Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade als u op reis bent. Er is geen maximale reisduur van toepassing. U kunt de verzekering afsluiten voor uzelf, uw partner en/of kinderen. De hoogte van de verzekerde bedragen is afhankelijk van uw gekozen dekking: Standaard, Optimaal, Excellent of Excellent Plus.
Uw bagage is verzekerd tijdens een reis met een overnachting en u heeft recht op annuleringskosten wanneer u om een gedekte gebeurtenis af moet zien van een geboekte reis of deze voortijdig moet beeindigen.
In het woonland bent u alleen verzekerd als: – het gaat om een meerdaagse reis; en
– de reis vooraf is geboekt en dit met boekingsbevestigingen kan worden aangetoond; en
– de verzekerde verblijft in een onderkomen dat bestemd is voor reizigers en toeristen.
Verzekerd voor een dagwaarde tot maximaal € 4.000,- (Standaard), € 5.000,- (Optimaal), € 7.500,- (Excellent) of € 15.000,- (Excellent Plus). Voor het bepalen van de dagwaarde gebruiken we een afschrijvingslijst.
Wilt u meer informatie over de bagagedekkingen en over de vergoeding in geval van schade aan bagage? Dit kunt u vinden in de voorwaarden en in de afschrijvingslijst die wij gebruiken.
Gaat u bijvoorbeeld op wintersport of duiken? Dan vergoeden we ook schade aan huurmateriaal. Dit is verzekerd tot € 500,- (Standaard), € 700,- (Optimaal), € 900,- (Excellent) of € 2.000,- (Excellent Plus).
Deze dekking vergoedt de kosten die het reisbureau of de reisorganisatie u in rekening brengt bij een annulering. Ook als u een reis moet afbreken, of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur, krijgt u een vergoeding.
Zie voor een overzicht van de dekkingen van deze aanvullende verzekering de verzekeringskaart ‘Doorlopende annuleringskostenverzekering Expat Pakket Individueel’.
Heeft uw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is uw reis wel verzekerd.
U bent niet verzekerd als u onzorgvuldig met uw spullen omgaat.
Deze verzekering biedt geen vergoedingen voor ziektekosten. Als u de ziektekostenverzekering van het Expat Pakket Individueel neemt heeft u wereldwijd dekking.
Er is geen dekking mogelijk voor pech met eigen vervoer, zoals auto, camper, motor of boot.
Deze verzekering biedt geen ongevallenuitkering. Als u de (Gezins)ongevallenverzekering van het Expat Pakket Individueel neemt heeft u wereldwijd dekking.
Als u ons opzettelijk probeert te misleiden.
Er is geen dekking voor schade die het gevolg is van molest, terrorisme of kwaadwillige besmetting.
Is uw bagage vermist of gestolen? Doe dan onmiddellijk aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval plaatsvond. Is uw bagage tijdens het vervoer, bijv. een vlucht, beschadigd of vermist? Laat dan een P.I.R. (Property Irregularity Report) opmaken door de vervoerder. Doet u dit niet? Dan kan het zijn dat er geen recht is op een uitkering.
Wanneer u eerder moet terugkeren neemt u vooraf contact op met De Goudse Alarmcentrale. Het telefoonnummer is +31 182 544 557.
Voor de dekkingen Standaard, Optimaal en Excvellent geldt een eigen risico van € 50,- per gebeurtenis bij schade aan bagage. De Excellent Plus dekking heeft geen eigen risico.
U heeft wereldwijd dekking.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Heeft u schade? Informeer ons dan zo snel mogelijk, dit kan via claims@goudse.com. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
De verzekering begint op de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. De verzekering stopt ook wanneer u definitief terugkeert naar Nederland.
Na het eerste jaar, en bij definitieve terugkomst naar Nederland kunt u de verzekering dagelijks opzeggen via uw adviseur.
U kunt uw opzegging ook schriftelijk sturen naar De Goudse, Postbus 9, 2800 MA Gouda.