Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze natura verzekering krijgt u altijd juridische hulp van Brandmeester Advocaten en Jursiten B.V. (kort: BrandMR) bij een onverwacht conflict. Ook krijgt u een vergoeding voor proceskosten, kosten van onafhankelijke deskundigen etc.
U kiest zelf waarvoor u wel of niet verzekerd bent. U kunt kiezen uit verschillende opties.
Juridische hulp als u schade wilt verhalen die u in het verkeer heeft opgelopen. Bijvoorbeeld schade aan uw auto door iemand anders.
Verzekerd zijn ook conflicten naar aanleiding van deelname aan het verkeer als u loopt of fietst.
Juridische hulp als u letselschade op een ander wilt verhalen, en u deze aanvullende dekking heeft meeverzekerd. Bijvoorbeeld na een aanrijding, arbeidsongeval, of door een medische fout.
Juridische hulp bij een conflict over huur, (ver)koop of (ver)bouw van uw woning. Of conflicten met buren of de overheid over uw woning.
Juridische hulp bij een conflict met werkgever of uitkeringsinstantie.
BrandMR verleent u rechtsbijstand als u een conflict heeft dat verband houdt met een mondelinge of schriftelijke consumentenovereenkomst. hieronder vallen onder andere: reisovereenkomsten, overeenkomsten met telecom- of energiebedrijven, overeenkomsten voor aankopen via internet en overeenkomsten over medische behandelingen.
Ook krijgt u rechtsbijstand als u een conflict heeft met een onderwijsinstelling of een conflict over studiefinanciering.
Juridische hulp bij een conflict over uw persoonlijke staat, uw persoonlijke bevoegdheden of familiebetrekkingen. bv adoptie, ouderlijk gezag, erkenning van kinderen, curatele en bewind.
Ook juridische hulp bij een conflict over een erfenis is verzekerd.
Juridische hulp bij een beroepsprocedure tegen de Belastingdienst. Of bij een conflict over een tweede huis in het buitenland of vermogensbeheer.
Wanneer u een zaak aanmeldt gelden de voorwaarden die op dat moment van kracht zijn. De voorwaarden die eventueel van kracht waren toen de gebeurtenis, die heeft geleid tot de zaak, zich voordeed gelden niet.
Er geldt een wachttermijn van 3 maanden voor de basisdekking. Ook geldt er een wachttermijn van 3 maanden voor de volgende aanvullende dekkingen: 1) Verkeer, 2) Personen, familie en erfrecht en 3) Belasting en vermogen. Tot slot geldt er een wachttermijn van 6 maanden voor zaken over sociale zekerheid (bij de aanvullende dekking Arbeid en inkomen).
Er geldt geen eigen risico. Wel moet het conflict dat verzekerd is onder de basisdekking gaan om minimaal € 250,-. Voor conflicten die verzekerd zijn onder aanvullende dekkingen geldt geen miminaal belang. Bij een lager bedrag verleent BrandMR geen rechtsbijstand, maar is er wel recht op advies.
Uw zaak wordt altijd behandeld door BrandMR. U krijgt dan volledige vergoeding. Mocht u bij het voeren van een procedure een externe rechtshulpverlener willen? Dan kan dit, alleen betaalt u hiervoor een eigen bijdrage van € 50,- per uur. Daarnaast wordt hiervoor maximaal € 10.000,- vergoed.
Wanneer u gebruik wilt maken van een externe rechtshulpverlener, dan schakelt BrandMR deze voor u in. Als u zelf een externe rechtshulpverlener inschakelt, zonder dit met BrandMR te overleggen, dan krijgt u geen vergoeding.
Dat is afhankelijk van de dekking en het soort conflict. U bent in ieder geval verzekerd voor conflicten in Nederland.
Soms heeft u dekking in Europa en soms in de hele wereld. Meer informatie hierover vindt u in de polisvoorwaarden.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij BrandMR voordat u andere acties onderneemt.
U meldt bij BrandMR alle gegevens, feiten en omstandigheden die tot de gebeurtenis hebben geleid, zodat zij kunnen beoordelen of u voor deze zaak recht heeft op rechtsbijstand
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand. Dit kan schriftelijk of via onze website: https://schade.mijngoudse.nl/