Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Kun je onverwachts niet op reis of moet je een reis afbreken? Dan vergoedt deze verzekering de kosten die je niet terugkrijgt. Ook krijg je een vergoeding bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.

Wat is verzekerd?

Op deze kaart staan de belangrijkste annuleringsredenen. Je krijgt ook een vergoeding bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.

Gezondheid

Wij vergoeden je annuleringskosten als je je reis moet annuleren of onderbreken als gevolg van overlijden, een ongeval, een ernstige ziekte of een onverwachte medische behandeling. Of als je door complicaties bij zwangerschap niet kunt reizen.

Familie

De verzekering biedt dekking als een familielid in de 1e, 2e of 3de graad overlijdt, en biedt dekking als familie in de 1ste of 2de graad in een levensbedreigende situatie komt. Er zijn meer gebeurtenissen in de familiesfeer die binnen de dekking van de verzekering vallen, zoals een echtscheiding. Kijk voor het volledige overzicht in de polisvoorwaarden.

Werk

We keren uit als je de reis annuleert omdat je een nieuwe baan hebt gekregen nadat je werkloos bent geweest. Of als je buiten je schuld ontslagen bent. Of als je voor je werk plotseling terugmoet (noodgeval).

Woning

Wij vergoeden je annuleringskosten als je je reis annuleert omdat je onverwacht een huurwoning toegewezen krijgt waarvoor je minimaal 6 maanden stond ingeschreven. Of als je schade hebt aan je woning waardoor je genoodzaakt bent thuis te blijven of terug te keren van je vakantieadres.

Zelf samengestelde reizen

Heb je zelf alle onderdelen van je reis los van elkaar geboekt? Ook voor deze reizen vergoedt deze verzekering de annuleringskosten als je door een van de verzekerde gebeurtenissen jereis moet annuleren of afbreken.

Wat is niet verzekerd?

Er is geen dekking als de reden van de annulering op het moment van het aanvragen van de verzekering te voorzien was. Wij keren ook niet uit als je ons opzettelijk probeert te misleiden (fraude).

Ramp op de reisbestemming

Annulering wegens een natuurramp, epidemie of aanslag in het vakantieland is niet verzekerd. Ook niet als de Nederlandse overheid een negatief reisadvies, code oranje of rood, afgeeft. De reisorganisatie of het Calamiteitenfonds vergoedt soms (een deel van) de schade.

Roekeloos gedrag

We bieden geen dekking als je een geldige annuleringsreden overkomt, maar het veroorzaakt is door roekeloosheid, opzet, het plegen van een misdrijf pleegt, deelname aan een vechtpartij of als gevolg van het gebruik van alcohol of drugs.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Moet je je reis annuleren/afbreken omdat je reisgenoot iets overkomt? Dan vergoeden wij je annuleringskosten alleen als je reisgenoot een eigen annuleringsverzekering heeft, de gebeurtenis verzekerd is op zowel jouw als zijn annuleringsverzekering en zijn verzekering jouw annuleringskosten niet vergoed.

Maximale vergoeding

De maximale vergoeding is afhankelijk van de dekkingsvariant die u kiest. We hebben 3 varianten. Maximaal  1.000,- per verzekerde en  3.500,- per reis.
Maximaal  1.500,- per verzekerde en  5.250,- per reis.
Maximaal  2.500,- per verzekerde en  8.750,- per reis.

Maximaal 45 reisdagen vergoed

Bij eerdere terugkeer naar Nederland door een gedekte gebeurtenis vergoeden wij je aandeel in de reissom per dag voor elke niet benutte vakantiedag. Dit berekenen wij vanaf de dag dat je bent teruggekeerd in Nederland, tot een maximum van 45 dagen.

De verzekering te laat afgesloten

Als de verzekering meer dan 14 dagen na het boeken van een reis wordt afgesloten, dan is er geen dekking voor die reis.

Waar ben ik gedekt?

Annuleren kan alleen voor reizen die starten vanuit Nederland. Het kan dan wel zijn dat je eventuele vlucht – na maximaal één overnachting – vertrekt uit Duitsland, België, Engeland, Frankrijk of Luxemburg. De reisbestemming maakt niet uit.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Je verzekering begint op de ingangsdatum op uw polisblad en eindigt wanneer je de verzekering opzegt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen via je adviseur.