Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade die u overkomt tijdens uw privé-reis. De doorlopende reisverzekering is het gehele jaar geldig. Een reis mag maximaal 120 dagen duren. Verlengen is mogelijk. Reizen in verband met een stage of vrijwilligerswerk worden door ons als privé-reizen gezien.

Extra informatie

De verzekerde personen staan genoemd op uw polis: uzelf, uw echtgenoot of uw partner die duurzaam met u samenwoont en uw kinderen die duurzaam bij u inwonen. Ook als uw kinderen vallen onder de Wet Studiefinanciering en voor dagstudie buitenshuis wonen.

Wat is verzekerd?

SOS kosten: U krijgt altijd hulp van onze Alarmcentrale. Bij een ongeluk of ziekte regelen en vergoeden wij vervoer naar huis en hulp aan uw gezin. Bijvoorbeeld na een ongeval of bij overlijden.

Medisch

Wij vergoeden de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling, aanvullend op uw zorgverzekering. Overleg altijd eerst met de Alarmcentrale. Het is noodzakelijk dat u een Nederlandse zorgverzekering hebt. 

Extra informatie

Wij vergoeden het deel van de zorgkosten die uw zorgverzekering niet dekt. Het verplichte eigen risico valt ook onder de dekking.

Bagage

Verzekerd voor een dagwaarde tot maximaal € 5000,- per persoon. Sommige spullen zijn tot een maximumbedrag verzekerd o.a. laptops, foto-apparatuur € 1750,- / telefoons, smartphones inclusief beltegoed € 1000,- / golfuitrusting € 2000,- / duikuitrusting € 1500,- / sieraden € 1000,- / horloges € 1000,- / (zonne)brillen en contactlenzen € 750,-.

Extra informatie

Is een voorwerp gestolen, beschadigd of verloren gegaan en niet ouder een jaar? Dan krijgt u de nieuwwaarde vergoed. Dit betekent dat u een bedrag krijgt waarmee u een gelijkwaardig nieuw exemplaar van het voorwerp kunt kopen, met dezelfde kwaliteit.

Keuze: bijzondere sporten

Gaat u op wintersport? Kies dan voor uitbreiding wintersport. Dan vergoeden wij ook de kosten van hulpverlening zoals vervoer van de piste en een gipsvlucht. Bovendien is schade aan eigen of gehuurd ski- of snowboardmateriaal verzekerd tot € 5000,-.

Extra informatie

Langlaufen is standaard verzekerd, hiervoor hoeft u geen wintersportdekking af te sluiten. Als u door ziekte, ongeval, overlijden of een vervroegde thuisreis geen gebruik meer kan maken van door u vooruitbetaalde skilessen, skipassen en/of huur van sportuitrusting, dan vergoeden wij deze kosten voor de dagen dat u de lessen, passen of uitrusting niet heeft kunnen gebruiken.

Pech op reis

Bij pech met eigen vervoer, zoals auto of aanhanger, camper en motor, bent u verzekerd van hulp door de Alarmcentrale. Wij vergoeden vervangend vervoer. Als uw voertuig niet gerepareerd kan worden, wordt transport naar Nederland vergoed. Schade aan of diefstal van uw vervoermiddel is niet verzekerd.

Extra informatie

Als de enige bestuurder uitvalt door ziekte, ongeval of overlijden, dan zorgt de Alarmcentrale voor een vervangende bestuurder.

Ongevallen

Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een vast bedrag uit. Bij overlijden is dit € 37.500,- per verzekerde en bij blijvende invaliditeit € 50.000,- per verzekerde.

Extra informatie

De uitkering bij blijvende invaliditeit als gevolg van een verkeersongeval waarbij u zelf een motor of scooter bestuurde met een cilinderinhoud van meer dan 50 cc is maximaal € 25.000,-.

Keuze: doorlopende annuleringsverzekering

Heeft u een reis geboekt, maar kunt u onverwachts niet gaan. Dan vergoedt deze verzekering de kosten die u al hebt gemaakt en niet terugkrijgt. Ook als u een reis moet afbreken, of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur, krijgt u een vergoeding. U moet de Annuleringsdekking wel bijverzekeren vóór of binnen 14 dagen na het boeken van uw reis.

Extra informatie

Verzekerde redenen van annulering zijn o.a.: overlijden, ziekte of ongeval van de verzekerden of uw naaste familieleden of uw zakenpartner of uw beste vriend of familielid, complicaties zwangerschap, besmettelijke ziekte in land van bestemming, onverwachts werkloos, onverwachts een nieuwe baan, onverwachts een huurwoning, herexamen, echtscheiding na boeking van de reis of uw huis brandt af.

Reisadvies van de overheid

Heeft uw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Neem dan contact op met uw reisorganisatie.

Schade aan uw vakantieverblijf

Heeft u schade toegebracht aan uw vakantieverblijf of de inhoud daarvan. Dan vergoeden wij deze schade tot maximaal € 1.000,- per verzekerde.

Extra informatie

Bent u de sleutel van uw vakantieverblijf kwijtgeraakt of heeft u tijdens de reis een kluisje gehuurd en bent u daarvan de sleutel kwijt. Dan vergoeden wij de kosten van een nieuwe sleutel of het plaatsen van een nieuw slot tot maximaal  € 350,-.

Geld en andere betaalmiddelen

Bij verlies of diefstal van uw geld en/of waardepapieren heeft u recht op een vergoeding van maximaal € 500,- per verzekerde per reis. Daarbij geldt een maximum van € 1.000,- per reis voor alle verzekerden samen.

Bagage vertraging

Komt uw bagage op de heenreis te laat aan (minimaal 8 uur vertraging) en u moet hierdoor vervangende kleding of toiletartikelen kopen. Dan vergoeden wij deze aankopen tot maximaal € 250,- per verzekerde.

Wat is niet verzekerd?

  • Bij fraude of als u onzorgvuldig met uw spullen omgaat. U moet bijvoorbeeld uw bagage niet zonder toezicht neerzetten op plaatsen waar deze gemakkelijk kan verdwijnen. Heeft u dat laatste wel gedaan of bent u op een andere mannier onzorgvuldig met uw bagage omgegaan, dan vergoeden wij deze schade niet.

Zakenreis

Zakenreizen gericht op administratie en commerciële werkzaamheden zijn niet verzekerd. Hiervoor kunnen wij u een speciale Zakenreis-verzekering aanbieden.

Diefstal bagage uit auto of caravan

Is uw bagage gestolen die in een afgesloten auto of caravan lag en zijn er braaksporen en was deze bagage van buitenaf niet zichtbaar dan geeft de polis hiervoor dekking.

Extra informatie

Kostbaarheden zoals foto- en filmapparatuur, verrekijker, sieraden, geld of reisdocumenten zijn niet verzekerd als u deze in uw auto of caravan achter laat.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Bel bij schade altijd meteen de Alarmcentrale. Doet u dit niet, dan krijgt u misschien niet alle kosten vergoed.

Extra informatie

Uw polis geeft ook dekking voor Reisrechtsbijstand, met deze dekking bent u verzekerd bij juridische conflicten die rechtstreeks verband houden met uw reis. De kosten die DAS Rechtsbijstand voor u maakt zijn in Europa gedekt tot een maximum van € 15.000,-. Als u de Werelddekking heeft afgesloten en de zaak zich buiten Europa afspeelt dan vergoeden wij deze kosten tot maximaal € 5.000,-.

Eigen risico

Er geldt geen eigen risico.

Telecommunicatiekosten

Wordt u tijdens uw reis getroffen door een verzekerde gebeurtenis en moet u hierdoor extra telefoon, internet en faxkosten betalen. Dan krijgt u deze kosten vergoed tot maximaal € 500,-.

Vervangend verblijf

Moet u voor of tijdens uw reis een andere accommodatie zoeken dan u van te voren gepland had doordat bijvoorbeeld uw caravan of tent verloren gaat, en maakt u voor uw vervangende accommodatie extra kosten?  Dan vergoeden wij deze kosten voor het aantal dagen dat uw geplande reis zou duren tot maximaal € 2500,- voor alle verzekerden tezamen.

Vervangend vervoer

Is uw voertuig net voor of tijdens de reis gestolen. Of beschadigd en uw vervoermiddel niet binnen twee dagen gerepareerd kan worden. Dan vergoeden wij de kosten van vervangend vervoer gedurende uw voorgenomen of resterende reis tot een maximum van € 250,- per etmaal.

Waar ben ik gedekt?

Standaard heeft u dekking in Europa, inclusief de Azoren, Madeira, de Canarische eilanden, Turkije, Groenland en de volgende niet-Europese landen aan de Middellandse Zee: Algerije, Egypte, Israël, Libanon, Libië, Marokko, Syrië en Tunesië. Optioneel kunt u kiezen voor een wereldwijde dekking.

Extra informatie

In Nederland biedt de verzekering alleen dekking als uw reis of verblijf in Nederland onderdeel is van een reis met een buitenlandse bestemming. Of u kunt een rekening laten zien van een overnachting die u tijdens uw trip in Nederland heeft gemaakt. Het mag hier niet gaan om een rekening van een vaste stand, lig of seizoenplaats op een bungalowpark, camping of jachthaven. 

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Belt u bij schade altijd zo snel mogelijk de Alarmcentrale. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Premie termijnen kunt u kiezen: per maand, per kwartaal, per half jaar of per jaar. Bij maandbetalingen verlangen wij betaling via automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op uw polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste contractjaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand via een brief of per e-mail. In geval van opzegging zullen wij premie over de nog niet verstreken verzekeringsmaanden aan u terugbetalen.