Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade als je op reis bent. De Special ISIS verzekering geldt voor de duur van de reis. Je kunt de verzekering afsluiten voor jezelf, je partner en/of kinderen. Of voor andere reisgenoten met wie je op reis gaat.
Wij streven naar tevreden klanten. Heb je toch een klacht? Neem dan contact op met ons. Meestal komen we er samen uit. Als dat niet zo is, kun je je klacht voorleggen aan: Klachtencommissie De Goudse, Postbus 9, 2800 MA Gouda. De Klachtencommissie neemt een beslissing. Meer over de procedure vind je in de voorwaarden.
Bij een ongeluk, ziekte of overlijden verleent onze Alarmcentrale hulp. Zij regelt en verzorgt de noodzakelijke medische begeleiding tijdens de terugreis en geeft advies. Je bent ook verzekerd voor onverwachte extra reis- en verblijfskosten, bijvoorbeeld als een familielid overlijdt en u eerder terug moet keren.
We vergoeden de geneeskundige kosten van onverwachte direct noodzakelijke behandelingen. Dit product heeft twee dekkingsopties. Bij de optie Extra is de vergoeding van geneeskundige kosten aanvullend op je zorgverzekering (secundaire dekking). Met de optie All-in is de vergoeding niet aanvullend op een zorgverzekering (primaire dekking).
De optie All-in is alleen beschikbaar zolang je jonger bent dan 55 jaar. Overleg voor je een behandeling in een ziekenhuis ondergaat altijd vooraf met onze alarmcentrale (indien mogelijk). Zij zijn 24/7 bereikbaar op +31 182 544 555. Ben je in de Verenigde Staten? Bel dan +1 800 694 9832.
Je bent verzekerd voor een dagwaarde tot maximaal € 1.500,- met de Standaardekking, maximaal € 2.500,- met de Superdekking en maximaal € 4.000,- met de Super+ dekking. Per item kunnen lagere maximale vergoedingen van toepassing zijn. Voor het bepalen van de dagwaarde gebruiken we een afschrijvingslijst.
Een overzicht vind je hier.
Je krijgt geen vergoeding als je niet goed voor je bezittingen zorgt of er onvoorzichtig mee bent en hierdoor schade is ontstaan.
Ga je bijvoorbeeld op wintersport of duiken? En heb je medische kosten en bagage meeverzekerd? Dan vergoeden we medische kosten bij een ongeluk. Bij schade of diefstal van materiaal is er alleen dekking voor eigen materiaal, de dekking is maximaal € 275,- bij de Standaardekking, € 350,- bij de Superdekking en € 500,- bij de Super+ dekking.
Niet gedekt zijn schade door normaal gebruik en slijtage. Of schade door onvoldoende zorg.
Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een vast bedrag uit.
Invaliditeit betekent geheel of gedeeltelijk blijvend (functie)verlies van een deel of orgaan van uw lichaam. Zoals bijvoorbeeld uw gehoor.
Heeft jouw bestemming een negatief reisadvies (code rood) van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is je reis wel verzekerd. Er gelden wel een aantal beperkingen. Zie hiervoor de extra informatie.
De vergoeding voor geneeskundige kosten incl. eventuele medische evacuatie is maximaal € 75.000,-. De vergoeding voor het transport van het stoffelijk overschot is maximaal € 10.000,-. En de vergoeding bij overlijden of invaliditeit door een ongeval vervalt.
Alleen met de Super- en Super+ dekking is rechtsbijstand meeverzekerd. Heb je een geschil over een schriftelijke overeenkomst die je hebt gesloten in rechtstreeks verband met je reis? Of wil je een schade verhalen die is ontstaan tijdens je reis? Voor rechtshulp binnen Europa vergoeden we kostprijs, buiten Europa is het gemaximeerd op € 5.000,-.
Je kunt deze rechtsbijstandsverzekering alleen gebruiken voor geschillen waarbij jouw financieel belang minimaal € 250,- is.
Pech met een voertuig tijdens je reis kan niet worden meeverzekerd op deze verzekering.
Deze verzekering heeft geen dekking voor annuleringskosten. Er kan wel een Annuleringskostenverzekering worden bijgesloten. Vraag hiernaar bij je ISIS-adviseur.
Schade is niet gedekt als die ontstaat tijdens een van de volgende verblijfssituaties in het buitenland: als expatriate, emigrant of als werknemer met een lokale arbeidsovereenkomst en een salaris hoger dan een modaal salaris in dat land. Wanneer je in het buitenland een "bijbaantje" hebt, of als au pair werkt of vrijwilligerswerk doet dan is er wel dekking. Twijfel je? Neem dan contact op met je ISIS-adviseur.
Er is geen dekking voor schade, verlies of diefstal van je telefoon met de Standaarddekking.
Lees onze polisvoorwaarden voor alle uitsluitingen
Je bent bijvoorbeeld niet verzekerd als de schade samenhangt met het gebruik van alcohol of drugs, als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Of als je ons opzettelijk probeert te misleiden (fraude).
Is je bagage vermist of gestolen? Doe dan onmiddellijk aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval plaatsvond. Is je bagage tijdens het vervoer, bijv. een vlucht, beschadigd of vermist? Laat dan tijd een P.I.R. (Property Irregularity Report) opmaken door de vervoerder. Doe je dit niet? Dan kan het zijn dat er geen recht is op een uitkering.
Bij repatriëring, ziekenhuisopname en bij eerdere terugkeer op medische indicatie neem je vooraf contact op met De Goudse Alarmcentrale.
De Standaarddekkking heeft een eigen risico per gebeurtenis van € 75,- voor bagage en € 50.- voor geneeskundige kosten gemaakt in het buitenland. De Superdekkking heeft een eigen risico per gebeurtenis van € 50,- voor bagage en niet voor geneeskundige kosten gemaakt in het buitenland. De Super+ dekkking heeft geen eigen risico voor bagage en ook niet voor geneeskundige kosten gemaakt in het buitenland.
Bij een tussentijds bezoek aan Nederland is er een eenmalig eigen risico van € 70,- voor geneeskundige kosten.
Je kunt de rechtsbijstandsverzekering alleen gebruiken voor geschillen waarbij jouw financieel belang minimaal € 250,- is. Er geldt geen eigen risico als je zaak in behandeling wordt genomen.
De maximale vergoeding voor telefoons (€ 200,- bij de Super-dekking en € 400,- bij de Super+-dekking) geldt voor de totale duur van de verzekering inclusief verlengingen en dus niet per gebeurtenis.
Verlies en vermissing van de telefoon zijn niet verzekerd.
Wij kunnen bepalen dat de behandeling in Nederland moet worden uitgevoerd als de verwachte duur van de behandeling en verpleging langer is dan 60 dagen of als de kosten van de behandeling in het buitenland meer dan € 5.000,- hoger zijn dan in Nederland.
Als je uitgeschreven bent moet je je direct na terugkomst in Nederland weer inschrijven in het basisregister en aanmelden voor een basiszorgverzekering.
De medische evacuatie mag geen verhoogd medisch risico veroorzaken.
Je kiest zelf voor dekking in Europa, Wereld exclusief de VS of Wereld inclusief de VS afhankelijk van je reisbestemming.
Soms volstaat de regio Wereld exclusief de VS terwijl je toch naar de VS gaat. Dit is het geval tijdens een stop-over (maximaal 2 dagen) en tijdens toeristische reizen van maximaal 14 dagen. Maak je een toeristische reis die in totaal langer 6 maanden of langer is? Dan heb je maximaal 90 dagen dekking voor verblijf in de VS als onderdeel van die reis.
Als je de verzekering aanvraagt moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Ook verwachten we dat je zoveel mogelijk doet om schade te voorkomen en te beperken (let goed op je spullen). Heb je toch schade? Stuur dan zo snel mogelijk een mail naar claims@goudse.com. Heb je een noodgeval? Bel dan onze alarmcentrale +31 182 544 555
Zorg ervoor dat je voordat je overgaat tot het aankopen van deze verzekering goed geinformeerd bent. Op onze website vind je een brochure en de voorwaarden. En heb je vragen? Dan beantwoordt een ISIS-adviseur die graag voor je. Je vindt deze op onze website.
Je betaalt premie per persoon en per vakantiedag. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.
Je kunt de verzekering afsluiten voor maximaal een jaar. Als je langer in het buitenland blijft, kun je de verzekering verlengen. De totale aaneengesloten verzekeringsduur is maximaal vier jaar. Verlenging van je verzekering kan alleen via je ISIS-adviseur.
Let op! Je moet op tijd verlengen, dus vóór de einddatum die staat op je polisblad. Ben je te laat? Dan wordt de verlenging geaccepteerd op dezelfde manier als een nieuwe verzekering geaccepteerd wordt. Dit betekent dat je niet verzekerd bent voor schade die is ontstaan door, of voortvloeit uit, gebeurtenissen die voor de verlengingsdatum hebben plaatsgevonden.
De verzekering stopt vanzelf op de einddatum op je polisblad.
Is de oorspronkelijke duur van de verzekering langer dan drie maanden? En kom je minimaal één maand vóór de afloop van de verzekering al terug? Dan heb je recht op teruggave van een deel van je premie. Geef dit dan aan ons door met het bewijs van eerdere terugkeer en je rekeningnummer.