Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt medisch noodzakelijke kosten die zijn ontstaan door een ongeval of ziekte, en biedt dekking voor hulp en vergoedt de kosten van noodsituaties tijdens een verblijf in het buitenland.
De medische kosten betaalt de verzekerde eerst zelf en declareert daarna bij ons. Bij bedragen vanaf € 1.000,- betalen we op uw verzoek de zorgverlener rechtstreeks.
Noodzakelijke medische kosten. Het gaat om kosten die redelijk en gebruikelijk zijn. De dekking SOS-hulpverlening geeft 24/7 toegang tot De Goudse Alarmcentrale. Die helpt bij ziekte, ongeval of overlijden.
In de polisvoorwaarden en op het dekkingsoverzicht vindt u een volledig overzicht van de gedekte medische zorg.
We vergoeden maximaal € 3.000.000,- per verzekerde voor de behandelingen die horen bij dezelfde ziekte(n) of hetzelfde ongeval.
En we vergoeden maximaal € 1.000.000,- voor SOS-hulpverlening.
De kosten voor (specialistische) poliklinische behandelingen en/of onderzoeken worden volledig vergoed.
De kosten voor een opname in een standaard eenpersoons ziekenhuiskamer worden vergoed voor maximaal 365 dagen per ziektegeval.
We vergoeden de kostprijs.
We vergoeden maximaal € 1.500,-.
Wij vergoeden de kostprijs voor geneesmiddelen wanneer deze zijn voorgeschreven door een arts, tandarts of verloskundige en door een apotheek worden geleverd.
Het geneesmiddel moet in Nederland geregistreerd zijn en opgenomen in het Geneesmiddelenvergoedingssysteem.
We vergoeden de kostprijs voor de bevalling en de verloskundige.
Tijdens de eerste negen maanden dat u verzekerd bent vergoeden wij niet meer dan € 6.500,- voor alle kosten die gemaakt worden als gevolg van de zwangerschap en bevalling.
We vergoeden de kosten van orgaantransplantatie. We moeten vooraf toestemming geven.
Wij vergoeden:
- brillenglazen of contactlenzen met een sterkte van minimaal plus of min 1.5 tot de maximale € 100,- per verzekerde per jaar.
- gehoortoestellen tot maximaal € 750,- per 5 verzekeringsjaren.
Wij vergoeden de kosten van behandeling door een fysiotherapeut op basis van een doorverwijzing van een huisarts of specialist. We vergoeden 30 behandelingen per verzekerde per verzekeringsjaar.
Wij vergoeden 75% van de kosten voor psychologische en/of psychiatrische zorg met een maximum van € 2.000,- per verzekeringsjaar voor alle verzekerden samen.
Wij vergoeden de kosten van diverse preventieve onderzoeken. Bijvoorbeeld onderzoek naar prostaat- of borstkanker. In de polisvoorwaarden staan alle preventieve onderzoeken en wanneer deze worden vergoed.
We vergoeden de kostprijs.
We vergoeden de kostprijs.
We vergoeden reis- en verblijfkosten tot maximaal € 7.500,- per verzekeringsjaar als deze kosten worden gemaakt in verband met het overlijden of een ernstige ziekte van een familielid in de eerste of tweede graad. Of voor het over laten komen van maximaal twee personen als een verzekerde in een ziekenhuis is opgenomen en in levensgevaar verkeert.
We vergoeden maximaal € 25.000,- per polis per gebeurtenis.
Schade ontstaan doordat de verzekerde:
- een misdrijf pleegt;
- opzettelijk of roekeloos handelt;
- deelneemt aan vechtpartijen;
- alcohol of drugs gebruikt;
- gevaarlijke/professionele sporten uitoefent.
Onder andere de volgende behandelingen zijn niet verzekerd:
- cosmetische chirurgie voor persoonlijke behoefte;
- tandheelkundige hulp als er géén sprake is van een ongeval. (Dit kan aanvullend worden meeverzekerd).
We vergoeden geen kosten voor executive en deluxe kamers of voor andere luxe kamers en suites.
In de polisvoorwaarden en op het premie- en dekkingsoverzicht vindt u voor sommige behandelingen een maximale vergoeding.
Het eigen risico is naar keuze € 0, € 250 of € 500 per gezin per verzekeringsjaar. Voor SOS-hulpverlening geldt geen eigen risico.
Als de zwangerschap al vastgesteld is voor de ingangsdatum van de verzekering dan vergoeden wij niet meer dan € 6.500,- voor alle kosten die de eerste negen maanden van de verzekering gemaakt worden als gevolg van de zwangerschap en bevalling.
In regio's C en D (Zie: Waar ben ik gedekt?) geldt voor kinderen die geboren zijn nadat de verzekering is ingegaan voor aangeboren afwijkingen een maximaal verzekerd bedrag van € 1.000.000,- per ziektegeval.
In de volgende situaties moet de verzekerde - indien mogelijk – altijd vooraf contact opnemen met De Goudse Alarmcentrale:
– ziekenhuisopname.
– na diagnose voor een langdurig behandeltraject.
Het telefoonnummer van De Goudse Alarmcentrale is +31 182 544 557 en voor de VS is het 001 800 694 9832.
Als de verzekerde geen toestemming heeft dan kan dat gevolgen hebben voor de uitkering.
Als u voor een (poli)klinische behandeling in een ziekenhuis in de V.S. geen gebruik maakt van het netwerk van GMMI dan vergoeden wij maximaal 80% van de kosten. Dit geldt alleen als u in staat was om vooraf contact op te nemen met de alarmcentrale.
Na de 67e verjaardag wordt de dekking niet meer verlengd. De dekking eindigt daarom tussen de 67e en 68e verjaardag. De precieze datum van beëindiging is de datum waarop de verzekering weer verlengd zou worden.
Voor geneesmiddelen die niet voorkomen in het geneesmiddelenvergoedingssyteem (GVS), maar wel zijn goedgekeurd in het land van verblijf of in Nederland geldt een maximale vergoedingsduur van 12 maanden.
Als u in een risicogebied bent waarvoor door de Rijksoverheid code rood is afgegeven, vergoeden we maximaal € 75.000,- voor een medisch noodzakelijke evacuatie.
De ziektekostendekking geldt in de gekozen regio.
Regio A: Europa
Regio B: Wereld exclusief Canada, China, Hong Kong, Japan, Singapore, de VAE en de V.S. (incl. regio A)
Regio C: Canada, China, Hong Kong, Japan, Singapore en de VAE (incl. regio’s A en B)
Regio D: V.S. (incl. regio’s A, B en C)
De dekking voor SOS-hulpverlening is wereldwijd.
Bij een verblijf buiten de regio vergoeden wij alleen de kosten voor medisch noodzakelijke zorg als deze zorg niet kan wachten tot het moment waarop de verzekerde volgens plan weer zou terugkeren. De noodzaak voor de medische zorg moet tijdens uw reis zijn ontstaan en mag niet te voorzien zijn geweest toen u op reis ging.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Hebben uw expats medische kosten? Dan informeren zij ons zo snel mogelijk, dit kan via claims@goudse.com. Geef veranderingen in hun situatie zo snel mogelijk aan ons door.
U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.
De verzekering begint voor een expat en eventuele gezinsleden op de datum die op hundekkingsoverzicht staat. Is de premie niet tijdig betaald? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
De dekking eindigt voor expats altijd wanneer zij defintief terugkeren naar Nederland.
Na de overeengekomen contractsperiode, deze is maximaal 3 jaar. U kunt opzeggen via uw adviseur.