Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering beschermt je bedrijf tegen schadeclaims als je bedrijf aansprakelijk wordt gesteld voor financiële schade die derden (waaronder je opdrachtgevers) lijden en die is ontstaan door een beroepsfout van je bedrijf, je medewerkers of door jezelf.

Wat is verzekerd?

Schade bij je opdrachtgever die ontstaat als je een beroepsfout maakt of verkeerd advies geeft.

Wie zijn verzekerd?

Je bedrijf, je medewerkers (ook uitzendkrachten, stagiaires of vrijwilligers), bestuurders, commissarissen en maten. Ook een bedrijf dat je inhuurt.

Extra informatie

De medewerkers, bestuurders, comissarissen en maten die uit dienst gaan blijven verzekerd.

Keuze: juridische hulp

Verzekerd zijn de kosten voor rechtsbijstand, een strafproces, tuchtprocedure of geschiloplossing zonder rechter.

Extra informatie

Deze kosten worden alleen vergoed als de schade verzekerd is en als wij toestemming hebben gegeven om de kosten te maken.

Keuze: inloop

Stelt iemand je ná de ingangsdatum van de verzekering aansprakelijk voor een fout die je vóór de ingangsdatum gemaakt hebt? Dan is dat verzekerd.

Extra informatie

Je moet kunnen aantonen dat je op het moment dat je de beroepsfout maakte voor beroepsaansprakelijkheid verzekerd was (bij een andre verzekeraar). Er is geen dekking voor beroepsfouten die je al kende.

Keuze: uitloop

Stelt iemand je ná het beeindigen van de verzekering aansprakelijk voor je fout vóór de einddatum? Dan is dat verzekerd.

Extra informatie

De uitloopdekking geldt voor de medewerkers, bestuurders, comissarissen en maten die inde periode dat je bij ons verzekerd bent geweest uit dienst zijn gegaan. De uitloopdekking geldt ook als je met je bedrijf gestopt bent.

Keuze: kantoorrisico

Met deze dekking bent je verzekerd als iemand je aansprakelijk stelt voor schade aan zijn spullen die u of uw medewerker heeft veroorzaakt.

Wat is niet verzekerd?

  • Schade door opzet of een misdrijf is niet verzekerd.

Kostenoverschrijding

Schade door overschrijding van de kosten door foute begrotingen of prijsberekeningen is niet verzekerd.

Opzet, fraude en vermogensdelicten

Schade die met opzet is veroorzaakt, of die het gevolg is van fraude of vermogensdelicten zoals diefstal, bedrog of valsheid in geschrifte.

Bestuurdersaansprakelijkheid

Niet verzekerd.

Extra informatie

Er is wel dekking voor de bestuurdersaansprakelijkheid voor de eigen stichting beheer derden gelden.

Opnieuw leveren product of dienst

Schade of kosten die worden gemaakt om de dienst opnieuw te leveren zijn niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Een schadeuitkering zal tot maximaal de verzekerde som op de polis worden voldaan door betrokken verzekeraars. De hoogte van de verzekerde som bepaalt daarmee voor een groot gedeelte het afgedekte risico

Eigen risico

voor deze verzekering geldt een eigen risico per aanspraak conform het polisblad

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt wereldwijd. Maar vaak exclusief USA/Canada, tenzij anders overeengekomen

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken. Meld schade zo snel mogelijk en geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Doorgaans eenmaal per jaar, tenzij anders overeengekomen (bijvoorbeeld per half haar). Per prolongatiedatum ontvangt u een premienota. 

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Opzeggen kan jaarlijks per eerst komende vervaldatum (rekening houdend met opzegtermijen) en doe je schriftelijk of per e-mail.