Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade als u op reis bent, zowel tijdens zakelijk als privéreizen. Een reis mag maximaal 180 dagen duren. U kunt de verzekering afsluiten voor uzelf, uw partner en/of kinderen. U kunt de reisverzekering uitbreiden met de onderdelen geneeskundige kosten, ongevallen en automobilistenhulp. Ook kunt u extra annuleringskostendekking, een zaakwaarnemer en avontuurlijke sporten meeverzekeren.

Wat is verzekerd?

Bij een ongeluk, ziekte of overlijden verleent onze Alarmcentrale hulp. Zij regelt en verzorgt de noodzakelijke medische begeleiding tijdens de terugreis en geeft advies. U bent ook verzekerd voor onverwachte extra reis- en verblijfskosten, bijvoorbeeld als een familielid overlijdt en u eerder terug moet keren.

Keuze: medisch

U heeft recht op vergoeding van kosten voor een spoedeisende en onverwachte medische behandeling in het buitenland. Het is noodzakelijk dat u een Nederlandse zorgverzekering hebt. Het verplichte eigen risico van uw zorgverzekering valt ook onder de dekking.

Bagage

U bent verzekerd tegen schade door diefstal, beschadiging of verlies. Uw spullen zijn verzekerd voor een dagwaarde tot maximaal  6.000,-. Geld en geldswaardig papier zijn verzekerd tot maximaal  500,-. Voor het bepalen van de dagwaarde gebruiken we een afschrijvingslijst.

Keuze: bijzondere sporten

Gaat u avontuurlijke sporten beoefenen op uw reis? En heeft u medische kosten en ongevallen meeverzekerd? Dan vergoeden we bij een ongeluk medische kosten aanvullend op uw zorgverzekering en een eventuele ongevallenuitkering.

Keuze: ongevallen

Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een vast bedrag uit.

De verzekerde bedragen zijn:

− bij overlijden  30.000,-
− bij invaliditeit maximaal  75.000,-

Doorlopende annuleringsverzekering

Heeft u een reis geboekt, maar kunt u onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de (boekings)kosten die u al heeft gemaakt en niet terugkrijgt. Ook als u een reis moet afbreken, of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur, krijgt u een vergoeding.

Reisadvies van de overheid

Heeft uw bestemming een code oranje? Dan bent u volledig verzekerd tijdens zakelijke reizen. Tijdens privereizen is er dan alleen dekking voor schade die geen verband houdt met de oorzaak van de code oranje.

Heeft uw bestemming een code rood? Dan vergoeden wij voor zakelijke en privéreizen alleen schade die geen verband houdt met de oorzaak waarvoor de code rood is afgegeven.

Keuze: pech op reis

Bij pech met eigen vervoer, zoals auto, camper, caravan of motor, bent u verzekerd van hulp door De Goudse Alarmcentrale. We vergoeden vervangend vervoer. En vervoer van uw kapotte vervoermiddel naar huis. Schade aan, of diefstal van uw vervoermiddel is niet verzekerd.

Rechtsbijstand

Met het onderdeel Rechtsbijstand bent u verzekerd van de deskundige hulp van BrandMr. Heeft u een geschil over een schriftelijke overeenkomst die u heeft gesloten in rechtstreeks verband met uw reis? Of wilt u schade verhalen die is ontstaan tijdens uw reis? Dan kunt u beroep doen op BrandMr.

Wat is niet verzekerd?

Schade door het beoefenen van gevaarlijke sporten, dit zijn sporten met een bovengemiddeld hoog risico. In de polisvoorwaarden staat welke sporten gevaarlijk zijn.

Uitgesloten sectoren

U bent niet verzekerd tijdens reizen met uitvoerende werkzaamheden in de sectoren internationaal transport en personenvervoer, offshore, bouw en schoonmaak. Of met werkzaamheden als sportleraar of professionele wedstrijdsporter.

Opzettelijk of roekeloos

U bent niet verzekerd als er sprake is van opzet of roekeloosheid.

Eigen vakantieverblijf in Nederland

Er is geen dekking tijdens een verblijf in een woning of vakantieverblijf in Nederland van uzelf.

Overige uitsluitingen

Lees onze polisvoorwaarden voor alle uitsluitingen.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

U krijgt geen vergoeding als u niet goed voor uw bezittingen zorgt of er onvoorzichtig mee bent. Ook moet u er alles aan doen om schade te voorkomen en te verminderen. Uw bezittingen en vooral uw waardevolle papieren en waardevolle of breekbare zaken bergt u op de veiligste plaats op die op dat moment beschikbaar is.

Eigen risico

Voor het onderdeel Bagage geldt een eigen risico van  100,- per gebeurtenis. U kunt dit eigen risico ook afkopen tegen extra premie.

Maximale vergoedingen bagage

Diverse spullen hebben een maximale vergoeding. Dit geldt onder andere voor telefoons, laptops, sieraden, horloges, (zonne)brillen, fietsen, luxe kleding en muziekinstrumenten. Alle maximale vergoedingen staan in de voorwaarden.

In Nederland

In Nederland bent u alleen verzekerd voor vooraf geboekte reizen met minimaal één overnachting.

Medisch

Het is noodzakelijk dat u een geldige Nederlandse zorgverzekering hebt. Geneeskundige kosten zijn alleen verzekerd als de noodzaak voor de medische zorg tijdens uw reis is ontstaan en u kon dit niet voorzien toen u op reis ging.

Wij vergoeden het vrijwillig verhoogd eigen risico op de zorgverzekering niet.

Ongevallen

Bij een ongeval met een motor of scooter geldt een lagere vergoeding.

BIj overlijden is de vergoeding als de verzekerde een helm droeg  15.000,-. (zonder helm is het  2.500,-).
Bij blijvende invaliditeit is de vergoeding als de verzekerde een helm droeg maximaal  25.000,-. (zonder helm is het maximaal  5.000,-).

Reis voor stage, school of studie

Er is alleen dekking voor een reis in verband met stage, school en/of studie als deze niet langer duurt dan 30 dagen.

De Goudse Alarmcentrale

Als u in verband met een medische noodzaak een ambulancevlucht nodig heeft, dan moet altijd vooraf toestemming gevraagd worden aan de Goudse Alarmcentrale. Het telefoonnummer is +31 182 544 555.

Waar ben ik gedekt?

U kiest zelf voor dekking in Europa of wereldwijd. Tot Europa rekenen we ook alle landen aan de Middellandse Zee. In Nederland bent u alleen verzekerd als u minimaal één betaalde overnachting hebt geboekt.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kunt u via een automatische incasso of u kunt het bedrag zelf over maken.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kan De Goudse de verzekering beëindigen. De verzekering eindigt ook als de verzekerde definitief buiten Nederland woont.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen via uw adviseur.