Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering verzeker jij je tegen de gevolgen van hacking, systeeminbraak, verlies of diefstal van gegevens en cyberaanvallen. Daarnaast heb je 24 uur per dag toegang tot de experts van de Hienfeld Cyber Assist lijn bij een cyberincident.
Je kunt kiezen uit verschillende verzekerde bedragen.
24 uur per dag toegang tot het incident response team en de daarbij behorende crisiscoördinatie en vervolgdiensten om een incident op te lossen.
Aanspraken van derden in verband met een cyberincident of datalek inclusief de kosten van verweer.
Media-aansprakelijkheid
Bedrijfsschade als gevolg van een gedekt cyberincident. Hieronder valt ook het verlies van (bruto) omzet door bedrijfsstilstand, het inzetten van juridische diensten, IT experts en PR specialisten na een incident.
Kosten van onderzoek naar systeembeveiliging als gevolg van een gedekt cyberincident.
Dekking bij cyberafpersing, inclusief de kosten van adviseurs en losgeld.
Kosten van telefoonhacking.
Herstel van verloren of beschadigde digitale data, programma's of de website als gevolg van een gedekt cyberincident. Als het nodig is zullen systemen verbeterd worden om beter te beschermen tegen een nieuw incident.
De kosten die voortvloeien uit het onderzoek naar en melden van een datalek.
Vergoeding voor opgelegde toezichtmaatregelen zoals boetes.
Vergoeding voor verlies van geld van rekening door een gedekt cyberincident.
Vergoeding voor verlies van geld door CEO fraude/social engineering.
Vergoeding van schade aan personen of bedrijven in de Verenigde Staten of Canada is niet of slechts gelimiteerd gedekt.
Er is dekking tot het verzekerd bedrag op de polis. Voor sommige rubrieken geldt een sublimiet. Dit sublimiet staat op de polis.
Voor deze verzekering geldt per schade een eigen
risico zoals vermeld op het polisblad.
Bedrijfsschade wordt pas vergoed na het verstrijken van de wachttermijn die op de polis staat.
Wij stellen bepaalde preventie-eisen. Voldoe je daar niet aan, dan kan het gebeuren dat wij niet of slechts gedeeltelijk uitkeren.
Deze verzekering biedt overal ter wereld dekking.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld een schade zo snel mogelijk en geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk door.
De premie moet binnen 30 dagen na de notadatum betaald zijn. Betalen kan via een automatische incasso, via jouw tussenpersoon of je maakt zelf het bedrag over.
De verzekeringsdekking begint op de datum die op de polis staat. De verzekering loopt door totdat jij of wij de verzekering opzeggen. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kan dat gevolgen hebben voor de verzekeringsdekking.
Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kan via een brief of een e-mail bij jouw verzekeringsadviseur of rechtstreeks bij ons. De verzekering stopt dan een maand later.
Als we na de eerste contracttermijn nieuwe afspraken met jou hebben gemaakt, kan de verzekering alleen per contractvervaldatum opgezegd worden. De opzegtermijn is dan 2 maanden.