Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt medisch noodzakelijke kosten die zijn ontstaan door een ongeval of ziekte, en biedt dekking voor hulp en vergoedt de kosten van noodsituaties tijdens een verblijf in het buitenland.

Wat is verzekerd?

Noodzakelijke medische kosten. Het gaat om kosten die redelijk en gebruikelijk zijn. De dekking SOS-hulpverlening geeft 24/7 toegang tot De Goudse Alarmcentrale. Die helpt bij ziekte, ongeval of overlijden.

Verzekerd bedrag

We vergoeden maximaal  2.000.000,- per verzekerde voor de behandelingen die horen bij dezelfde ziekte(n) of hetzelfde ongeval.

En we vergoeden maximaal  1.000.000,- voor SOS-hulpverlening.

Ziekenhuis

De kosten voor (specialistische) poliklinische behandelingen en/of onderzoeken worden volledig vergoed.

De kosten voor een opname in een standaard meerpersoons ziekenhuiskamer worden vergoed voor maximaal 365 dagen per ziektegeval.

Huisarts

We vergoeden de kostprijs.

Tandheelkundige hulp na een ongeval

We vergoeden maximaal  750,-.

Geneesmiddelen (Medicijnen)

Wij vergoeden de kostprijs voor geneesmiddelen wanneer deze zijn voorgeschreven door een arts, tandarts of verloskundige en door een apotheek worden geleverd.

Zwangerschap en bevalling

We vergoeden de kostprijs voor de bevalling en de verloskundige.

Orgaantransplantatie

We vergoeden de kosten van orgaantransplantatie. We moeten vooraf toestemming geven.

Fysiotherapie

Wij vergoeden de kosten van behandeling door een fysiotherapeut op basis van een doorverwijzing van een huisarts of specialist. We vergoeden 20 behandelingen per verzekerde per verzekeringsjaar.

Geestelijke gezondheidszorg

Wij vergoeden 50% van de kosten voor psychologische en/of psychiatrische zorg met een maximum van  2.000,- per verzekeringsjaar voor alle verzekerden samen.

Medisch noodzakelijke evacuatie

We vergoeden de kostprijs.

Repatriëring na overlijden

We vergoeden de kostprijs.

Extra reis- en verblijfkosten

We vergoeden reis- en verblijfkosten tot maximaal  7.500,- per verzekeringsjaar als deze kosten worden gemaakt in verband met het overlijden of een ernstige ziekte van een familielid in de eerste of tweede graad. Of voor het over laten komen van maximaal twee personen als een verzekerde in een ziekenhuis is opgenomen en in levensgevaar verkeert.

Opsporings- en reddingsacties

We vergoeden maximaal  25.000,- per polis per gebeurtenis.

Wat is niet verzekerd?

Schade ontstaan doordat de verzekerde:
- een misdrijf pleegt;
- opzettelijk of roekeloos handelt;
- deelneemt aan vechtpartijen;
- alcohol of drugs gebruikt;
- gevaarlijke/professionele sporten uitoefent.

Welke behandelingen zijn niet verzekerd?

Onder andere de volgende behandelingen zijn niet verzekerd:
- cosmetische chirurgie voor persoonlijke behoefte;
- alternatieve en preventieve geneeskunde;
- tandheelkundige hulp als er géén sprake is van een ongeval. (Dit kan aanvullend worden meeverzekerd).

Wanneer is er geen dekking in Nederland?

Er is geen dekking in Nederland als de verzekerde een verzekeringsplicht heeft voor de Nederlandse basisverzekering. En er is nooit dekking voor SOS-hulpverlening in Nederland.

Geen standaard kamer

We vergoeden geen kosten voor executive en deluxe kamers of voor andere luxe kamers en suites.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

In de polisvoorwaarden en op het premie- en dekkingsoverzicht vindt u voor sommige behandelingen een maximale vergoeding.

Eigen Risico

Het eigen risico is naar keuze  0,  250 of  500 per gezin per verzekeringsjaar. Voor SOS-hulpverlening geldt geen eigen risico.

Bestaande zwangerschap op de ingangsdatum

Als de zwangerschap al vastgesteld is voor de ingangsdatum van de verzekering dan vergoeden wij niet meer dan  4.000,- voor alle kosten die de eerste negen maanden van de verzekering gemaakt worden als gevolg van de zwangerschap en bevalling.

Kind geboren met een aangeboren afwijkingen

In regio's C en D (Zie: Waar ben ik gedekt?) geldt voor kinderen die geboren zijn nadat de verzekering is ingegaan voor aangeboren afwijkingen een maximaal verzekerd bedrag van  1.000.000,- per ziektegeval.

Vooraf toestemming van De Goudse Alarmcentrale

In de volgende situaties moet de verzekerde - indien mogelijk – altijd vooraf contact opnemen met De Goudse Alarmcentrale:
– ziekenhuisopname.
– na diagnose voor een langdurig behandeltraject.
Het telefoonnummer van De Goudse Alarmcentrale is +31 182 544 557 en voor de VS is het 001 800 694 9832.

Als de verzekerde geen toestemming heeft dan kan dat gevolgen hebben voor de uitkering.

Als u voor een (poli)klinische behandeling in een ziekenhuis in de V.S. geen gebruik maakt van het netwerk van GMMI dan vergoeden wij maximaal 80% van de kosten. Dit geldt alleen als u in staat was om vooraf contact op te nemen met de alarmcentrale.

Dekking eindigt op 67 jarige leeftijd

Na de 67e verjaardag wordt de dekking niet meer verlengd. De dekking eindigt daarom tussen de 67e en 68e verjaardag. De precieze datum van beëindiging is de datum waarop de verzekering weer verlengd zou worden.

Geneesmiddelen niet opgenomen in het geneesmiddelenvergoedingssysteem

Voor geneesmiddelen die niet voorkomen in het geneesmiddelenvergoedingssyteem (GVS), maar wel zijn goedgekeurd in het land van verblijf of in Nederland geldt een maximale vergoedingsduur van 12 maanden.

Medisch evacuatie uit risicogebied

Als u in een risicogebied bent waarvoor door de Rijksoverheid code rood is afgegeven, vergoeden we maximaal  75.000,- voor een medisch noodzakelijke evacuatie.

Waar ben ik gedekt?

De ziektekostendekking geldt in de gekozen regio.

Regio A: Europa
Regio B: Wereld exclusief Canada, China, Hong Kong, Japan, Singapore, de VAE en de V.S. (incl. regio A)
Regio C: Canada, China, Hong Kong, Japan, Singapore en de VAE (incl. regio’s A en B)
Regio D: V.S. (incl. regio’s A, B en C)

De dekking voor SOS-hulpverlening is wereldwijd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Hebben uw expats medische kosten? Dan informeren zij ons zo snel mogelijk, dit kan via claims@goudse.com. Geef veranderingen in hun situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Hoe en wanneer betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie maandelijks, per kwartaal, per half jaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over. Bij maandbetaling is automatische incasso verplicht.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint voor een expat en eventuele gezinsleden op de datum die op hundekkingsoverzicht staat. Is de premie niet tijdig betaald? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
De dekking eindigt voor expats altijd wanneer zij defintief terugkeren naar Nederland.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na de overeengekomen contractsperiode, deze is maximaal 3 jaar. U kunt opzeggen via uw adviseur.