Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering dekt directe schade die u lijdt door het verloren gaan van waarden, of het ontstaan van een schuld als gevolg van fraude gepleegd door uw personeel en/of als gevolg van oplichting door derden (anderen dan uw personeel).
Met waarden bedoelen we onder andere contant geld, banksaldi, effecten, wissels, cheques, postzegels, toegangsbewijzen, cadeaubonnen, telefoonkaarten met een beltegoed, vervoerbewijzen en plaats- en toegangsbewijzen.
Onder de fraudeverzekering kunt u kiezen uit verschillende dekkingen die (mee)verzekerd kunnen worden. Op de polis ziet u voor welke dekkingen uw geld en/of geldswaardige papieren zijn verzekerd. Raadpleeg de (polis)voorwaarden of vraag advies aan uw verzekeringsadviseur
Een uitkering is nooit hoger dan het in de polis genoemde verzekerde bedrag. Raadpleeg voor de geldende limieten uw polis(voorwaarden) of vraag uw adviseur om advies.
Deze rubriek biedt dekking als uw personeel fraude pleegt en dekt schade die u lijdt door het verloren gaan van waarden, bijvoorbeeld als gevolg van valsheid in geschrifte, bedrog, oplichting of diefstal.
Deze rubriek biedt dekking als u wordt opgelicht door mensen die niet tot uw personeel behoren (derden). U wordt bijvoorbeeld betaald met cheques die later vals of gestolen blijken te zijn. Oplichting kan ook ontstaan als iemand door misleiding aanzet om een betaling te doen aan iemand anders dan degene waar het bedrag voor bestemd is.
Deze rubriek verzekert de waarden tegen schade als gevolg van fraude gepleegd door derden met behulp van computers. Computerfraude door derden is verzekerd als de schade is veroorzaakt door verduistering, valsheid in geschrifte, bedrog of oplichting.
Deze rubriek verzekert het verloren gaan van waarden als gevolg van oplichting doordat een andere persoon een valse identiteit heeft aangenomen door zich voor te doen als CEO, vennoot, maat of een ander lid van het personeel.
Aanvullend kan er gekozen worden voor het verzekeren van geld en/of geldswaardige papieren. Voor meer informatie zie Geld Op Maat https://www.hienfeld.nl/zakelijke-verzekeringen/geld
Schade die door u met opzet is veroorzaakt.
Schade veroorzaakt door een personeelslid van wie je op de hoogte bent dat deze zich als dader schuldig heeft gemaakt aan een vermogendelict of poging daartoe.
Schade die is veroorzaakt door een aardbeving.
Schade die het gevolg is van een atoomkernreactie.
Er kan een eigen risico van toepassing zijn op bepaalde dekkingen. Bekijk uw polis en voorwaarden om te zien welke beperkingen eventueel van toepassing zijn of vraag uw adviseur om advies.
Voor de dekking ‘fraude door personeel en oplichting door derden’ geldt een eigen risico. Het eigen risico is afhankelijk van de hoogte van het verzekerd bedrag voor deze dekking.
Deze verzekering biedt dekking in Nederland. Als er ook dekking buiten Nederland is, dan staat dit op de polis vermeld.
Voor de mee te verzekeren dekking ‘computerfraude door derden’ geldt dat de verzekering ook dekking biedt als de schade is ontstaan buiten Nederland.
U bent verplicht de gestelde vragen zo volledig mogelijk en naar waarheid te beantwoorden. Doe zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld de eventuele schade zo snel mogelijk en geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
De premie moet binnen 30 dagen na de notadatum betaald zijn. Betalen kan via een automatische incasso, via uw tussenpersoon of door het bedrag zelf over te maken.
De verzekering begint op de datum die vermeld is op de polis en loopt door totdat verzekeringnemer of assuradeuren de verzekering opzegt. Wordt de verzekering niet binnen de gestelde termijn betaald, dan vervalt de dekking. Assuradeuren kunnen de verzekering schorsen of de verzekering beëindigen.
Heb u uw fraude- en oplichtingsverzekering beëindigd en ontdekt u een schade? Dan vergoeden wij deze schade alleen als:
- die binnen de looptijd van de verzekering is ontstaan en
- die binnen twaalf maanden na afloop van de verzekering aan ons is gemeld.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kan via een brief of een e-mail bij jouw verzekeringsadviseur of rechtstreeks bij ons. De verzekering stopt dan een maand later.