeft gefaald of dat buiten de oevers is getreden in buitendijkse gebieden;
– overstroming die veroorzaakt wordt door directe actie van de overheid.
We do not reimburse damage caused by:
– groundwater, unless via a drainage pipe from your home;
– wind and gusts, unless it concerns a storm;
– precipitation through open windows, doors, shutters, skylights and the like;
– precipitation on the outside of the house;
– water that comes from the sea or that comes from an inland waterway because a primary flood defense has collapsed, overflowed or failed or that has overflowed the banks in areas outside the dikes;
– flooding caused by direct government action.
Wij vergoeden geen schade bij (gedeeltelijke) verhuur, dit geldt ook voor een Bed & Breakfast.
We do not pay for any damage when renting out (parts of) your home, this includes a Bed & Breakfast.
Uw spullen buiten uw huis en ook niet op het perceel.
Your belongings outside your home and not on the property either.
Waterschade aan uw inboedel is niet altijd gedekt. Er is bijvoorbeeld geen dekking bij lekkende voegen en kitnaden, slijtage en eventueel achterstallig onderhoud.
Water damage to your contents is not always covered. For example, there is no coverage for leaking joints and sealant seams, wear and tear and any overdue maintenance.
Alleen in de volgende gevallen geldt er een eigen risico voor de gebeurtenissen die onder de Standarddekking vallen:
– er ontstaat schade aan het huurdersbelang of eigenaarsbelang door storm. In dit geval geldt een eigen risico van € 250,- per gebeurtenis.
– als de beschadigde zaken zijn geleased, gehuurd of in uw bezit zijn via een huurkoopovereenkomst. In dit geval geldt een eigen risico van € 100,- per gebeurtenis.
Voor schade gedekt op de aanvullende Excellentdekking geldt altijd een eigen risico van € 250,-.
Only in the following cases does a deductible apply to the events covered by the standard cover:
– damage to the tenant's interest or homeowner's interest occurs due to storm. In this case, a deductible of €250 applies per event.
– if the damaged items are leased, rented or are in your possession via a hire purchase agreement. In this case, a deductible of €100 applies per event.
For damage covered by the additional Excellent cover, a deductible of €250 always applies.
Bij aanbouw en verbouw is uw inboedel gewoon verzekerd. Maar als uw woonhuis tijdens de aanbouw of verbouw onbewoond is of niet wind- en waterdicht, dan is de dekking beperkt.
During construction and renovation, your contents are normally insured. However, if your home is uninhabited or not wind and watertight during the construction or renovation, the coverage is limited.
U moet ons informeren als uw woning leegstaat of langer dan 2 maanden niet wordt bewoond. Wij kunnen de verzekering dan voor een bepaalde periode voortzetten. Er is dan alleen dekking voor schade door brand, storm, ontploffing, blikseminslag, motorrijtuigen en luchtverkeer en meteorieten.
You must inform us if your home has not been inhabited for more than 2 months. We can then continue the insurance for a certain period. In that case, there is only coverage for damage caused by fire, storm, explosion, lightning, motor vehicles and air traffic and meteorites.
Uw inboedel op een ander adres is maximaal 3 maanden gedekt.
Your household contents at another address are covered for a maximum of 3 months.
De volgende maximale vergoedingen per gebeurtenis zijn van toepassing: sieraden € 5.000, foto-, audio-, video- en computerapparatuur € 15.000, mobiele telefoons € 350, waardevolle spullen € 30.000, geld en waardevolle documenten € 1.500, eigendommen van anderen € 1.500.
For the following goods a maximum insured sum per event applies: personal jewellery €5.000, photo, audio, video and computer equipment €15.000, mobile phones €350, special effects €30.000, cash and valuable documents €1.500, property of others €1.500.
De excellent dekking is niet van toepassing op telefoons en mobiele apparaten.
The excellent coverage does not apply to telephones and mobile devices.
Heeft de woning een rieten dak? Dan vergoeden wij geen schade door brand die ontstaat door een open haard of (hout)kachel, tenzij
de schoorsteen is voorzien van een goede vonkenvanger en niet langer dan 12 maanden geleden is geveegd.
Does the home have a thatched roof? In that case we do not pay for any damage by fire that starts in a fireplace or a (wood-burning) stove in the home, unless the chimney has been fitted out with a good flame arrester and was swept no longer than 12 months ago.
Deze verzekering dekt schade aan uw inboedel in uw huis in Nederland.
This insurance covers damage to your household contents in your home in the Netherlands.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
When you apply for the insurance, you must answer our questions honestly. You must do as much as possible to prevent and limit damage. Report damage as soon as possible. And pass on changes in your situation as quickly as possible.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
You can choose whether you pay the premium monthly, quarterly, half-yearly or once a year. You can pay by direct debit. Or you transfer the amount yourself. With monthly payment, direct debit is mandatory.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. De verzekering stopt ook wanneer u weer terugkeert naar uw land van herkomst.
The insurance starts on the date stated on the policy schedule. Do you not pay the premium on time? Then we can stop the insurance. The insurance also stops when you return to your country of origin.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan via uw adviseur en direct bij De Goudse. U kunt uw opzegging mailen naar expatriates@goudse.com.
After the first year, you can cancel the insurance on any day, with a notice period of one month. This can be done via your advisor and directly at De Goudse. You can email your cancellation to expatriates@goudse.com.